Upplever små frysningar under spelande, kan det vara grafikkortet?

Permalänk

Upplever små frysningar under spelande, kan det vara grafikkortet?

Hej

Jag har nyligen köpt ett GTX 770 ASUS . Jag vet inte om det beror på kortet eller på något annat men upplever att under spelandet uppstår små frysningar och lite lagg trots höga FPS. Högsta temperaturen uppmätt under spel är 73c.

Jag har nyligen uppdaterat till senaste drivrutiner men känner att frysningar uppstår ändå. Jag väljer alltid clean install när jag installerar nya drivrutiner.

Ska jag formatera eller finns det något annat jag kan göra ?

Tack på förhand.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Flexiblus:

Hej

Jag har nyligen köpt ett GTX 770 ASUS . Jag vet inte om det beror på kortet eller på något annat men upplever att under spelandet uppstår små frysningar och lite lagg trots höga FPS. Högsta temperaturen uppmätt under spel är 73c.

Jag har nyligen uppdaterat till senaste drivrutiner men känner att frysningar uppstår ändå. Jag väljer alltid clean install när jag installerar nya drivrutiner.

Ska jag formatera eller finns det något annat jag kan göra ?

Tack på förhand.

Vilka spel är det som det händer? Kan ju vara nätverksrelaterat? Har du haft detta tidigare med ditt äldre graffe?
Kör du W7 eller W8.1?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Jag kör Win 7 och har för mig att jag kan ha haft det här problemet tidigare också men är ej helt 100%.
Kan det vara så att överklockningen är problemet? Ska jag gå från 4.4 till 4.2?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Flexiblus:

Jag kör Win 7 och har för mig att jag kan ha haft det här problemet tidigare också men är ej helt 100%.
Kan det vara så att överklockningen är problemet? Ska jag gå från 4.4 till 4.2?

Testa det så vet du. Det är ju inte många tangenttryckningar så är det gjort.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)