Bäst möjliga bild från NES, SNES, N64, GC till Proj.

Permalänk
Medlem

Bäst möjliga bild från NES, SNES, N64, GC till Proj.

Fick arslet ur soffan och köpte en Optoma HD65 projektor, så nu ska det spelas! Men hur kopplar jag nämnda konsoler på bästa sätt?

Projektorn har följande ingångar:
HDMI
VGA
S-video
Komponent (Står YPbPr/RGB)
Komposit

En adapter kom med: 20 pin SCART - S-Video / VGA.

Frågan är nu, vilken setup är bäst för respektive konsol? (vet ni något annat sätt en de jag listar så hojta till!)

NES
Den ända vettiga videoutgången NES har är komposit. Är det så illa så att det inte finns någon bättre lösning?

SNES
SNES stödjer komposit, S-video och, förvånansvärt nog, RGB SCART.
Är inte RGB SCART bättre än S-video? I så fall, kan jag koppla en RGB scart in i min projektor utan att förlora kvaliteten? Kan man ha någon slags RGB SCART till RGB komponentkabel adapter? Eller funkar RGB scart till VGA (fick en sådan med projektor)?

N64
N64 stödjer endast komposit och S-video.
S-video är ett givet val antar jag?

GameCube
GC stödjer komposit, S-video och RGB SCART.
Samma frågeställning som SNES.

Tacksam för svar!

Visa signatur
Permalänk

Du kan inte få RGB/SCART in i den projektorn utan extrautrustning. Du får köra komposit för hela slanten, tyvärr.

Jag har inte hört talas om att SNES/N64 ger ut s-video, men om det går så är det bättre än komposit men sämre än RGB/SCART.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thornblom:

Fick arslet ur soffan och köpte en Optoma HD65 projektor, så nu ska det spelas! Men hur kopplar jag nämnda konsoler på bästa sätt?

Projektorn har följande ingångar:
HDMI
VGA
S-video
Komponent (Står YPbPr/RGB)
Komposit

En adapter kom med: 20 pin SCART - S-Video / VGA.

Frågan är nu, vilken setup är bäst för respektive konsol? (vet ni något annat sätt en de jag listar så hojta till!)

NES
Den ända vettiga videoutgången NES har är komposit. Är det så illa så att det inte finns någon bättre lösning?

SNES
SNES stödjer komposit, S-video och, förvånansvärt nog, RGB SCART.
Är inte RGB SCART bättre än S-video? I så fall, kan jag koppla en RGB scart in i min projektor utan att förlora kvaliteten? Kan man ha någon slags RGB SCART till RGB komponentkabel adapter? Eller funkar RGB scart till VGA (fick en sådan med projektor)?

N64
N64 stödjer endast komposit och S-video.
S-video är ett givet val antar jag?

GameCube
GC stödjer komposit, S-video och RGB SCART.
Samma frågeställning som SNES.

Tacksam för svar!

SCART/RGB är ju det man är ute efter. Kolla på det här klippet:
https://www.youtube.com/watch?v=43dzrCAfU3A

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Obligatorisk:

Du kan inte få RGB/SCART in i den projektorn utan extrautrustning. Du får köra komposit för hela slanten, tyvärr.

Jag har inte hört talas om att SNES/N64 ger ut s-video, men om det går så är det bättre än komposit men sämre än RGB/SCART.

Är inte VGA typ samma sak som RGB? Tycker att RGB Scart - VGA borde fungera...

Skrivet av KeVVa:

SCART/RGB är ju det man är ute efter. Kolla på det här klippet:
https://www.youtube.com/watch?v=43dzrCAfU3A

Jo jag såg den. Frågan är då om man vill ha skalad bild..

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Thornblom:

Är inte VGA typ samma sak som RGB? Tycker att RGB Scart - VGA borde fungera...

Jo jag såg den. Frågan är då om man vill ha skalad bild..

Din projektor kommer skala om bilden om du ger den något mindre än dess ursprungliga upplösning. Så skalningen kommer du inte undan - om du inte köper en projektor som spottar ut 240p eller 480p!

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Entusiast

NES går att RGB-modda om du är intresserad av det. http://etim.net.au/nesrgb/

SNES har RGB native som du skrev. S-video på SNES ser väldigt lika RGB för Nintendo valde att spara in pengar på komponenterna till RGB chippet...

PAL N64 går inte att RGB-modda, men både tidiga amerikanska och japanska konsoller går att modda.

PAL Gamecube har RGB och komposit, inte s-video då det är exklusivt till NTSC-versionerna, de har dock inte RGB. Tidiga modeller har även en port för en komponentkabel som även kan ge 480p istället för 480i. Men den kabeln kostar skjortan.

Med en SCART -> YUV-konverter borde du kunna använda YPBPr-portarna. Den gör om RGB-signalen till YUV.
http://www.amazon.com/SPECIALTY-AV-SCART-Component-Converter-...

Men då YPbPr och YUV inte är riktigt samma sak är det inte en självklarhet, om den klarar Wii eller PS3 via komponent så borde den klara den konverterade signalen också. Men kan inte svära på det.

Detta vet jag inte om det fungerar då den egentligen bara renar sync men den kanske kan användas för omvandling till en D-subport. http://arcadeforge.net/Scaler-and-Strike-Devices/Sync-Strike:...

Jag använder den till att strippa syncen från RGB-scart så att mitt capturecard kan ta in signalen. Men den kanske kan användas till detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grukk:

NES går att RGB-modda om du är intresserad av det. http://etim.net.au/nesrgb/

SNES har RGB native som du skrev. S-video på SNES ser väldigt lika RGB för Nintendo valde att spara in pengar på komponenterna till RGB chippet...

PAL N64 går inte att RGB-modda, men både tidiga amerikanska och japanska konsoller går att modda.

PAL Gamecube har RGB och komposit, inte s-video då det är exklusivt till NTSC-versionerna, de har dock inte RGB. Tidiga modeller har även en port för en komponentkabel som även kan ge 480p istället för 480i. Men den kabeln kostar skjortan.

Med en SCART -> YUV-konverter borde du kunna använda YPBPr-portarna. Den gör om RGB-signalen till YUV.
http://www.amazon.com/SPECIALTY-AV-SCART-Component-Converter-...

Men då YPbPr och YUV inte är riktigt samma sak är det inte en självklarhet, om den klarar Wii eller PS3 via komponent så borde den klara den konverterade signalen också. Men kan inte svära på det.

Detta vet jag inte om det fungerar då den egentligen bara renar sync men den kanske kan användas för omvandling till en D-subport. http://arcadeforge.net/Scaler-and-Strike-Devices/Sync-Strike:...

Jag använder den till att strippa syncen från RGB-scart så att mitt capturecard kan ta in signalen. Men den kanske kan användas till detta.

Tack för svar!
Vad tror du om en sån här? http://www.amazon.com/gp/aw/d/B00988GMLG?pc_redir=1410433909&...
Det kanske helt enkelt blir bättre med skalning på moderna grejer?

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Thornblom:

Är inte VGA typ samma sak som RGB? Tycker att RGB Scart - VGA borde fungera...

Man kan ju tycka det, men tyvärr är det omöjligt. De har en fundamental skillnad som förstör hela kompatibilitets-grejen.

Video games, on the whole, use a 15 Khz horizontal sync, which means they
display a line 15000 times a second. VGA monitors use 35 kHz, which
means they display 35000 lines per second. This means that your VGA monitor
will try to draw two lines with the picture data from one game line. It
simply won't work. Often the monitor will manage to sync horizontally, but
the lines will look scrambled and the picture will roll vertically.

Permalänk

från snes kan du få ut komponent med då snes har komponent innan rgb men till de bökiga är att man måste öppna den och ta till lödning allt som behövs göras e att löda in kontakterna googla på det så hittar du lite info om det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Duckface21:

från snes kan du få ut komponent med då snes har komponent innan rgb men till de bökiga är att man måste öppna den och ta till lödning allt som behövs göras e att löda in kontakterna googla på det så hittar du lite info om det

Tack för info, helt klart värt att göra, tar nog en timme på sin höjd. Måste försöka få upp min och kolla om den här rätt encoder.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Obligatorisk:

Man kan ju tycka det, men tyvärr är det omöjligt. De har en fundamental skillnad som förstör hela kompatibilitets-grejen.

Video games, on the whole, use a 15 Khz horizontal sync, which means they
display a line 15000 times a second. VGA monitors use 35 kHz, which
means they display 35000 lines per second. This means that your VGA monitor
will try to draw two lines with the picture data from one game line. It
simply won't work. Often the monitor will manage to sync horizontally, but
the lines will look scrambled and the picture will roll vertically.

Attans... Men det konstiga är, under VGA utgången står det VGA/SCART..

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Thornblom:

Attans... Men det konstiga är, under VGA utgången står det VGA/SCART..

tror att du har en kombinerad vga/RGB ingång i vga porten,

dvs du kan använda en RGB adapter i VGA porten.

dvs styrkretsen för vga porten kan ta både VGA och RGB signal med en av dessa kablar.

som man brukar få med projektorn om den stödjer det.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

tror att du har en kombinerad vga/RGB ingång i vga porten,

dvs du kan använda en RGB adapter i VGA porten.

dvs styrkretsen för vga porten kan ta både VGA och RGB signal med en av dessa kablar.

http://www.ramelectronics.net/data/default/images/catalog/ori...

som man brukar få med projektorn om den stödjer det.

Tack! Om det är så är det ju kanon. TIll projektorn fick jag med:
Komponentkablar (Röd, grön och blå)
S-video kabel
VGA kabel
Adapter: Fullpin SCART in - VGA UT.

Tror du att jag kan anvnda denna adapter?

Visa signatur
Permalänk

dvs scart till VGA adaptern borde ju ge RGB signal in på vgaporten på projektorn.

men kolla manualen.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Thornblom:

Tack för svar!
Vad tror du om en sån här? http://www.amazon.com/gp/aw/d/B00988GMLG?pc_redir=1410433909&...
Det kanske helt enkelt blir bättre med skalning på moderna grejer?

Problemet med konvertering av analoga signaler till digitala är att man kan få fördröjning av inputs. I Scart -> YUV-dosan är fortfarande analoga signaler som bara görs om. Vet speedrunners som använder den dosan till sin TV, så den ger ingen markbar fördröjning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Obligatorisk:

Man kan ju tycka det, men tyvärr är det omöjligt. De har en fundamental skillnad som förstör hela kompatibilitets-grejen.

Video games, on the whole, use a 15 Khz horizontal sync, which means they
display a line 15000 times a second. VGA monitors use 35 kHz, which
means they display 35000 lines per second. This means that your VGA monitor
will try to draw two lines with the picture data from one game line. It
simply won't work. Often the monitor will manage to sync horizontally, but
the lines will look scrambled and the picture will roll vertically.

31,25KHz brukar VGA börja på.
15,625Hz för PAL, 15,750 för NTSC.
Om man ska va noga.

http://www.syncblaster.com/NTSCPAL.html

lagt till mer info
Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem

Tack för svar! Något inputlag vill jag inte ha, så någon scaler blir det inte.
Det ser ut som att GC går att köra RGB med adaptern, och SNES modden för komponent ska fixas.
Då återstår bara N64 och NES. Det finns alltså ingen bättre lösning än S-video respektive komposit rakt av?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Grukk:

SNES har RGB native som du skrev. S-video på SNES ser väldigt lika RGB för Nintendo valde att spara in pengar på komponenterna till RGB chippet...

PAL N64 går inte att RGB-modda, men både tidiga amerikanska och japanska konsoller går att modda.

S-video på snes beror på vilket moderkort det har dm flesta stödjer det men inte alla.
N64 går att RGB modda MEN det är bland den svåraste konsoll modden plus att det kostar mycket $$$ (OM det ens går att handla det längre) OCH det beror på vilket moderkort den har med alla funkar inte.

Det finns dock en fransk PAL N64 version som HAR inbyggt RGB stöd från början men dessa är oerhört få och kostar därefter OM du ens kan hitta en!

Skrivet av Thornblom:

Tack för svar!
Vad tror du om en sån här? http://www.amazon.com/gp/aw/d/B00988GMLG?pc_redir=1410433909&...
Det kanske helt enkelt blir bättre med skalning på moderna grejer?

Alla scalers ger inputlag frågan är bara hur mycket!
Det finns en del tester om man söker runt och det kan vara allt ifrån väldigt lite till helt ospelbart inputlag och priserna har oftas inget som helst med den saken att göra.
Och dom scalers som ÄR testade och BRA går tyvärr oftas ej att köpa nya längre (nedlagda serier/konkade företag/etc) och därmed nästan omöjliga att hitta PLUS att dom ska funka till 240p som NES,SNES,SEGA som skickar ut (vilket väldigt många INTE klarar av tyvärr).
Oftas så finns det ju en ny updaterad verision av den testade scalern MEN då är den gjorda testen helt värdelös då det är vanligt att saker som 240p stöd och framförallt inputlag kan skilja sig MYCKET mellan dom två.

Enda vettiga scaler (med låg inputlag och 240p stöd) som går att få tag lätt idag är XRGB mini heller XRGB 3 http://junkerhq.net/xrgb/index.php/XRGB-mini_FRAMEMEISTER kostar dock 2500-3500:-

Skrivet av Duckface21:

från snes kan du få ut komponent med då snes har komponent innan rgb men till de bökiga är att man måste öppna den och ta till lödning allt som behövs göras e att löda in kontakterna googla på det så hittar du lite info om det

Det beror på vilket moderkort snes'en har om det går att komponent modda!

Skrivet av Thornblom:

Då återstår bara N64 och NES. Det finns alltså ingen bättre lösning än S-video respektive komposit rakt av?

NES går att RGB-modda dock kräver det bortlödning av PPU'n (ett chip) och då är kretskortsbanorna lätta att lyfta (=man får löda egna kablar) och det är inte det lättaste men det finns betydligt jävligare mods (som tex nin64 rgbmod) det kostar en del med (dock billigare än nin64) http://etim.net.au/nesrgb/

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

S-video på snes beror på vilket moderkort det har dm flesta stödjer det men inte alla.
N64 går att RGB modda MEN det är bland den svåraste konsoll modden plus att det kostar mycket $$$ (OM det ens går att handla det längre) OCH det beror på vilket moderkort den har med alla funkar inte.

Det finns dock en fransk PAL N64 version som HAR inbyggt RGB stöd från början men dessa är oerhört få och kostar därefter OM du ens kan hitta en!

Alla scalers ger inputlag frågan är bara hur mycket!
Det finns en del tester om man söker runt och det kan vara allt ifrån väldigt lite till helt ospelbart inputlag och priserna har oftas inget som helst med den saken att göra.
Och dom scalers som ÄR testade och BRA går tyvärr oftas ej att köpa nya längre (nedlagda serier/konkade företag/etc) och därmed nästan omöjliga att hitta PLUS att dom ska funka till 240p som NES,SNES,SEGA som skickar ut (vilket väldigt många INTE klarar av tyvärr).
Oftas så finns det ju en ny updaterad verision av den testade scalern MEN då är den gjorda testen helt värdelös då det är vanligt att saker som 240p stöd och framförallt inputlag kan skilja sig MYCKET mellan dom två.

Enda vettiga scaler (med låg inputlag och 240p stöd) som går att få tag lätt idag är XRGB mini heller XRGB 3 http://junkerhq.net/xrgb/index.php/XRGB-mini_FRAMEMEISTER kostar dock 2500-3500:-

Det beror på vilket moderkort snes'en har om det går att komponent modda!

NES går att RGB-modda dock kräver det bortlödning av PPU'n (ett chip) och då är kretskortsbanorna lätta att lyfta (=man får löda egna kablar) och det är inte det lättaste men det finns betydligt jävligare mods (som tex nin64 rgbmod) det kostar en del med (dock billigare än nin64) http://etim.net.au/nesrgb/

Okej. Kollade lite på modsen, N64 var för dyrt och lite för svårt. NES modden såg väl avklarbar ut, men även den kostade lite.

Öppnade min SNES, på encoderchippet står det S-ENC. Det skall fungera med det chippet vad jag förstått?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Gemensam beställning av nesrgb från http://etim.net.au?

Tjena!

Jag är inne på att beställa hem detta kort, nesrgb, när det blir tillgängligt igen. För närvarande är det "out of stock" men förhoppningsvis fyller han på lagret lite allt eftersom. Jag har läst lite om ev. problem med dessa kort men förhoppningsvis har "barndomsbekymren" löst sig iom nya batchar. Nån som hört något annat?

Dessa kort kostar ju en slant men om vi är ett antal, minst fem, som går ihop så kan vi få ned priset med 10 aud per kit. Dessutom skulle man då kunna spara en del på frakten. Vad tror ni, någon som vill hoppa på en koordinerad beställning? Jag skulle kunna stå för distributionen i landet mot ersättning för emballage och porto.

Jag har stor tro på min egen förmåga att installera kortet i min NES och det finns firmor som gör det åt er om ni håller med ingredienserna. Möjligtvis kan jag själv hjälpa till med installation i ytterligare några enheter om jag får nån ersättning för nedlagd tid (förutsatt att jag lyckas på min egen utan allt för stora bekymmer).

Bra länkar:
http://etim.net.au/shop/shop.php?crn=203&rn=522&action=show_d...
http://etim.net.au/nesrgb/

"Quantity Discount: When you buy 1 to 4: Regular Price: AU$90.00
When you buy 5 to 10: Sale Price: AU$80.00 You Save: AU$10.00 (11.11%)!"

"Postage Zone-------0.5kg-1.0kg-1.5kg-2.0kg
6. Western Europe--$20----$42---$60---$81"

Prisuppskattning beställning 10 kort:
$800+~$42=$842 => 5150 sek => 515 sek/kit (+inrikesdistribution)

Prisuppskattning beställning 1 kort:
$90+$20=$842 => 675 sek/kit

Det handlar kanske inte om så mycket pengar i besparing men en slant blir det. Hursomhelst, återkoppla gärna med era tankar och ev. erfarenheter om modden.

/Niklas

Permalänk
Medlem

Glöm inte Tullverket! Även om det inte finns någon fastställd värdegräns för när du måste betala moms och Postens avgifter, brukar det flyta kring 300-500 kr. Ibland kommer paket till högre värde genom utan vidare, men helt klart är att en sambeställning höjer värdet på paketet avsevärt och då kanske besparingen från återförsäljaren och vad du vinner på samfrakt till Sverige äts upp av 25% moms och c:a 150-200 kr (minns inte exakt) i avgifter.

För t.ex. elektronikvaror inom EU ska momsen redan vara inkluderad i avsändarlandet så där tillkommer inget så då är det lugnt med sambeställning, men från Australien, USA, Kina osv bör man nog räkna på det.

Permalänk
Hedersmedlem

Kanske är det inte önskvärt, men det är ju värt att fråga.
Har du funderat över att emulera spelen fån en dator? USBadapters till handkontroller finns billigt på ebay.
Det löser ju överföringsproblemen för bild/ljud med lätthet iaf.
För egen del kör jag mina PS2-spel via emulator istället vilket dessutom ger andra fördelar som 60fps, 1440p-upplösning, anti-aliasing och widescreen (inte stretched).

Edit:
Hmm. PS2skivorna jag har gick ju att läsa in i datorn med lätthet. Svårare med äldre spel och nintednos lösningar. Kanske inte är rätt lösning för dig.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av zapac:

Glöm inte Tullverket! Även om det inte finns någon fastställd värdegräns för när du måste betala moms och Postens avgifter, brukar det flyta kring 300-500 kr. Ibland kommer paket till högre värde genom utan vidare, men helt klart är att en sambeställning höjer värdet på paketet avsevärt och då kanske besparingen från återförsäljaren och vad du vinner på samfrakt till Sverige äts upp av 25% moms och c:a 150-200 kr (minns inte exakt) i avgifter.

För t.ex. elektronikvaror inom EU ska momsen redan vara inkluderad i avsändarlandet så där tillkommer inget så då är det lugnt med sambeställning, men från Australien, USA, Kina osv bör man nog räkna på det.

Ja det är ju helt riktigt, detta missade jag att tänka på. Det var ett tag sen jag beställde grejer från utlandet. *Gulp*, får mig att tänka på en annan beställning jag gjorde häromdagen...

Beställer nog själv ändå då. Tack för tipset!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Kanske är det inte önskvärt, men det är ju värt att fråga.
Har du funderat över att emulera spelen fån en dator? USBadapters till handkontroller finns billigt på ebay.
Det löser ju överföringsproblemen för bild/ljud med lätthet iaf.
För egen del kör jag mina PS2-spel via emulator istället vilket dessutom ger andra fördelar som 60fps, 1440p-upplösning, anti-aliasing och widescreen (inte stretched).

Edit:
Hmm. PS2skivorna jag har gick ju att läsa in i datorn med lätthet. Svårare med äldre spel och nintednos lösningar. Kanske inte är rätt lösning för dig.

Faktum är att jag kör Retroarch genom Emulationstation på en liten dator kopplad till TVn. Men jag är kanske lite nördig och nostalgisk och vill köra den riktiga hårdvaran (med reservation för videoanslutningen då).

Häftigt att du kan emulera PS2, min lilla Brix med i3-kärna är nog lite klen för den uppgiften. Äldre konsoler funkar dock bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Nicke150:

Faktum är att jag kör Retroarch genom Emulationstation på en liten dator kopplad till TVn. Men jag är kanske lite nördig och nostalgisk och vill köra den riktiga hårdvaran (med reservation för videoanslutningen då).

Häftigt att du kan emulera PS2, min lilla Brix med i3-kärna är nog lite klen för den uppgiften. Äldre konsoler funkar dock bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Aha! Det är ju jättefint! Klart jag förstår grejen att köra originalhårdvara, även om det inte är något för mig ;).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled