Lenovo Miix Win 8.1 Hittar inte mitt wifi men hittar grannars

Permalänk
Medlem

Lenovo Miix Win 8.1 Hittar inte mitt wifi men hittar grannars

Hallå.
Jag erkänner mig besegrad. Sen jag fick ut min nya platta lenovo miix 2 10 i eftermiddags har jag försökt hitta mitt eget wifi. Jag hittar alla mina grannars men inte mitt eget. Likadant hos min mor, hennes grannars men inte hennes. Jag kan ansluta till min iphone om jag har på nätverksdelning.

Jag har försökt följande:
Avinstallera drivers till plattans wlan och installera om det, både genom windows egna uppdateringsprogram och laddat ner senaste genom lenovos hemsida.
Ändrat SSID, lösenord, olika standarder(802.11n/g/b). Resettat hela routern och börjat från scratch. Allt har min iphone kunnat koppla in på, men inte min miix.
Kört genom windows update, ca. 60 uppdateringar. Utan några förändringar.
Googlade mig fram till att Bluetooth funktioner i wlan driverna kunde spöka, disablade allt. Snackat med flera kompisar som inte har hört talas om liknande innan och har således ingen aning om vad som står på.
Har startat om datorn åtskilliga gånger, för man vet aldrig, det kan ju magiskt lösa sig själv efter en omstart.

Det har varit svårt att hitta relevant info vid googling. Kan väl erkänna att jag inte är proffs på att googla, men har klarat mig hittills. De jag hittade som hade samma problem hade inga svar i sig.
Jag har en svag misstanke om att det är något simpelt jag missat, men jag vet inte vad jag trycka på längre. Har ni några tips så är det bara är säga till, jag fyller på min post efter varje ny sak jag testar.

Min router är för övrigt en D-link dir 655. Min mors router är någon medföljande bredbandsbolaget router från jättelänge tillbaka.

/ Johii

EDIT: Med hjälp av min braintrust på skype så har jag löst det! Jag bytte bandet som mitt wifi går på. från channel 6 2.437ghz till channel 1 2.412ghz.

Visa signatur

Fractal Design S | Corsair HX 650W | ASUS B350-Plus | AMD Ryzen 7 1700 | EKWB Liquid 360 | Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Corsair VENGEANCE LPX 16GB 3000MHz DDR4 | 3x Intel SSDs | Acer XF240H | Logitech G400s & Corsair K70 Lux RGB | Sennheiser HD 555 & Modmic

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Johii:

Prova byta krypterings metod kanske. WPA2-PSK bör ha bredast stöd idag.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Har testat WPA och WPA2 med både TKIP och AES cipher.

Visa signatur

Fractal Design S | Corsair HX 650W | ASUS B350-Plus | AMD Ryzen 7 1700 | EKWB Liquid 360 | Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Corsair VENGEANCE LPX 16GB 3000MHz DDR4 | 3x Intel SSDs | Acer XF240H | Logitech G400s & Corsair K70 Lux RGB | Sennheiser HD 555 & Modmic

Permalänk
Medlem

Jag hade något liknande på min mobil... Va någon inställning jag fick ändra så att den letade i ett större spektra kanalmässigt eller något sådant....

Testa byta kanal på routern. Du kan kolla vad grannarna har för kanal med appar, kommer dock inte ihåg någon app just i detta nu

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem

Med hjälp av min braintrust på skype så har jag löst det! Jag bytte bandet som mitt wifi går på. från channel 6 2.437ghz till channel 1 2.412ghz.

Visa signatur

Fractal Design S | Corsair HX 650W | ASUS B350-Plus | AMD Ryzen 7 1700 | EKWB Liquid 360 | Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Corsair VENGEANCE LPX 16GB 3000MHz DDR4 | 3x Intel SSDs | Acer XF240H | Logitech G400s & Corsair K70 Lux RGB | Sennheiser HD 555 & Modmic