Installera ett spel på två olika ställen

Permalänk

Installera ett spel på två olika ställen

Hej.

Jag vill installera GTA IV på två olika ställen på min dator, så att jag får två helt "olika" spel. Ett kommer jag verkligen spela på, köra uppdrag, modda osv. På den andra kommer jag ta bort GTA IV-kartan och sätta dig GTA V-kartan istället. Jag uppfattar det som om att jag kommer inte kommer kunna ha mod om jag vill köra GTA V-kartan men orkar inte hålla på och installera/avinstallera mods hela tiden så lättaste vore att ha helt två olika GTA IV helt enkelt. Är det så enkelt att man installerar det två gånger och placerar det på två olika ställen? En på SSD och en på min externa hårddisk kanske? Skapas inte save-mappen automatiskt i dokument? Vad gör man med den isåfall?

Permalänk
Medlem

Om du pratar om GTA V kartan som NTAuthority ligger bakom så behöver du inte 2 installationer. Hans ViiV (eller vad han nu kallar det) fungerar som en standalone expansion.

Visa signatur

Nätverkstekniker, Programmerare, Designer
MSI B450 | AMD Ryzen 5 3600@4.2GHz 0.95v | 16GB Kingston HyperX 3400MHz DDR4 | EVGA Geforce GTX 780Ti | 120GB Samsung SSD | 1TB Seagate Barracuda

Permalänk
Skrivet av wersaq:

Om du pratar om GTA V kartan som NTAuthority ligger bakom så behöver du inte 2 installationer. Hans ViiV (eller vad han nu kallar det) fungerar som en standalone expansion.

Exakt den jag menar. Men säg att det skulle behövas om någon anledning, hur gör man då?