RÖSTA: Vilken dator ska Gambo köpa?

Permalänk
Avstängd

RÖSTA: Vilken dator ska Gambo köpa?

Hej allihopa!

HP har lanserat 2 snygga datorer som jag har svårt att välja mellan, kan ni hjälpa mig? Jag kommer spela för det mesta Rome Total War 2 och Sims 4. Designa hemsidor på Photoshop och lyssna på musik.

#1 Stationär All-in-One
Processor: Intel® Core™ i5-4590T (2,0 GHz, 6 MB cache, 4 kärnor)
Grafikkort: (Står enbart Intel HD Graphic, men enl deras support är det inbyggd 4600).
Ram: 8GB

Länk: http://store.hp.com/SwedenStore/Merch/Product.aspx?id=G9B66EA&opt=UUW&sel=PCDT

#2 Bärbar HP
Processor: AMD Quad-Core A8-5545M APU (1,7 GHz, 4 MB cache)
Grafikkort: AMD Radeon HD 8510G-grafik
Ram: 8GB

Länk: http://store.hp.com/SwedenStore/Merch/Product.aspx?id=J1R15EA&opt=UUW&sel=PCNB#merch-tech-specs

Permalänk

Köp delar separat och bygg själv vet ja. Då är det lättare att få det komponenter du vill ha/behöver för att ditt dator användande ska bli så trevligt som möjligt.

För de 10000kr allione kostar kan du köpa en bra mycket bättre burk är den du länkade om du bygger själv.

Nu var jag lat och lånade en kundvagn från en annan tråd men typ denna tex är bättre än all i one datorn.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/7144664/2014-09-11

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem
Skrivet av JuicyChicken7:

Hej allihopa!

HP har lanserat 2 snygga datorer som jag har svårt att välja mellan, kan ni hjälpa mig? Jag kommer spela för det mesta Rome Total War 2 och Sims 4. Designa hemsidor på Photoshop och lyssna på musik.

#1 Stationär All-in-One
Processor: Intel® Core™ i5-4590T (2,0 GHz, 6 MB cache, 4 kärnor)
Grafikkort: (Står enbart Intel HD Graphic, men enl deras support är det inbyggd 4600).
Ram: 8GB

Länk: http://store.hp.com/SwedenStore/Merch/Product.aspx?id=G9B66EA&opt=UUW&sel=PCDT

#2 Bärbar HP
Processor: AMD Quad-Core A8-5545M APU (1,7 GHz, 4 MB cache)
Grafikkort: AMD Radeon HD 8510G-grafik
Ram: 8GB

Länk: http://store.hp.com/SwedenStore/Merch/Product.aspx?id=J1R15EA&opt=UUW&sel=PCNB#merch-tech-specs

Stopp! Köp ingen djävulsmaskin från HP, Dell eller något annat märke D: Blir bara jobbigt senare och de är svåra att uppgradera. (Tro mig, jag har försökt)

Sen är ingen av dem bra att spela på. Bestäm en budget så kommer någon plocka ihop ett paket som Inet eller annan butik monterar åt dig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Avstängd

Jag skulle gärna byggt en dator själv som ni rekommenderar. Men varför jag vill köpa just från HP och mellan dessa två datorer är för att jag har ett presentkort hos de på 4K som jag måste lösa ut.

Så vilken tycker ni jag ska köpa utav de 2 jag skicka? Nu är jag jätte dålig på specarna så vet inte egentligen vilken som är "bättre dator", spelen jag kör antar jag kräver lagom med grafik men inte allt för mycket, tror bägge ger lika bra upplevelse?

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av JuicyChicken7:

Jag skulle gärna byggt en dator själv som ni rekommenderar. Men varför jag vill köpa just från HP och mellan dessa två datorer är för att jag har ett presentkort hos de på 4K som jag måste lösa ut.

Så vilken tycker ni jag ska köpa utav de 2 jag skicka? Nu är jag jätte dålig på specarna så vet inte egentligen vilken som är "bättre dator", spelen jag kör antar jag kräver lagom med grafik men inte allt för mycket, tror bägge ger lika bra upplevelse?

Ingen av dem klarar av Rome 2 spelbart med en behaglig upplevelse.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av JuicyChicken7:

Jag skulle gärna byggt en dator själv som ni rekommenderar. Men varför jag vill köpa just från HP och mellan dessa två datorer är för att jag har ett presentkort hos de på 4K som jag måste lösa ut.

Så vilken tycker ni jag ska köpa utav de 2 jag skicka? Nu är jag jätte dålig på specarna så vet inte egentligen vilken som är "bättre dator", spelen jag kör antar jag kräver lagom med grafik men inte allt för mycket, tror bägge ger lika bra upplevelse?

Va synd att du har ett presentkort på 4k på hp. Försök att sälja det istället så du får loss pengarna och kan köpa en bättre dator.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gunner357:

Va synd att du har ett presentkort på 4k på hp. Försök att sälja det istället så du får loss pengarna och kan köpa en bättre dator.

Asså är datorerna jag visade verkligen så dåliga :P? Rome TW 2 och Sims 4 kräver väl inte mkt? Jag kommer inte köra spel som BF4 eller Crysis de kör jag på min PS4 istället. och kolla på designen på datorn den e ju skit snygg det är som att köpa en dyr högtalare samtidigt. Eller tänker jag fel GunnarTreFemSju?

Permalänk
Skrivet av JuicyChicken7:

Asså är datorerna jag visade verkligen så dåliga :P? Rome TW 2 och Sims 4 kräver väl inte mkt? Jag kommer inte köra spel som BF4 eller Crysis de kör jag på min PS4 istället. och kolla på designen på datorn den e ju skit snygg det är som att köpa en dyr högtalare samtidigt. Eller tänker jag fel GunnarTreFemSju?

Visst de kanske är coola och så men jag skulle gå på det där jag får ut mest prestanda för de pengar man kan lägga ut. Vore det inte kul och kunna brassa på ett tyngre spel om du skulle vilja det.:)

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem
Skrivet av JuicyChicken7:

Asså är datorerna jag visade verkligen så dåliga :P? Rome TW 2 och Sims 4 kräver väl inte mkt? Jag kommer inte köra spel som BF4 eller Crysis de kör jag på min PS4 istället. och kolla på designen på datorn den e ju skit snygg det är som att köpa en dyr högtalare samtidigt. Eller tänker jag fel GunnarTreFemSju?

Så du är mer ute efter en möbel än en dator du kan använda?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av JuicyChicken7:

Asså är datorerna jag visade verkligen så dåliga :P? Rome TW 2 och Sims 4 kräver väl inte mkt? Jag kommer inte köra spel som BF4 eller Crysis de kör jag på min PS4 istället. och kolla på designen på datorn den e ju skit snygg det är som att köpa en dyr högtalare samtidigt. Eller tänker jag fel GunnarTreFemSju?

Du klarar inte 30FPS i 720p med HD 8510G som finns i laptopen. Svårt att tänka mig mer än 20-25FPS medel.

Hd 4600 ligger på dryga 28FPS i medel på medium inställningar och 720p upplösning.
Detta förutsätter dock att grafikprocessorn kan använda sig av turbon coh sträcka på benen. I processorn som finns i All-in-one:en som du har valt som är av T model kommer den inte kunna sträcka på benen och kommer således prestera sämre än 28FPS.

Handlar inte om att jag vill vara elak men detta är de realistiska och empiriskt framtagna siffror som finns idag på grejerna. Ja de är så dåliga att de inte pallar med Rome 2.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin