Stilrent chassi för luftflöde

Permalänk
Medlem

Stilrent chassi för luftflöde

Hej.

Håller på letar chassi för bättre luftflöde och samt att mitt börjar bli gammalt.

Saker som jag anser vara viktiga.

Tre fläktar IN på fronten.
En stor fläkt UT i taket. Eller två 120 (så att H100i kan passa för framtida uppgraderingar)
H80i kommer sitta i bakpanelen eller en vanlig 120 om jag byter till H100i.
Bra med utrymme bakom chassit och helst öppen för backplates.
Inga hårddiskkabinetter som monterar hårddiskarna vertikalt eller dylikt då det kan förhindra luftflöde.

Sedan eventuellt en fläktkontroller som jag vill ha innan för chassit.

Hatar fula "gaming" cases som passar P12 C-S besatta ungar. Så helst inget futuristiskt eller för färgglatt. Vitt helst!

Mitt sytem ser ni nedanför. Tanken är att fläkten högst upp i fronten ska ta in luft till H80i, mitten ska lufta NB (behöver eventuellt ett bättre fläns till NBt) och sedan botten fläkten ska ta in luft till grafikkorten. Föredrar helst att sidopanelen är fläktfri då det kan skapa dålig turbulens i chassit och att det är allmänt jobbigt att respektera kablaget från fläkten när man ska öppna panelen.

Vore jätte snällt om folk kunde komma med olika tips av eran egen kunskap då jag har kollat igenom de flesta länkarna med "top 10" o.s.v. Det jobbiga är man ofta utesluter chassin somnär mindre igenkända och söker därför er expertis för kanske mindre populära chassin som kan va svårt att hitta på vanlig webshop.

Tack på förhand!

Visa signatur

ASUS RIIIE | i7 970 @4.6GHz | DOMINATOR 1.92GHz CL8 6x2GB | GTX 970 STRIX | C300 SSD 64GBX2 | EVO 850 500GB | CORSAIR AX1200i | CORSAIR H100i | CORSAIR AIR 540 |

Permalänk

Låter som Corsair's "air"serie är nått för dig..

Permalänk
Medlem

Ett tyst och bra chassi med mängder av utbyggnadsmöjligheter Nzxt 630 silent. http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/177110-nzxt_h...

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Jag är nöjd med mitt H630 iaf Ska sälja det nu då jag behöver ett mindre, men annars har jag varit jäkligt nöjd med det.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Avstängd

Dina krav stämmer precis in på Corsair 540 Air.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gugel:

Hej.

Håller på letar chassi för bättre luftflöde och samt att mitt börjar bli gammalt.

Saker som jag anser vara viktiga.

Tre fläktar IN på fronten.
En stor fläkt UT i taket. Eller två 120 (så att H100i kan passa för framtida uppgraderingar)
H80i kommer sitta i bakpanelen eller en vanlig 120 om jag byter till H100i.
Bra med utrymme bakom chassit och helst öppen för backplates.
Inga hårddiskkabinetter som monterar hårddiskarna vertikalt eller dylikt då det kan förhindra luftflöde.

Sedan eventuellt en fläktkontroller som jag vill ha innan för chassit.

Hatar fula "gaming" cases som passar P12 C-S besatta ungar. Så helst inget futuristiskt eller för färgglatt. Vitt helst!

Mitt sytem ser ni nedanför. Tanken är att fläkten högst upp i fronten ska ta in luft till H80i, mitten ska lufta NB (behöver eventuellt ett bättre fläns till NBt) och sedan botten fläkten ska ta in luft till grafikkorten. Föredrar helst att sidopanelen är fläktfri då det kan skapa dålig turbulens i chassit och att det är allmänt jobbigt att respektera kablaget från fläkten när man ska öppna panelen.

Vore jätte snällt om folk kunde komma med olika tips av eran egen kunskap då jag har kollat igenom de flesta länkarna med "top 10" o.s.v. Det jobbiga är man ofta utesluter chassin somnär mindre igenkända och söker därför er expertis för kanske mindre populära chassin som kan va svårt att hitta på vanlig webshop.

Tack på förhand!

Define r4

Visa signatur

I5-4460, R9:280X OC, B600W, 8gb HyperX och 120gb SSD/500GB WDBLUE

X5460@3.8ghz, GTX660, CMb600W, 4gb ddr2, XFX nForce 780i sli

Permalänk
Avstängd
Skrivet av phixip:

Define r4

Njae...

Permalänk
Medlem
Skrivet av makn:

Dina krav stämmer precis in på Corsair 540 Air.

Har lagt ögonen på detta chassi i vitt. Är vanligtvis inte för kuber men denna har så mycket möjligheter för framtida byggen att jag har valt denna. Tack så hemskt mycket, du öppns upp ögonen på mig. Såg den tidigare men dismissa den p.g.s. formen, dock har jag börjat fatta tycke för det med.

Tack till alla för svar! Tråd avslutad.

Visa signatur

ASUS RIIIE | i7 970 @4.6GHz | DOMINATOR 1.92GHz CL8 6x2GB | GTX 970 STRIX | C300 SSD 64GBX2 | EVO 850 500GB | CORSAIR AX1200i | CORSAIR H100i | CORSAIR AIR 540 |