iPhone 6 - Förhoppningar om denna?

Permalänk

iPhone 6 - Förhoppningar om denna?

Tisdag 9/9 verkar ju Apple, av allt att döma, presentera sin nästa iPhone-modell (iPhone 6?).

Är bara lite nyfiken på vad ni övriga "tekniknördar" hoppas på för nyheter i denna modell?

Jag själv hoppas starkt på att följande presenteras med den nya luren för att göra den intressant:

  • NFC

  • Wi-Fi med nya AC-standarden

  • Bättre kamera som kan matcha sig med en riktig kompaktkamera

Är fullt medveten om att det finns ett gäng telefoner som redan har allt detta inbyggt redan, men det vore kul om även Apple kunde haka på med detta. Tror att speciellt NFC skulle kunna få sig en rejäl skjuts framåt med många användningsområden om det även fanns i en iPhone...

Permalänk
Avstängd

Hallå hallå hallå! Sitt ner i båten. BATTERITID tack!

Permalänk
Skrivet av oouhdawg:

Hallå hallå hallå! Sitt ner i båten. BATTERITID tack!

Jag sätter mig ner i båten!!
Självklart är bättre batteritid också något som alltid önskas så att man faktiskt kan använda de nya funktionerna...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir.Persson:

Tisdag 9/9 verkar ju Apple, av allt att döma, presentera sin nästa iPhone-modell (iPhone 6?).

Är bara lite nyfiken på vad ni övriga "tekniknördar" hoppas på för nyheter i denna modell?

Jag själv hoppas starkt på att följande presenteras med den nya luren för att göra den intressant:

  • NFC

  • Wi-Fi med nya AC-standarden

  • Bättre kamera som kan matcha sig med en riktig kompaktkamera

Är fullt medveten om att det finns ett gäng telefoner som redan har allt detta inbyggt redan, men det vore kul om även Apple kunde haka på med detta. Tror att speciellt NFC skulle kunna få sig en rejäl skjuts framåt med många användningsområden om det även fanns i en iPhone...

Tror inte du kommer få ngt av det där. Det går aldrig att få en mobilkamera att komma i närheten av en kompaktkamera.
NFC tror jag inte på då Apple satsat mycket på iBeacon och BT 4. Kanske Wifin även om jag inte ser ngn större nytta med det. Tycker wifi är snabbt nog på min Iphone 5.
Med tanke på att telefonen tydligen ska bli tunnare än 5S så kan jag inte riktigt se hur batteritiden ska kunna bli bättre. Blir nog ungefär som tidigare modeller.

Oavsett nyheter så ska jag ändå ha en ny. Min 5'a börjar bli lite sliten och batteriet börjar bli sämre.

Permalänk

Det jag är mest sugen på är faktiskt om de skulle släppa en "iPhone 6L" med 5,5"-skärm, gillar den stora skärmen på exempelvis Sony Z2 men det är något med android som håller mig ifrån att köpa en.

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 7700k 4,7GHz :-: RAM: 16GB DDR4 @ 2133MHz :-: GPU: 2x ASUS GTX 1080 Ti 8GB + ASUS GTX 1060 6GB :-: PSU: Corsair RM850

Permalänk
Entusiast
Skrivet av ozo64:

Tror inte du kommer få ngt av det där. Det går aldrig att få en mobilkamera att komma i närheten av en kompaktkamera.
NFC tror jag inte på då Apple satsat mycket på iBeacon och BT 4. Kanske Wifin även om jag inte ser ngn större nytta med det. Tycker wifi är snabbt nog på min Iphone 5.
Med tanke på att telefonen tydligen ska bli tunnare än 5S så kan jag inte riktigt se hur batteritiden ska kunna bli bättre. Blir nog ungefär som tidigare modeller.

Oavsett nyheter så ska jag ändå ha en ny. Min 5'a börjar bli lite sliten och batteriet börjar bli sämre.

Eftersom att telefonen ska bli större så kommer man få plats med ett större batteri. Visst blir skärmen större, men batteriet lär växa mer i förhållande till resten av telefonen. A8 lär vara mer energieffektiv också.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

2GB RAM och 32GB instegsmodell. Kamera med bildstabilisering.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att de behåller den nuvarande storleken (4") och även lanserar en modell med större skärm, typ 4,7. Vill inte ha något större än min 5:a redan är; enhandsanvändning prioriteras av mig.

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Medlem

5S kommer finnas ett tag till. De nya lär inte släppas som 4". Det kan jag inte tänka mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

5S kommer finnas ett tag till. De nya lär inte släppas som 4". Det kan jag inte tänka mig.

Nej, det är väldigt osannolikt att de behåller den nuvarande storleken. Då blir det väl som på Android, om man vill ha en mindre telefon så måste man köpa en budgettelefon med sämre hårdvara. Det suger.

Det är ganska lustigt då många köper Iphone just för att de inte är så groteskt stora.

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir.Persson:

Tisdag 9/9 verkar ju Apple, av allt att döma, presentera sin nästa iPhone-modell (iPhone 6?).

Är bara lite nyfiken på vad ni övriga "tekniknördar" hoppas på för nyheter i denna modell?

Jag själv hoppas starkt på att följande presenteras med den nya luren för att göra den intressant:

  • NFC

  • Wi-Fi med nya AC-standarden

  • Bättre kamera som kan matcha sig med en riktig kompaktkamera

Är fullt medveten om att det finns ett gäng telefoner som redan har allt detta inbyggt redan, men det vore kul om även Apple kunde haka på med detta. Tror att speciellt NFC skulle kunna få sig en rejäl skjuts framåt med många användningsområden om det även fanns i en iPhone...

Skulle vilja se att det dessutom blir tal om 2GB RAM då jag är trött på att behöva ladda om flikar mm. Som sagt innan är bättre batteritid också något att hoppas på! Sen kanske vi får LTE-A standarden?

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk

Hoppas väl på hårdvaruförbättringar och även lite nyheter i nya iOS 8.
Batteritid är väl nummer 1 antar jag

Visa signatur

Speldator | CPU Intel Core i7 6700k 4.00Ghz | GPU Asus GeForce GTX 1070 8GB | SSD Intel 480GB | HDD Toshiba 3TB | RAM 16GB DDR4 | OS Windows 10 x64 |
Laptop | 2015 MacBook Pro 13" Retina | Intel Core i5 2.7Ghz | 8GB RAM | 128GB SSD |
Telefon | iPhone 6 16GB |

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av ozo64:

Tror inte du kommer få ngt av det där. Det går aldrig att få en mobilkamera att komma i närheten av en kompaktkamera.
NFC tror jag inte på då Apple satsat mycket på iBeacon och BT 4. Kanske Wifin även om jag inte ser ngn större nytta med det. Tycker wifi är snabbt nog på min Iphone 5.
Med tanke på att telefonen tydligen ska bli tunnare än 5S så kan jag inte riktigt se hur batteritiden ska kunna bli bättre. Blir nog ungefär som tidigare modeller.

Oavsett nyheter så ska jag ändå ha en ny. Min 5'a börjar bli lite sliten och batteriet börjar bli sämre.

Lumia 1020?
Hade en sån ett tag och den tar äckligt bra bilder, många gick att jämföra med min Nikon D3000.

Jag hoppas Apple hoppar på tåget och gör bättre kameror till telefoner, det känns som det är det enda som fattas på moderna telefoner.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas på det där nya glaset som det var så mycket tal om, det som inte gick att repa!

Eller var det fake?

Visa signatur

GPU: Sapphire 5700 XT CPU: i9 10850K @ 5 GHz med NH-D15 RAM: 32 GB Vengeance @ 3600 MHz PSU: eVGA Supernova 750 G3 Chassi: Define R5 Moderkort: Asus Strix Z490-F Lagring: 970 EVO 500 GB och 840 EVO 250 GB Skärm: Asus TUF VG259Q, PHILIPS Brilliance 230C, Samsung U28E590
Äldre grejer: 4790K, i7 920, Athlon 3800+ X2, 290X Crossfire, 560 Ti Sli, 560 Ti 448 cores, 8800 GT Sli.
Laptop:  MacBook Pro 13" mid 2014 

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Lumia 1020?
Hade en sån ett tag och den tar äckligt bra bilder, många gick att jämföra med min Nikon D3000.

Jag hoppas Apple hoppar på tåget och gör bättre kameror till telefoner, det känns som det är det enda som fattas på moderna telefoner.

Troligtvis så syftar han på att de nska ha samma formfaktor som nuvarandre iPhones, tyvärr går inte den typen lens just nu att klämma in i en så tunn telefon.

Prioriteringar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberSpace:

Jag hoppas på det där nya glaset som det var så mycket tal om, det som inte gick att repa!
Eller var det fake?

Är nog bättre än gorilla men går att repa.
Vissa testade mot nycklar och liknande men nycklar är ganska mjuka. Lite sand repar nog.

Permalänk
Medlem

Varför inte vänta på iPhone 6S? Ni vet hur Apples planer är.

Ge mig ett hologram

Dold text
Dold text
Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Troligtvis så syftar han på att de nska ha samma formfaktor som nuvarandre iPhones, tyvärr går inte den typen lens just nu att klämma in i en så tunn telefon.

Prioriteringar.

Precis så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Imaculent:

Är nog bättre än gorilla men går att repa.
Vissa testade mot nycklar och liknande men nycklar är ganska mjuka. Lite sand repar nog.

Aldrig haft problem med glaset på ngn Iphone och jag har haft 3 stycken nu. Lite smårepor men inget som syns om man inte synar dem ordentligt.

Permalänk
Inaktiv

Jag hoppas på en <4" iPhone som är bättre än 4S.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av MakeCoke:

Nej, det är väldigt osannolikt att de behåller den nuvarande storleken. Då blir det väl som på Android, om man vill ha en mindre telefon så måste man köpa en budgettelefon med sämre hårdvara. Det suger.

Det är ganska lustigt då många köper Iphone just för att de inte är så groteskt stora.

Hört talas om Xperia Z3 Compact?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Precis så.

Dock så är det dåliga prioriteringar om man faktiskt vill ha en bra mobilkamera. Jag tar en tjockare telefon än Iphone varje dag, då så tunna inte är bekvämma att hålla i.

Det är värt att öka tjockleken lite för att få in ett större batteri.

Permalänk
Medlem

iOS 9 med bättre multitasking (då kanske jag returnerar dit från Android). Är iofs något alla mobiler bör ha men vill gärna kunna köra minst två appar samtidigt på en lur, speciellt nu när telefonerna har så stora skärmar. Annars är väl även safirglas gött (men dyrt), och skönare rundare kanter likt Nexus 4 har där glaset 'smälter ner' i chassit.. <3

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Jag skulle bli lite smått besviken om det inte kommer någon ny 4" version. Har en 4.7" idag och tycker den är för stor faktiskt. Blir väl att köpa en 5s helt enkelt, synd bara att apple sällan sänker priserna särskilt mycket på äldre modeller när de släpper nytt.

Visa signatur

Haswell i5 4670K - Gigabyte G1 Sniper - 16GB DDR3 - Fractal Design R4 - MSI GTX 770 2GB Twin Frozr - Corsair 750W - Asus VG248 144hz G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Dock så är det dåliga prioriteringar om man faktiskt vill ha en bra mobilkamera. Jag tar en tjockare telefon än Iphone varje dag, då så tunna inte är bekvämma att hålla i.

Det är värt att öka tjockleken lite för att få in ett större batteri.

Håller inte med. Då använder jag hellre ett externt batteri att ladda med de få gånger batteriet inte räcker till.
Extremt sällan jag har problem med att batteriet tar slut helt på min Iphone.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

iOS 9 med bättre multitasking (då kanske jag returnerar dit från Android). Är iofs något alla mobiler bör ha men vill gärna kunna köra minst två appar samtidigt på en lur, speciellt nu när telefonerna har så stora skärmar. Annars är väl även safirglas gött (men dyrt), och skönare rundare kanter likt Nexus 4 har där glaset 'smälter ner' i chassit.. <3

Får jag fråga vad poängen är med att köra mer än en applikation åt gången på en telefon? Du kan ju bara se en app åt gången på skärmen ändå. Att köra massa grejjer i bakgrunden kommer bara dra massa onödig energi.

Permalänk
Medlem

nvm

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Hört talas om Xperia Z3 Compact?

Ja, yttermåtten är bra men skärmen är för stor. Kan inte använda den med en hand på ett bra sätt.
http://androidenheter.se/storleksjamforelser/?apple-iphone-5s...

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Medlem

Ja vad önskar man sig det finns väl en massa. Men för att summera det man sett i rykten så vore väl följande trevligt:

AC standard nätverk vore trevligt om ändå inte nödvändigt.
NFC verkar ju som att det kan vara på gång då både Apple Stores och Disney stores har börjat förbereda för det om man ska tro det man läser.
Bättre kamera iaf så att man slipper det lila ljuset när direkt sol ljus kommer i lins brytningen.
Bättre integration mellan OSX och iOS. Läste någonstans eller såg det i något klipp att iPhonen skulle kunna fungera som "spelkontroll" för macen. Sen om det är smidigt och behagligt är en annan femma.
Bättre resurs hantering när det kommer till batteri förbrukning.
Lättare att se vad som drar ström och snabbt kunna avsluta det. Största boven för mig är att den söker nät det slukar kolossala mängder ström ur telefonen. Inte Apples fel utan i mitt fall är det Telia som har undermålig nät där jag är.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem