SLI med 760 eller nyare bättre grafikkort, vad är bäst?

Permalänk
Medlem

SLI med 760 eller nyare bättre grafikkort, vad är bäst?

Tjena! köpte en ny dator för kanske ett halvår sedan och är supernöjd.
kör med bla. ett 760 Direct CU OC.
allteftersom mer krävande spel som t.ex wither 3 kommer så kommer jag dock behöva uppgradera.
så borde jag köpa mig ett till 760 eller köpa ett av de nya grafikkorten i 900 serien som borde vara här i snart.
har inte lust att betala så mycket, men känner att en upgradering skulle behövas nån gång i framtiden. (typ innan the witcher 3 kommer ut)
vad tror ni? Tack för svar!

Permalänk
Medlem

Jag kör gtx 760 SLI och är supernöjd, inget fel på det alls. Presterar någonstans mellan ett GTX 780 och ett GTX 780Ti beroende på speltitel. MEN! Det kör bara med 2GB Vram så tänk på det. Kör du, eller tänker köra med högre upplösning än 1920x1080 så köp ett nytt kort direkt med mer än 2GB Vram. Annars kanske du klarar dig på 2GB Vram antar jag. Framtiden ligger utöver 2GB Vram, den saken e biff.

Om du specifikt vill ha ett kort inför The Witcher 3 så föreslås jag att du väntar tills spelet kommer ut så man kan se hur olika kort presterar i det.

Permalänk
Medlem

Kör 2 stycken 670 i SLI jag (i princip samma som 2st 760), och har aldrig haft problem med det!:) Spel flyer på bra osv, det må hända att man måste skruva ner lite inställningar snart pga endast 2gb vram... Men det är inte så farligt alls, grafiken är ju fortfarande riktigt bra i de flesta spelen!

Visa signatur

MSI RTX 3080 Gaming X | R7 3800X | 16 GB RAM @ 3600 MHz | Seasonic Prime Ultra 850W | Corsair MP510 960GB + Crucial MX 300 525GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Laxen4:

Tjena! köpte en ny dator för kanske ett halvår sedan och är supernöjd.
kör med bla. ett 760 Direct CU OC.
allteftersom mer krävande spel som t.ex wither 3 kommer så kommer jag dock behöva uppgradera.
så borde jag köpa mig ett till 760 eller köpa ett av de nya grafikkorten i 900 serien som borde vara här i snart.
har inte lust att betala så mycket, men känner att en upgradering skulle behövas nån gång i framtiden. (typ innan the witcher 3 kommer ut)
vad tror ni? Tack för svar!

Det är bättre att köpa ett ensamt bra kort än att köra två halvkassa i SLI.

Visa signatur

///M4