Bärbar dator som gaming laptop, maximerad prestanda för 6-7.000;-

Permalänk
Medlem

Bärbar dator som gaming laptop, maximerad prestanda för 6-7.000;-

Någon som är insatt i bärbara datorer? Behöver en laptop som är ett hyfsat powerhouse runt 7k sträcket. Alla tips är välkommna då jag själv inte är så insatt i bärbart.

Tackar på förhand!

Permalänk

För 7k finns bara ett alternativ, acer aspire V5-573PG från cdon.
4210u & GTX 850m

En ultra low voltage processor men i de flesta fall så sätter grafikkort taket för prestanda.
Du får annars en välbyggd dator med 1080p ips display, belyst tangentbord och touchscreen vilket innebär att skärmen är blank.

Permalänk
Medlem
Skrivet av korvmannen:

För 7k finns bara ett alternativ, acer aspire V5-573PG från cdon.
4210u & GTX 850m

En ultra low voltage processor men i de flesta fall så sätter grafikkort taket för prestanda.
Du får annars en välbyggd dator med 1080p ips display, belyst tangentbord och touchscreen vilket innebär att skärmen är blank.

Vet inte hur du tänker men Wow, Minecraft och space engineers (tex) är oerhört cpu intensiva (jämfört med gpu) vilket fler och fler spel blir. Annars så ser den väl helt okej ut.

TS: Det är svårt att få en topspeccad gaming rigg för under 10k och då snackar vi en riktigt prispressad stationär dator. Det stora problemet med bärbara är värmeutveckling och att tillverkarna sätter bärbarhet före réel prestanda. Vilket gör du du får svagare komponenter för ett högre pris.

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk

Vad skrev jag i mitt inlägg då? Varför så personliga angrepp. Jag skrev klart och tydligt att i de flesta spel...
Men sen finns det undantag också

http://www.anandtech.com/bench/CPU/62 tveksam till det du säger om att wow skulle vara cpu krävande, det verkar som att flera extra kärnor knappt hjälper medan högre klockfrekvenser och nyare arkitektur däremot presterar bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av korvmannen:

För 7k finns bara ett alternativ, acer aspire V5-573PG från cdon.
4210u & GTX 850m

En ultra low voltage processor men i de flesta fall så sätter grafikkort taket för prestanda.
Du får annars en välbyggd dator med 1080p ips display, belyst tangentbord och touchscreen vilket innebär att skärmen är blank.

Får bli den, tackar!

Permalänk
Medlem

Skrev en tidigare tråd angående en prisvärd dator för 7k då korvmannen rekommenderade acern. Nu när man köpt den så kan jag lova dig att datorn är värd varenda krona enda minuset är tangentbordet. Glömde dessutom tacka dig korvmannen för förslaget

Permalänk

jag har inte så mycket erfarenhet av den själv förutom den tiden man kände på den i butik då. Verkar vara en riktigt bra dator, välbyggd och allt vad gäller prestanda och batteri, det enda är väl att tangentbordet inte har ett gött klick

Permalänk
Medlem

Yes. Nu har dock tjejen tagit över datorn och funderar på en ny till mig själv för 7~ 8k. Denna gång en 17" och full hd som krav. Skulle du kunna ge tips en prisvärd 17 tummare? Har kikat på v3 vad säger du om modellen? Tack på förhand

Permalänk

Jag vågar inte säga något om 17 tummare, verkar inte finns några guldkorn i den prisklassen att rekommendera heller.

Permalänk
Medlem

Alright, men om du tittar på specs tror du denna dator e bra? Ska dessutom spela lite lol o filmtittande. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2739596