Hur tar man en Prnt screen större än skärmen?

Permalänk
Medlem

Hur tar man en Prnt screen större än skärmen?

Hej

Jag skulle behöva lite assistans angående ett mindre problem. Jag behöver ta en print screen över ett dokument på internet som inte är nedladdnings eller utskriftbart men jag vet inte hur man kan göra det.

Jag behöver liksom scrolla ner för att hela "bilden" ska visas och en prnt screen fotar bara det jag själv ser utan att scrolla upp eller ner, förstår ni hur jag menar?:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av P!ngv!N:

Hej

Jag skulle behöva lite assistans angående ett mindre problem. Jag behöver ta en print screen över ett dokument på internet som inte är nedladdnings eller utskriftbart men jag vet inte hur man kan göra det.

Jag behöver liksom scrolla ner för att hela "bilden" ska visas och en prnt screen fotar bara det jag själv ser utan att scrolla upp eller ner, förstår ni hur jag menar?:)

Allt kommer inte med om du kör i helskärmsläge (Google Chrome) i webläsaren?

Permalänk
Medlem

I t.ex chrome kan man högerklicka och trycka på "spara som..." för att spara hela sidan. Sen går du till platsen där du sparat sidan. Där finns en map som om du har tur innehåller dokumentet.

Visa signatur

Asus z68-v pro | i7 2600k | Thermalright Silver Arrow | Asus GTX 1070 Strix | Corsair Vengeance 1600MHz 16GB | Seasonic X-460 | Samsung 850 EVO 500
ASRock Z87 Extreme6 | i7 4770S | Cooler Master Hyper 212 Evo | Crucial Ballistix 16GB 1600Mhz | be quiet! E9 | Samsung 840 EVO 250 | WD RED 6+6 TB, WD Green 4+4 TB

Permalänk
Medlem

Kör du Firefox finns Screengrab! som tillägg. Kan göra det du frågar efter och en del annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saeros:

Kör du Firefox finns Screengrab! som tillägg. Kan göra det du frågar efter och en del annat.

Funkade prima, tack så mycket!

Antar att era förslag för Chrome fungerar lika bra det så tack för hjälpen:)

Permalänk
Medlem

Har du en android-telefon? Använd funktionen capture plus i standardwebläsaren (den som ser ut som jorden) så får du hela sidan som en bild.

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Medlem

"Awesome screenshot" finns på Chrome.

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

"Awesome screenshot" finns på Chrome.

OT: SVART SWECLOCKERS!? GIEF

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem
Skrivet av lowngcawt:

OT: SVART SWECLOCKERS!? GIEF

http://www.sweclockers.com/forum/10-programmering-och-digital...

sen finns det inlagd i Better Sweclockers också http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=1288...

Permalänk
Medlem

Tack!

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-