Permalänk
Medlem

Köpa Google Apps konto

Tjena, jag ska precis köpa en .se domän och vill ju gärna ha min egna mailkonton@mindomän.se
Google har ju tyvärr slutat med gratisversionen av google apps där det från en början ingick 100 användare som sedan sänktes till 50, 10 och slutligen 0.

Jag har sett ett par användare på nätet som säljer deras konton med 100 användare sedan menar de att man kan lägga till sin egen domän som en sekundär!

Är det någon som kört på det sättet? hur funkar bra funkar det? och finns det möjlighet för säljaren att fula sig och på något sätt ta tillbaka kontot som denne sålt?.

Permalänk
Inaktiv

Känns väldigt iffy.

Permalänk
Medlem

Det hade jag inte litat på. Använder det själv sedan gratistiden och beroende på hur många adresser du ska ha så är det fortfarande prisvärt tycker jag.

Permalänk
Medlem

Vart har du tänkt köpa din domän? Det finns flera som erbjuder webmail (Även Imap, pop3) grattis i deras grund paket. Till exemplet city networks.

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

Ett exempel är ju här

http://www.ebay.com/itm/LLLLLL-COM-Premium-Domain-with-Google...

Sedan finns det en hel del till via olika forum samt hemsidor bl.a denna sidan, https://www.gaapps.com/

Jag skulle nöjja mig med 50 users, men varför inte slå till på 100 users så slipper man uppgradera i framtiden ifall man vill ge bort mailadresser höger och vänster till vänner, familj osv.

Varför jag inte vill använda andra mailtjänster är just att gmail är så bra, man får tillgång till alla tjänster och det är så enkelt att det synkas till din android telefon utan att göra något.

Permalänk
Medlem

Tänk på att google även stängt av Exchangestöd för existerande gratiskonton. Det gör att man inte kan få pushmail i telefonen med annan mailklient än googles egna appar.

Permalänk
Medlem

Intressant idee dock. Har ett gammalt apps-konto, men skulle kunna tänka mig ett slaskkonto för att slippa bråka med en egen mailserver och kunna särskilja viktiga från mindre viktiga domäner.