Firefox Ikon (Går ej bort)

Permalänk
Medlem

Firefox Ikon (Går ej bort)

Någon konstig Firefox ikon kommer upp när jag startar firefox första gången (efter start) och stannar där, går ej att radera. Trycker man på den så ber den mig att flytta firefox till applikationer vilket jag gjort 5-6 gånger nu, fungerar fortfarande inte. Har sett att andra har det med google chrome också men det kan man radera hur lätt som helst.

Kan tillägga att jag är ny med Mac!

Ikon:

Permalänk

Högerklicka på den och "mata ut". Det är installationsfilen.

Permalänk
Medlem

Tackar, matade ut och då lyckades jag även ta bort .dmg filen som satt fast i papperskorgen.

Permalänk
Avstängd

Ja det är något man bör lära sig tidigt när man använder Mac. De flesta installationer kommer som .dmg som "monteras" ungefär som en .iso-fil i Daemon Tools på PC. Dessa måste matas ut innan de kan tas bort då de annars används av systemet.

Visa signatur

Desktop:NZXT H440 Black/Blue - MSI X99S SLI Plus - i7 5820k @ 4.5Ghz - Noctua NH-D15 - Crucial 32GB @ 2400 CL14 - Asus GTX 780 Ti - Asus GTX 470 - Lycom Firewire 400 LP kort - 2x Samsung 850 Pro 1TB - Seasonic 1200w 80+ Platinum Laptop: Macbook Pro Retina (Late 2013) - 1TB SSD - 16GB RAM - 2.6Ghz Intel i7 - nVidia 750 GT