Felsökning: Bytt datorchassi, nu har hårddiskarna slutat fungera

Permalänk
Medlem

Felsökning: Bytt datorchassi, nu har hårddiskarna slutat fungera

Hej flytta alla mina delar från ett chassi till ett annat har testat 2 hårddiskar men funka inte.. Missat någon kabel eller något?? Hjälp ? Står typ såhär : robot and selet proper boot device or insert boot media in selected boot device and press key_

Förtydligad rubrik
Permalänk
Medlem

1: Byta titel en tydligare

2: Fixa boot-ordningen i BIOS.

Permalänk
Medlem

Kommer inte in i bios

Har tryckt F1 f2 f10 esc delete spammat de vid uppstart men kommer inte in

Permalänk
Medlem

Gör om anslutningen av hårddiskarna.
Byt platser på hårdiskkablarna till moderkortet.

Visa signatur

ASUS P8Z77-V DELUXE, Core i7 3770K@4.2GHz, Noctua NH-U12P SE2, Corsair 8GB 1600MHz, Gigabyte GTX 650Ti 2GB,
Samsung Pro 840 256GB, 1TB WD Green, be Quiet! E9 680W Modulär, Fractal Define R4

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Raztahz:

Hej flytta alla mina delar från ett chassi till ett annat har testat 2 hårddiskar men funka inte.. Missat någon kabel eller något?? Hjälp ? Står typ såhär : robot and selet proper boot device or insert boot media in selected boot device and press key_

Har du tagit bort någon disk sedan bytet? Det kan vara så att du har din startdel på en annan disk än den som windows ligger på, därav ditt problem?!

Om du ska få tillbaka som det var innan är det viktigt att du sätter dina diskar precis som de var innan eller så får du antingen köra en bootreparation från installationsdisken/skivan/USB-minnet eller helt enkelt om/nyinstallera windows och då bara ha i den HDD/SSD du ska ha windows på inkopplad.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Okej ska testa byta plats kopplade ju ur hårddisken vid bytet

Permalänk
Medlem

Funka inte att byta plats på kabeln :/

Händer inget när jag spammar kommer bara upp massa gånger robot and selet proper boot device or insert boot media in selected boot device and press key

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad, rubrik ändrad*

Tänk på att en beskrivande rubrik ger bättre svar och ett mer lättnavigerat forum.
§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Avstängd

Då tar du ut alla diskar utom den med windows på och börjar med SATA1, sen SATA2 tills det fungerar..
Vad är det för moderkort? Mitt MSI autodetectar windows disken om jag byter sata port

Permalänk
Medlem

Har bara 1 disk i och de är Windows på okej ska testa vänta lite

Okey är inne i bios nu :D!! Hur ändrar man båtarna och till vad?

Botar*

Permalänk
Hedersmedlem

Försök att använda dig av Redigera-knappen när du vill ändra något eller bara lägga till en kommentar, så blir din tråd inte så lång och mer läsbar.

Eftersom vi inte alls vet vad du har för hårdvara/mjukvara så är det svårt att vara specifik i våra försök till guidning, så kan du bidra med detta vore det bra.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

denna tråd behövs inte mer går den att ta bort? problemet är löst tack ändå!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Raztahz:

denna tråd behövs inte mer går den att ta bort? problemet är löst tack ändå!

Vi tar inte bort trådar för de kan ev hjälpa andra med liknande/samma problem om du bara skriver hur du gjorde?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)