Räcker ett Titan Black till 1st Asus Swift PG278Q ?

Permalänk
Medlem

Räcker ett Titan Black till 1st Asus Swift PG278Q ?

Fick hem mitt Asus Titan Black idag Planerar att köpa på mig en PG278K här inom det närmsta och klurar lite på om jag klarar mig med ett Titan Black eller om jag behöver köpa ett till för att kunna spela nyare spel i över 100FPS?

Vad säger ni?

Visa signatur

__________________
Stationär: | NZXT H510 Flow | Corsair RM850x | GIGABYTE Z790 AORUS Elite AX | Intel Core i7 13700K | 32GB 6400Mhz CL32 DDR5 | MSI RTX 380 | 1TB Seagate FireCuda 530 + 1TB Kingston KC3000 | LG OLED 42C2 120Hz 4K | Bärbar: MacBook Pro 14"

NAS: Synology DS1815+ 8X 4TB WD RED
Server: Esxi 6.5 | i5 4690K | 32GB DDR3 | 1TB SSD + iSCSI SATA [/B]

Permalänk
Medlem

Jag kör med 780ti SLI, och klarar av alla spel utan problem. Tvek om du maxar bf med ultra och får 100fps+
Eller vad säger ni gott folk?

Permalänk
Medlem

inte en chans att du klarar 1440p 144hz med en gpu i höga inställningar, även om det är ett titan black

Permalänk
Medlem

Du behöver nog köpa ett till.

Permalänk
Medlem

Då blir det till att snyta ut 8600 till på ett andra Titan Black då antar jag...

Visa signatur

__________________
Stationär: | NZXT H510 Flow | Corsair RM850x | GIGABYTE Z790 AORUS Elite AX | Intel Core i7 13700K | 32GB 6400Mhz CL32 DDR5 | MSI RTX 380 | 1TB Seagate FireCuda 530 + 1TB Kingston KC3000 | LG OLED 42C2 120Hz 4K | Bärbar: MacBook Pro 14"

NAS: Synology DS1815+ 8X 4TB WD RED
Server: Esxi 6.5 | i5 4690K | 32GB DDR3 | 1TB SSD + iSCSI SATA [/B]

Permalänk
Medlem

2st 290X lär väl fungera bra för dina krav?

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxF:

Då blir det till att snyta ut 8600 till på ett andra Titan Black då antar jag...

måste du maxa allt då, lika vackert i medium-high

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

2st 290X lär väl fungera bra för dina krav?

G-sync fungerar endast med nvidia....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sainth:

G-sync fungerar endast med nvidia....

ah sant! missade skärmen!

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Skrivet av Gilgamesh:

ah sant! missade skärmen!

Tror också att TS redan äger ett Titan Black, så då skulle det bli att sälja sitt nuvarande kort också, så skulle nog bli en förlust affär ^^

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Tror också att TS redan äger ett Titan Black, så då skulle det bli att sälja sitt nuvarande kort också, så skulle nog bli en förlust affär ^^

eftersom han fick hem det så tänkte jag att han kanske kunde returnera, men som sagt han ska plocka en G-sync skärm.

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Är det verkligen värt att lägga ut nästan 9000 till på ett grafikkort? Känns lite onödigt när 100fps flyter på otroligt bra. 144hz är ju inte det enda som Swift gör bra. Men jag har väll som 19 åring inte lika fet plånbok som vissa andra helt enkelt =( (Äger en Swift själv)

Visa signatur

CPU: I5-4670k @ 4,5 GHz + Corsair H100i // GPU: GTX 980 Reference + MSI GTX 980 Twinfrozr V // RAM: 16 GB HyperX Savage 2400 MHz // MoBo: MSI Z97 Gaming 5 // PSU: EVGA Supernova G2 750W 80+ Gold // SSD: Samsung 850 Evo 500GB + Corsair Neutron 250GB // HDD: 500GB Samsung + Western Digital Green 3TB // Chassi: NZXT H440 Red // OS: Win 7 x64 // Skärmar: Asus ROG SWIFT + BenQ XL2410T // Konsol:PS4

Permalänk
Skrivet av Gilgamesh:

eftersom han fick hem det så tänkte jag att han kanske kunde returnera, men som sagt han ska plocka en G-sync skärm.

Mjo, det är ju iof sant

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
99:e percentilen

Klart att ett Titan Black räcker för Swift. Jag har drivit den skärmen med ett 780 utan problem, men givetvis inte på Ultra (i BF4). Men ska du maxa alla spel blir det väldigt dyrt, och jag tycker det smakar mer än det kostar.

780/970 SLI hade såklart gett mer prestanda för samma peng, men mindre e‑penis, och jag tycker du har en rätt awesome dator som du har!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

G-sync gör en j***a massa

Permalänk
Medlem

Köper nog skärmen först och ser om jag behöver ett kort till.

Visa signatur

__________________
Stationär: | NZXT H510 Flow | Corsair RM850x | GIGABYTE Z790 AORUS Elite AX | Intel Core i7 13700K | 32GB 6400Mhz CL32 DDR5 | MSI RTX 380 | 1TB Seagate FireCuda 530 + 1TB Kingston KC3000 | LG OLED 42C2 120Hz 4K | Bärbar: MacBook Pro 14"

NAS: Synology DS1815+ 8X 4TB WD RED
Server: Esxi 6.5 | i5 4690K | 32GB DDR3 | 1TB SSD + iSCSI SATA [/B]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sainth:

Jag kör med 780ti SLI, och klarar av alla spel utan problem. Tvek om du maxar bf med ultra och får 100fps+
Eller vad säger ni gott folk?

Jag får 145 FPS i BF4 i 1440p på High utan AA med mitt 780ti, dock överclockat.

Själv kör jag utan G-sync, tycker inte det gör någon nytta, kanske för low end kort för att fixa suttering. Ger lite input lag, går inte att komma ifrån men det är hanterligt. Har låst FPSen på 145 och får ingen tearing alls nu på Swiften så jag är nöjd

Visa signatur

Ridin' on | MSI Z77A-GD65 | Intel Core i7-3770K @ 4.5GHz | Corsair H100i | Crucial DDR3 BallistiX 1600Mhz DDR3 16GB | MSI GeForce GTX 780Ti 3GB Twin Frozr IV | Samsung SSD 840 EVO 250GB | Seagate Barracuda 2TB | Hitachi Deskstar 500GB 7200R | ASUS Xonar Essence STX | Corsair Obsidian 650D | Asus ROG Swift PG278Q | Steelseries QcK+ | Roccat Kone XTD Optical | Razer BlackWidow Ultimate 2014 | Pioneer HDJ-2000 | Asus Vulcan Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kitz:

Jag får 145 FPS i BF4 i 1440p på High utan AA med mitt 780ti, dock överclockat.

Dels kör du i High, och framför allt så kör du utan AA, det som faktiskt gör spel tungdrivet.
Sätt det i ultra-ultra (inklusive AA) så ska du se att ditt GTX 780 Ti kommer gå på knäna.

TS klarar sig säkert med ett Titan Black, men då får han dra ner på inställningarna lite.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Själv får jag ca 90-100 fps i BF4 med 2 st 780 i 1440p så du lär behöva 2st Blacks eller sänka dina krav och köra High

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Dels kör du i High, och framför allt så kör du utan AA, det som faktiskt gör spel tungdrivet.
Sätt det i ultra-ultra (inklusive AA) så ska du se att ditt GTX 780 Ti kommer gå på knäna.

TS klarar sig säkert med ett Titan Black, men då får han dra ner på inställningarna lite.

Varför skulle jag eller någon vilja köra på ultra? Man ser ju fan inte ett piss då. Mörka skuggor, solen i ögonen, stora buskar. Sen behövs knappt AA på 1440p, kanter ser bra mycket bättre ut i 1440p än i 1080p med 4x AA. Jag kan köra High, men jag kör faktiskt på Low på allt förutom mesh på high. Fiender sticker ut och inget glänsande skit som blockar fiender. Kan inte för allt i hela världen fatta varför någon spelar ett online FPS spel på Ultra :S

Visa signatur

Ridin' on | MSI Z77A-GD65 | Intel Core i7-3770K @ 4.5GHz | Corsair H100i | Crucial DDR3 BallistiX 1600Mhz DDR3 16GB | MSI GeForce GTX 780Ti 3GB Twin Frozr IV | Samsung SSD 840 EVO 250GB | Seagate Barracuda 2TB | Hitachi Deskstar 500GB 7200R | ASUS Xonar Essence STX | Corsair Obsidian 650D | Asus ROG Swift PG278Q | Steelseries QcK+ | Roccat Kone XTD Optical | Razer BlackWidow Ultimate 2014 | Pioneer HDJ-2000 | Asus Vulcan Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kitz:

Varför skulle jag eller någon vilja köra på ultra? Man ser ju fan inte ett piss då. Mörka skuggor, solen i ögonen, stora buskar. Sen behövs knappt AA på 1440p, kanter ser bra mycket bättre ut i 1440p än i 1080p med 4x AA. Jag kan köra High, men jag kör faktiskt på Low på allt förutom mesh på high. Fiender sticker ut och inget glänsande skit som blockar fiender. Kan inte för allt i hela världen fatta varför någon spelar ett online FPS spel på Ultra :S

Ja, tycker man inte som du, så är man givetvis en idiot!
Jag kör så högt jag kan så länge jag behåller en fps över 100. Just för att jag tycker det är en mycket trevligare upplevelse att spela då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av careface:

Ja, tycker man inte som du, så är man givetvis en idiot!
Jag kör så högt jag kan så länge jag behåller en fps över 100. Just för att jag tycker det är en mycket trevligare upplevelse att spela då.

Mena inte att man var idiot. Mena att jag inte kunde förstå varför folk väljer att göra det, dvs ge sig själv stort handikapp för ögongodis? Man spelar ju online för att tävla med andra och då vill man ju vinna. Annars kan man ju lika gärna spela singel player tycker jag
För mig är den trevliga upplevelsen endast när jag ligger etta på scoreboarden och för de så måste jag ha full fokus och kunna se mina fiender. För dig är det att gå runt och kolla på snygga buskar och bli sönder bländad av solen

Visa signatur

Ridin' on | MSI Z77A-GD65 | Intel Core i7-3770K @ 4.5GHz | Corsair H100i | Crucial DDR3 BallistiX 1600Mhz DDR3 16GB | MSI GeForce GTX 780Ti 3GB Twin Frozr IV | Samsung SSD 840 EVO 250GB | Seagate Barracuda 2TB | Hitachi Deskstar 500GB 7200R | ASUS Xonar Essence STX | Corsair Obsidian 650D | Asus ROG Swift PG278Q | Steelseries QcK+ | Roccat Kone XTD Optical | Razer BlackWidow Ultimate 2014 | Pioneer HDJ-2000 | Asus Vulcan Pro |

Permalänk
Skrivet av Kitz:

Sen behövs knappt AA på 1440p, kanter ser bra mycket bättre ut i 1440p än i 1080p med 4x AA.

AA behövs inte i 1440p? Nej för det är ju sån enorm skillnad mellan ~95 PPI och 108 PPI, eller hur? Det handlar inte mer om att du vill rättfärdiga ditt köp?

Anledningen till att folk spelar på Ultra är för att de vill att spelet ska se bra ut, precis som poängen med ultra är i alla andra spel? En del är väl helt enkelt duktiga nog för att klara sig, trotts det handikappet du pratar om

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

AA behövs inte i 1440p? Nej för det är ju sån enorm skillnad mellan ~95 PPI och 108 PPI, eller hur? Det handlar inte mer om att du vill rättfärdiga ditt köp?

Anledningen till att folk spelar på Ultra är för att de vill att spelet ska se bra ut, precis som poängen med ultra är i alla andra spel? En del är väl helt enkelt duktiga nog för att klara sig, trotts det handikappet du pratar om

Jag tycker det är stor skillnad, Jag störde mig som fan på kanterna i 1080p och var tvungen att köra med 4x AA för att ens vilja spela. Nu stör jag mig inte alls, så någon skillnad måste det ju då vara, eller hur?

Klart man vill att det skall se bra ut, men det överväger ju inte all skit som hamnar i din väg på just BF. De som spelar på ultra är nog inte riktigt seriösa på den nivån, så du kan inte jämföra på det viset med att säga att de klarar av det, trots handikappet. De är nog inte så bra till att börja med. Alltså har du mega stark sol i ögonen så kan du knappt se fienderna, är det en stor buske där som du knappt kan se igenom, hur vet du då att det är en fiende där??? Medan på low så är det knappt en buske och du ser igenom hur lätt som helst.

Alla väljer att spela så som de vill, vissa spelar för känslan av allt ögongodis verkar det som, medan andra vill vinna till varje pris.

Visa signatur

Ridin' on | MSI Z77A-GD65 | Intel Core i7-3770K @ 4.5GHz | Corsair H100i | Crucial DDR3 BallistiX 1600Mhz DDR3 16GB | MSI GeForce GTX 780Ti 3GB Twin Frozr IV | Samsung SSD 840 EVO 250GB | Seagate Barracuda 2TB | Hitachi Deskstar 500GB 7200R | ASUS Xonar Essence STX | Corsair Obsidian 650D | Asus ROG Swift PG278Q | Steelseries QcK+ | Roccat Kone XTD Optical | Razer BlackWidow Ultimate 2014 | Pioneer HDJ-2000 | Asus Vulcan Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av careface:

Ja, tycker man inte som du, så är man givetvis en idiot!
Jag kör så högt jag kan så länge jag behåller en fps över 100. Just för att jag tycker det är en mycket trevligare upplevelse att spela då.

Klart det är trevligare, men ju "finare" allt ser ut på skärmen, desto svårare blir det att spotta folk i spel som BF4, om man kör allt på ULTRA.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Skrivet av Kitz:

Jag tycker det är stor skillnad, Jag störde mig som fan på kanterna i 1080p och var tvungen att köra med 4x AA för att ens vilja spela. Nu stör jag mig inte alls, så någon skillnad måste det ju då vara, eller hur?

Klart man vill att det skall se bra ut, men det överväger ju inte all skit som hamnar i din väg på just BF. De som spelar på ultra är nog inte riktigt seriösa på den nivån, så du kan inte jämföra på det viset med att säga att de klarar av det, trots handikappet. De är nog inte så bra till att börja med. Alltså har du mega stark sol i ögonen så kan du knappt se fienderna, är det en stor buske där som du knappt kan se igenom, hur vet du då att det är en fiende där??? Medan på low så är det knappt en buske och du ser igenom hur lätt som helst.

Alla väljer att spela så som de vill, vissa spelar för känslan av allt ögongodis verkar det som, medan andra vill vinna till varje pris.

Jo, visst är det en skillnad i pixeltäthet, men den är minimal. Det kan inte vara så att du satt med en TN-panel innan, och en IPS eller liknande nu?

Fast...jag trodde att poängen med busken var att man inte skulle se igenom den? Precis som poängen med hus och andra saker som täcker ens vy. Det är verkligen inte speciellt svårt att spela på Ultra, och om ens största svårighet i spelet är att inte kunna se om någon sitter på andra sidan en buske är man nog inte speciellt duktig till att börja med.

Spelar man på elitnivå (finns det ens inom BF4? All latens borde väl utesluta möjligheten till den typen av spel på någon högre nivå) är det klart att man gör allt för att ha bästa förutsättningar i alla lägen, men de flesta spelar inte på den nivå att de känner att de aldrig får dö av att någon sitter bakom en buske, som utvecklarna tänkt att man ska kunna gömma sig i.

Personligen tycker jag att det känns fånigt att vilja vinna så till varje pris att man vill ge sig ett övertag över andra spelare, precis som de som fuskar gör, bara att det här är en funktion i spelet

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Jo, visst är det en skillnad i pixeltäthet, men den är minimal. Det kan inte vara så att du satt med en TN-panel innan, och en IPS eller liknande nu?

Fast...jag trodde att poängen med busken var att man inte skulle se igenom den? Precis som poängen med hus och andra saker som täcker ens vy. Det är verkligen inte speciellt svårt att spela på Ultra, och om ens största svårighet i spelet är att inte kunna se om någon sitter på andra sidan en buske är man nog inte speciellt duktig till att börja med.

Spelar man på elitnivå (finns det ens inom BF4? All latens borde väl utesluta möjligheten till den typen av spel på någon högre nivå) är det klart att man gör allt för att ha bästa förutsättningar i alla lägen, men de flesta spelar inte på den nivå att de känner att de aldrig får dö av att någon sitter bakom en buske, som utvecklarna tänkt att man ska kunna gömma sig i.

Personligen tycker jag att det känns fånigt att vilja vinna så till varje pris att man vill ge sig ett övertag över andra spelare, precis som de som fuskar gör, bara att det här är en funktion i spelet

Nej jag gick från en Benq 1080p 120Hz skärm tilll Asus RoG swift 1440p 144Hz. Själv ser jag knappt någon skillnad med 4x AA på eller av i 1440p medan i 1080p var det natt och dag.

ESL finns där vi spelar matchmaking. Sen sker tävlingar över lan.

Visst är det fånigt, men Dice får skylla sig själva som gjort spelet så, det skall vara lika för alla och då skall man kunna se exakt lika mycket. Nu är det inte så i BF, på low försvinner massa saker från buskar till boxar/pappersskivor/plantager osv. Dimma försvinner, supression blir mindre osv. Finns de möjligheterna så är det klart att man tar dem.

Sen så handlar det inte om att det är svårt att spela på Ultra, jag kan nästan lova dig att jag hade kunnat spela på Ultra nu och fortfarande hamna 1 på scoreboarden på public servers med ca 90 FPS. Dock inte med lika bra resultat som jag hade fått annars men fortfarande i topp. Det handlar om att få ut det mesta utav en själv, vet jag att jag kan prestera bättre om jag sänker någon inställning eller ändra något, då tar man det. Jag hatar att spela och samtidigt veta att jag hade kunnat prestera bättre än så här fastän det är tillräckligt bra.

Visa signatur

Ridin' on | MSI Z77A-GD65 | Intel Core i7-3770K @ 4.5GHz | Corsair H100i | Crucial DDR3 BallistiX 1600Mhz DDR3 16GB | MSI GeForce GTX 780Ti 3GB Twin Frozr IV | Samsung SSD 840 EVO 250GB | Seagate Barracuda 2TB | Hitachi Deskstar 500GB 7200R | ASUS Xonar Essence STX | Corsair Obsidian 650D | Asus ROG Swift PG278Q | Steelseries QcK+ | Roccat Kone XTD Optical | Razer BlackWidow Ultimate 2014 | Pioneer HDJ-2000 | Asus Vulcan Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Klart det är trevligare, men ju "finare" allt ser ut på skärmen, desto svårare blir det att spotta folk i spel som BF4, om man kör allt på ULTRA.

EyeNEye känner igen ditt nick. Tror jag har spelat mot dig ett flertal gånger. Håller du troligtvis till på corsair? Nickar StayFr0zty spelar i "Don"

Visa signatur

Ridin' on | MSI Z77A-GD65 | Intel Core i7-3770K @ 4.5GHz | Corsair H100i | Crucial DDR3 BallistiX 1600Mhz DDR3 16GB | MSI GeForce GTX 780Ti 3GB Twin Frozr IV | Samsung SSD 840 EVO 250GB | Seagate Barracuda 2TB | Hitachi Deskstar 500GB 7200R | ASUS Xonar Essence STX | Corsair Obsidian 650D | Asus ROG Swift PG278Q | Steelseries QcK+ | Roccat Kone XTD Optical | Razer BlackWidow Ultimate 2014 | Pioneer HDJ-2000 | Asus Vulcan Pro |

Permalänk
Medlem

Finns absolut ingen poäng med att komma högt på listan i BF dock, även om det inte är speciellt svårt att göra det (Bara spela assault så är det ju helt gratis förstaplats). Det finns ingen ranking eller någonting vettigt att sträva efter.
Så länge jag håller en K/D över 2.0 så är jag nöjd, då spelar jag på Ultra för att spelet blir roligare om det är fint, tycker jag.

Permalänk
Skrivet av Kitz:

Nej jag gick från en Benq 1080p 120Hz skärm tilll Asus RoG swift 1440p 144Hz. Själv ser jag knappt någon skillnad med 4x AA på eller av i 1440p medan i 1080p var det natt och dag.

ESL finns där vi spelar matchmaking. Sen sker tävlingar över lan.

Visst är det fånigt, men Dice får skylla sig själva som gjort spelet så, det skall vara lika för alla och då skall man kunna se exakt lika mycket. Nu är det inte så i BF, på low försvinner massa saker från buskar till boxar/pappersskivor/plantager osv. Dimma försvinner, supression blir mindre osv. Finns de möjligheterna så är det klart att man tar dem.

Sen så handlar det inte om att det är svårt att spela på Ultra, jag kan nästan lova dig att jag hade kunnat spela på Ultra nu och fortfarande hamna 1 på scoreboarden på public servers med ca 90 FPS. Dock inte med lika bra resultat som jag hade fått annars men fortfarande i topp. Det handlar om att få ut det mesta utav en själv, vet jag att jag kan prestera bättre om jag sänker någon inställning eller ändra något, då tar man det. Jag hatar att spela och samtidigt veta att jag hade kunnat prestera bättre än så här fastän det är tillräckligt bra.

Antar att folk helt enkelt är olika tävlingsinriktade. Personligen skulle jag aldrig spela BF4 för att mäta min skicklighet, då så mycket annat spelar in i det spelet än hur skicklig man är.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |