Z97-A + Z87-A io plåt.

Permalänk

Z97-A + Z87-A io plåt.

Hej Asus!

Jag köpte ett moderkort till min bror för en tid sedan ett z87-a och idag köpte jag ett z97-a till mig själv.
Ni gör fantastiska produkter inget snack om den saken, men när min bror öppnade packetet fanns ingen backplate(moderkortsplåt) till hans moderkort, han tänkte inte mer på det och kör idag utan moderkortsplåt i sin cosmos.
Idag när jag öppnade mitt Z97-A så fanns ingen moderkortsplåt där heller.

Jag undrar om ni slutat skicka med dessa eller bara att jag och min bror haft extremt med otur att ej få med dessa.
Som passionerad datorbyggare så stör det mig väldigt mycket att sakna denna lilla detaljen i mina byggen.

Går detta att ordna på något sätt, känns omständigt att gå till netonnet i detta fallet och returnera en fin vara för att en liten plåtbit saknas.

Vad säger ni?

Permalänk
Medlem

jag fick med en i/o shield i mitt z87-a

Permalänk
Medlem

Låter väldigt konstig att inte få med en I/O plåt. Jag fick det med mitt Z97-A.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk

Ja det är ju det jag menar.
Min bror fick inte en med sitt z87 och nu idag z97 nytt från netonnet.

Tro mig jag missar inte en io plåt.
Den fanns helt enkelt inte.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TimMy2003:

Hej Asus!

Jag köpte ett moderkort till min bror för en tid sedan ett z87-a och idag köpte jag ett z97-a till mig själv.
Ni gör fantastiska produkter inget snack om den saken, men när min bror öppnade packetet fanns ingen backplate(moderkortsplåt) till hans moderkort, han tänkte inte mer på det och kör idag utan moderkortsplåt i sin cosmos.
Idag när jag öppnade mitt Z97-A så fanns ingen moderkortsplåt där heller.

Jag undrar om ni slutat skicka med dessa eller bara att jag och min bror haft extremt med otur att ej få med dessa.
Som passionerad datorbyggare så stör det mig väldigt mycket att sakna denna lilla detaljen i mina byggen.

Går detta att ordna på något sätt, känns omständigt att gå till netonnet i detta fallet och returnera en fin vara för att en liten plåtbit saknas.

Vad säger ni?

Hej,

Det ska definitivt följa med en I/O-plåt. Om det inte ligger inkilat i något vrå av lådan så kan det ha ramlat ur. Det är butikens skyldighet att leverera en fullständig produkt till dig om inget annat har angets. Hade jag haft en passande I/O-plåt på kontoret hade jag skickat det till dig, men det har jag tyvärr inte. Så bäst är att kontakta butiken.

Visa signatur
Permalänk

Ok skall göra det. Synd att dom måste öppna upp ett paket för att ta en annan. Hur gör man annars? måste ju finnas reservdelar även ute efter ett till z87a

Permalänk

Finns det nått svar?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TimMy2003:

Finns det nått svar?

I/O-plåtar är tyvärr ingen reservdel vi har på kontoret. Bäst är att kolla på Ebay om originalet är borttappat. Om det inte låg någon i lådan vid köp så är det försäljningsstället ni ska kontakta.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av ASUS_Caroline:

I/O-plåtar är tyvärr ingen reservdel vi har på kontoret. Bäst är att kolla på Ebay om originalet är borttappat. Om det inte låg någon i lådan vid köp så är det försäljningsstället ni ska kontakta.

Jag har kontaktat försäljningstället och dom hänvisar att jag skall reklamera hela produkten för att få en ny i/o plåt.
Jag tycker det är så fruktansvärt onödigt för en liten plåt.

Permalänk
Skrivet av TimMy2003:

Jag har kontaktat försäljningstället och dom hänvisar att jag skall reklamera hela produkten för att få en ny i/o plåt.
Jag tycker det är så fruktansvärt onödigt för en liten plåt.

Vad är det för sökord på engelska man skall söka på?

Permalänk
Skrivet av TimMy2003:

Vad är det för sökord på engelska man skall söka på?

I/o shield

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Skrivet av TimMy2003:

Hej Asus!

Jag köpte ett moderkort till min bror för en tid sedan ett z87-a och idag köpte jag ett z97-a till mig själv.
Ni gör fantastiska produkter inget snack om den saken, men när min bror öppnade packetet fanns ingen backplate(moderkortsplåt) till hans moderkort, han tänkte inte mer på det och kör idag utan moderkortsplåt i sin cosmos.
Idag när jag öppnade mitt Z97-A så fanns ingen moderkortsplåt där heller.

Jag undrar om ni slutat skicka med dessa eller bara att jag och min bror haft extremt med otur att ej få med dessa.
Som passionerad datorbyggare så stör det mig väldigt mycket att sakna denna lilla detaljen i mina byggen.

Går detta att ordna på något sätt, känns omständigt att gå till netonnet i detta fallet och returnera en fin vara för att en liten plåtbit saknas.

Vad säger ni?

Så ska det inte vara. moderkortsplåten ska alltid följa med.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

I/O Bracket är även bra att söka på.

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Så ska det inte vara. moderkortsplåten ska alltid följa med.

Frågan är vad problemet är. Lådan var förseglad och tror inte den kan ha lyckats ramla ur hos försäljningsstället. Jag själv är mycket nogrann under datorbyggen och att denna saknas stör skiten ur mig.
Men som sagt netonnet har inga extra och hänvisa mig att reklamera produkten men jag gillar ju Asus men om detta är slarv eller inte det vet jag inte jag ger dom benefit of the doubt.

Jag vill bara ha en ioplåt till min burk jag lagt så mycket pengar och energi på. Känslan är väl som att sakna ett en kåpa på bilen man inte märker av om man inte letar efter den men samtidigt hör att det saknas isolering just där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimMy2003:

Frågan är vad problemet är. Lådan var förseglad och tror inte den kan ha lyckats ramla ur hos försäljningsstället. Jag själv är mycket nogrann under datorbyggen och att denna saknas stör skiten ur mig.
Men som sagt netonnet har inga extra och hänvisa mig att reklamera produkten men jag gillar ju Asus men om detta är slarv eller inte det vet jag inte jag ger dom benefit of the doubt.

Jag vill bara ha en ioplåt till min burk jag lagt så mycket pengar och energi på. Känslan är väl som att sakna ett en kåpa på bilen man inte märker av om man inte letar efter den men samtidigt hör att det saknas isolering just där.

Men kan du inte bara ta med dig moderkortet, låda, alla delar och säga som det är? Då borde netonnet bara kunna byta rakt av tycker man..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Skrivet av frizzy10:

Men kan du inte bara ta med dig moderkortet, låda, alla delar och säga som det är? Då borde netonnet bara kunna byta rakt av tycker man..

Skickades från m.sweclockers.com

Jo det är just det, jag borde egentligen gjort detta redan vid start men jag hvar tvungen att komma att använda datorn rätt omgående, med kabeldragning kylning osv blir det för min smak för meckigt att göra just nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimMy2003:

Jo det är just det, jag borde egentligen gjort detta redan vid start men jag hvar tvungen att komma att använda datorn rätt omgående, med kabeldragning kylning osv blir det för min smak för meckigt att göra just nu

så länge du inte har någon vattenkylning bör det väl inte vara några som helst problem? plocka bort luftkylaren/blocket på aio, lyft ut grafikkortet, plocka ur 24-pin, 8-pin och alla andra kablar (men låt allt ligga kvar), samt ram, cpu och allt vad det kan vara. sedan när du får nya moderkortet så sätter du in det, kopplar in allt igen och sätter på cpu-kylare och grafikkort. låter inte jobbigt alls i mina öron åtminstone, själva bytet bör inte ta mer än kanske 15-20 minuter om du skulle haft båda moderkorten bredvid dig på samma gång.

Permalänk
Skrivet av TimMy2003:

Frågan är vad problemet är. Lådan var förseglad och tror inte den kan ha lyckats ramla ur hos försäljningsstället. Jag själv är mycket nogrann under datorbyggen och att denna saknas stör skiten ur mig.
Men som sagt netonnet har inga extra och hänvisa mig att reklamera produkten men jag gillar ju Asus men om detta är slarv eller inte det vet jag inte jag ger dom benefit of the doubt.

Jag vill bara ha en ioplåt till min burk jag lagt så mycket pengar och energi på. Känslan är väl som att sakna ett en kåpa på bilen man inte märker av om man inte letar efter den men samtidigt hör att det saknas isolering just där.

Tror snarare misstag från fabrik. Dom moderkortslådor jag sett, är det praktiskt omöjligt att något ska trilla ut.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd

Inte så att du haft sönder i/o plåten ? (visslar)

Permalänk
Skrivet av makn:

Inte så att du haft sönder i/o plåten ? (visslar)

Nej! jag har faktiskt inte ens sett i/o plåten.

Permalänk

*bumpar tråden*

Igår köpte jag mig en fin och dyr Asus Router, Flera asus kort i 900 serien är på ingång.
Hjälpte min lillebror med inköp utav en skärm 144hz även den Asus. Morsan ska ha en ny laptop tittar även där på Asus.
Köpte en asus orion headset till min kusin förra veckan.

Satt och tänkte lite här.
Finns det verkligen ingen möjlighet att få fram en liten i/o panel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimMy2003:

*bumpar tråden*

Igår köpte jag mig en fin och dyr Asus Router, Flera asus kort i 900 serien är på ingång.
Hjälpte min lillebror med inköp utav en skärm 144hz även den Asus. Morsan ska ha en ny laptop tittar även där på Asus.
Köpte en asus orion headset till min kusin förra veckan.

Satt och tänkte lite här.
Finns det verkligen ingen möjlighet att få fram en liten i/o panel?

Reklamera kortet och få ett nytt och hoppas på att plåten är med. Det är det ända du kan göra

Rekommenderar att du handlar ifrån Inet.se härdanefter där dom är klockrena när det gäller reklamationer och service ärenden

Permalänk
Skrivet av Bazisten:

Reklamera kortet och få ett nytt och hoppas på att plåten är med. Det är det ända du kan göra

Rekommenderar att du handlar ifrån Inet.se härdanefter där dom är klockrena när det gäller reklamationer och service ärenden

Ja det skulle jag ju kunna göra, men är så nöjd med allt i datorn just nu. Jag tycker netonnet skött alla garantier osv som jag haft med dom riktigt bra aldrig vart nått snack om saken osv.

Men d lutar väl åt det hållet.

Permalänk
Skrivet av TimMy2003:

Ja det skulle jag ju kunna göra, men är så nöjd med allt i datorn just nu. Jag tycker netonnet skött alla garantier osv som jag haft med dom riktigt bra aldrig vart nått snack om saken osv.

Men d lutar väl åt det hållet.

Måste bara fråga dig, var din kartong till moderkortet förseglat sa du?
Jag köpte ett Z97-a från Inet och reagerade bara lite på att kartongen inte var förseglad på något sett, samt fanns en liten repa på moderkortet på ett ställe. Funkar dock utan problem och allt som skulle följa med var med. I/o plåten låg i en liten plastpåse som var förseglad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimMy2003:

Ja det skulle jag ju kunna göra, men är så nöjd med allt i datorn just nu. Jag tycker netonnet skött alla garantier osv som jag haft med dom riktigt bra aldrig vart nått snack om saken osv.

Men d lutar väl åt det hållet.

Det är bra att Netonnet funkar bra när det gäller reklamationer och service ärenden

Permalänk
Skrivet av sjuhundratjugo:

Måste bara fråga dig, var din kartong till moderkortet förseglat sa du?
Jag köpte ett Z97-a från Inet och reagerade bara lite på att kartongen inte var förseglad på något sett, samt fanns en liten repa på moderkortet på ett ställe. Funkar dock utan problem och allt som skulle följa med var med. I/o plåten låg i en liten plastpåse som var förseglad.

Ja den var förseglad med sån rund plats tejp typ.
Nej ingen plåt var med ingen sådan påse såg jag heller.

Kanske får se till att fixa det i helgen då.

Det är inget stort problem mer ett irriterande burken är ju helt tät annars men det läcker ut ljud i bakkant osv är ju en sak.

Såg att netonnet hade ett z87 sabertooth för under 1000 kr.

värt att satsa på med en 4690k? tror ni man har nått att vinna med överklockning och ta den istället för z97-a?

Känns som jag maxat vad jag kunnat ur min prolle med denna brädan nu.
Det är också en anledning till varför jag inte i första hand vill byta ut komponenten.