Installera "Builcraft" på min mincraft server

Permalänk
Medlem

Installera "Builcraft" på min mincraft server

Hej har en vanilla minecraftserver jag hostar själv, och vill köra buildcraft på den.
Sökt litepå google/youtube och här på swec, men hittar ingen uppdterad vettig guide :/

Lyckades slänga in buildcraft på klienten dock fick jag gå ner till v. 1.7.10 eller går att ha till senaste versionen av minecraft ?

Och om någon har simpel guide/hjälp hur jag får till buildcraft på min server med.

Tack på förhand!
solding

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem

Hej.

Om du kör ett modpack från t.ex. http://www.atlauncher.com/ så ingår alla
"core" mods du behöver för att få allt att fungera.
Kanske JoeGaming eller SolitaryCraft skulle passa om du bara vill ha några få mods?

Om du inte vill ha alla mods i ett pack är det bara att bocka ur dom vid install
så slipper du dom, buildcraft ingår i nästan alla modpacks med lite tech.

Moddat MC har nyss flyttat över till 1.7.10, så dom är dom nyaste som finns,
d.v.s. packs för 1.8 kommer nästa år eller i vinter, tidigast.

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hammar:

Hej.

Om du kör ett modpack från t.ex. http://www.atlauncher.com/ så ingår alla
"core" mods du behöver för att få allt att fungera.
Kanske JoeGaming eller SolitaryCraft skulle passa om du bara vill ha några få mods?

Om du inte vill ha alla mods i ett pack är det bara att bocka ur dom vid install
så slipper du dom, buildcraft ingår i nästan alla modpacks med lite tech.

Moddat MC har nyss flyttat över till 1.7.10, så dom är dom nyaste som finns,
d.v.s. packs för 1.8 kommer nästa år eller i vinter, tidigast.

Mvh

Tackar så mycket för infon. ska genst kolla in detta och se om jag får till det

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem

I AT launcher ligger även Yogscast Complete Pack vilket jag kör server på och jag kan rekommendera det om du är lite halv-ny på moddat MC (??) då där finns precis allting och det är fritt fram att prova allt ifrån teknik till magi/fantasy, bonderi till heminredning och mycket mer

Vill du testa kan du ju alltid komma in på servern

/rant on
Och för att förklara varför jag rekommenderar ett så stort och omfattande paket med moddar är ju just för att är man ny så har man inte en viss uppsättning moddar man vill ha utan man har friheten/möjligheten att lära sig älska helt nya saker. Är man mer erfaren så kanske ett så stort pack är en nackdel istället eftersom det kanske innehåller mycket grejor man vet själv att man aldrig kommer vara intresserad av.
/rant off

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hammar:

Hej.

Om du kör ett modpack från t.ex. http://www.atlauncher.com/ så ingår alla
"core" mods du behöver för att få allt att fungera.
Kanske JoeGaming eller SolitaryCraft skulle passa om du bara vill ha några få mods?

Om du inte vill ha alla mods i ett pack är det bara att bocka ur dom vid install
så slipper du dom, buildcraft ingår i nästan alla modpacks med lite tech.

Moddat MC har nyss flyttat över till 1.7.10, så dom är dom nyaste som finns,
d.v.s. packs för 1.8 kommer nästa år eller i vinter, tidigast.

Mvh

märkte nu att både SolitaryCraft och JoeGamingModPack har en lång lista med "nödvändiga mods som inte går att avmarkera" :/
vill ha så lite mods så möjligt, gärna enbart "buldcraft" SolitaryCraft hade bara några "nödvändiga mods" så kanske bästa valet för mig då ?

Skrivet av '[TBOC:

Razor;14869421']I AT launcher ligger även Yogscast Complete Pack vilket jag kör server på och jag kan rekommendera det om du är lite halv-ny på moddat MC (??) då där finns precis allting och det är fritt fram att prova allt ifrån teknik till magi/fantasy, bonderi till heminredning och mycket mer

Vill du testa kan du ju alltid komma in på servern

/rant on
Och för att förklara varför jag rekommenderar ett så stort och omfattande paket med moddar är ju just för att är man ny så har man inte en viss uppsättning moddar man vill ha utan man har friheten/möjligheten att lära sig älska helt nya saker. Är man mer erfaren så kanske ett så stort pack är en nackdel istället eftersom det kanske innehåller mycket grejor man vet själv att man aldrig kommer vara intresserad av.
/rant off

Nja kan inte påstå att jag är helt ny på moddat MC, dock halvny på o sätta upp moddade servrar
Gillar o köra vanilla, men vill lägga till buildcraft. så vill inte ha harry potter kunskaper hehe

Nej men så lite mods det bara går sålänge jag får in Buildcraft.

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solding:

märkte nu att både SolitaryCraft och JoeGamingModPack har en lång lista med "nödvändiga mods som inte går att avmarkera" :/
vill ha så lite mods så möjligt, gärna enbart "buldcraft" SolitaryCraft hade bara några "nödvändiga mods" så kanske bästa valet för mig då ?

Nja kan inte påstå att jag är helt ny på moddat MC, dock halvny på o sätta upp moddade servrar
Gillar o köra vanilla, men vill lägga till buildcraft. så vill inte ha harry potter kunskaper hehe

Nej men så lite mods det bara går sålänge jag får in Buildcraft.

Om du verkligen bara vill ha BC så installera bara senaste forge och lägg in BC då ?

Sen kanske BC Tools, quarryplus och lite andra BC addons ?

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[TBOC:

Razor;14869460']Om du verkligen bara vill ha BC så installera bara senaste forge och lägg in BC då ?

Sen kanske BC Tools, quarryplus och lite andra BC addons ?

Verkar ha lyckats få till buildcraft på en sever osv. men :/

jaha nu har jag nytt problem XD

Får detta när jag startar servern.
'java' is not recognized as an internal or external command,

sökte och hitta 2 fel det kunde vara.
"You need to install java."
"When it installed, Java didn't add itself to the PATH."

gjort båda och dubbelkollat utan att det fungerer

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solding:

Verkar ha lyckats få till buildcraft på en sever osv. men :/

jaha nu har jag nytt problem XD

Får detta när jag startar servern.
'java' is not recognized as an internal or external command,

sökte och hitta 2 fel det kunde vara.
"You need to install java."
"When it installed, Java didn't add itself to the PATH."

gjort båda och dubbelkollat utan att det fungerer

Verkligen installerat RÄTT version av java då ?

För det finns ju miljoner olika paket och versioner med java att välja på. Normalt installeras väl bara java till webbläsaren och det man ska ha för MC är väl hela plattformen ??

Kan ha fel men det är ju något som kan kollas...

Visa signatur

"Man köper inte vilken dator som helst, man tar först reda på vad grannpojken kan för datorer, då vet man att supporten alltid finns i närheten!" - KDM
TeamSpeak 3-server: esab86.no-ip.org
Jobbar heltid med att laga folks bilar så hinner inte köra minecraft-server längre :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[TBOC:

Razor;14869485']Verkligen installerat RÄTT version av java då ?

För det finns ju miljoner olika paket och versioner med java att välja på. Normalt installeras väl bara java till webbläsaren och det man ska ha för MC är väl hela plattformen ??

Kan ha fel men det är ju något som kan kollas...

snabb med o "gnälla" hitta en fix i LaunchServer.bat bytte jag "java" mot ""C:\Program Files (x86)\Java\jre7\bin\java.exe"

nu startar servern upp men stänger igen för kommer ngt error jag inte vet riktigt vad det är, se längst ner på bilden.

tack på förhand!

http://gyazo.com/cd4243d7cbcd30cd1d1905986b3405fe

EDIT. såg nu det stod "you need to agree to EULA a cmd fönstret ska kolla närmre på det"

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem

Lyckades få allt att fungera nu! Tack så mycket för all hjälpen!

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hammar:

Hej.

Om du kör ett modpack från t.ex. http://www.atlauncher.com/ så ingår alla
"core" mods du behöver för att få allt att fungera.
Kanske JoeGaming eller SolitaryCraft skulle passa om du bara vill ha några få mods?

Om du inte vill ha alla mods i ett pack är det bara att bocka ur dom vid install
så slipper du dom, buildcraft ingår i nästan alla modpacks med lite tech.

Moddat MC har nyss flyttat över till 1.7.10, så dom är dom nyaste som finns,
d.v.s. packs för 1.8 kommer nästa år eller i vinter, tidigast.

Mvh

Hej igen, slutade med att jag använde mig utav "SolitaryCraft" och la enbart till "buildcraft" (förutom de som va nödvändiga mods som inte gick at bocka ur) fick igång allt o det är frid och fröjd

Men min furnace fungerar inte alls. (och ja jag vet hur man använder den så där behöver vi inte fråga ngt)
Kan detta bero på ngt "fel" i det modpacket eller att jag måste ha ngn mer modd för det ska fungere, ja jag vet inte. väldigt skummt.

restart av server/client osv hjälper inte heller.

Hoppas du kanske vet vad det kan vara för fel. tack på förhand

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solding:

Hoppas du kanske vet vad det kan vara för fel. tack på förhand

Vanilla furnace som inte funkar? Ingen aning faktiskt.

Prova spela MP med oss på Ruthless? Vi har furnaces som funkar.

http://ruthless.se/feed-the-beast/mapwhipe!!!-ftb-dns-techpac...

"Rekrytering" i listen upptill för whitelist. 3 dagar gammal karta idag.