Permalänk

NY Iphone 5s

Tjena Sweclockers!

Idag har jag inköpt en iphone 5s. Min gamla telefon va en sliten Sony ericsson Walkman 8år gammal.
Nu när jag försökt mecka med den märker jag att jag inte har något internet efter jag har registererat mig på Itunes osv.
Vad ska jag göra för att få interneuppkoppling via mobil? Jag har inte wifi i hemmet tyvär (tycker man inte ska behöver det).

Är ny med moderna mobiler därför vänder jag mig hit.

Mobilen är tecknat via abonnemang idag, tele2 med samma nummer som mitt konantkort.

Tack på förhand!

Permalänk
Inaktiv

Hade du det innan du reggade dig?

Om inte så antar jag att du måste aktivera dina surfinställningar, skicka ett tomt SMS till nummer 123

http://www.tele2.se/kundservice/mobiltelefoni/mms-mobilsurf.a...

Permalänk

Ska prova

Permalänk
Skrivet av El_Raspberry:

Hade du det innan du reggade dig?

Om inte så antar jag att du måste aktivera dina surfinställningar, skicka ett tomt SMS till nummer 123

http://www.tele2.se/kundservice/mobiltelefoni/mms-mobilsurf.a...

"INTE LEVEERAT" antar ingen uppkoppling eller något.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Intel-ös:

"INTE LEVEERAT" antar ingen uppkoppling eller något.

Kan du ringa? Om det går så kanske du måste ställa in inställningarna manuellt som det står på sidan jag länkade.

Permalänk
Skrivet av El_Raspberry:

Kan du ringa? Om det går så kanske du måste ställa in inställningarna manuellt som det står på sidan jag länkade.

Går tyvär inte ringa heller. Jag minns idag i affären han nämde något med 26'e september. Om jag minns rätt va det när min vanliga gammla kontant kort slutar gälla. Vet inte om det nya startar då. Kanske är så? går inte ringa eller sms förens 26'e sep?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Intel-ös:

Går tyvär inte ringa heller. Jag minns idag i affären han nämde något med 26'e september. Om jag minns rätt va det när min vanliga gammla kontant kort slutar gälla. Vet inte om det nya startar då. Kanske är så? går inte ringa eller sms förens 26'e sep?

det är nog bäst att du kontaktar butiken, för det verkar som ditt sim-kort inte ens är aktiverat.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Intel-ös:

Går tyvär inte ringa heller. Jag minns idag i affären han nämde något med 26'e september. Om jag minns rätt va det när min vanliga gammla kontant kort slutar gälla. Vet inte om det nya startar då. Kanske är så? går inte ringa eller sms förens 26'e sep?

Som Morxy sa så verkar inte ditt SIM-kort vara aktiverat. Nu vet jag inte vilka iPhones du kan göra det med, men några kunde du klippa till SIM-kortet.
Om det var för micro-SIM, men iPhone 5 kanske kör nano SIM?

Permalänk
Medlem

Om det inte står din operatörs namn i övre vänstra hörnet trots att du startar om telefonen måste du försäkra dig om att det simkort som sitter i telefonen har en giltig abonnemang/kontantkort. Kontakta din operatör så lär de kunna hjälpa dig.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk

Hm tack för era snabba svar. När jag trycker min min "enter knapp" dvs är på startmenyn/skrivbord, högst uppe i vänstra hörnet står det (INGEN SERVICE). Ska jag ringa dom på Måndag eller vänta till 26'e? Lyssnade inte på han försäljaren idag men vet han nämde något med 26'e setptember Jag vet, Jag är intelös

Permalänk

jag har standard apparna men klickar jag på tex (APP STORE) "Kan inte ansluta till App store". sen kommer grannarnas wifi upp antar jag men dom har lösenord.

Permalänk

Slänger snart min iphone i väggen o använder min walkman 24mån till....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Intel-ös:

Slänger snart min iphone i väggen o använder min walkman 24mån till....

Intel for the win;)
Din Iphone fungerar säkert klockrent. Men om ditt simkort inte är aktiverat så kvittar det om du så stoppar kortet i 10 miljarder telefoner. Ingen kommer fungera.
Ta kontakt med butiken och fråga VAFF det är frågan om.:up:

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Skrivet av Lifooz:

Intel for the win;)
Din Iphone fungerar säkert klockrent. Men om ditt simkort inte är aktiverat så kvittar det om du så stoppar kortet i 10 miljarder telefoner. Ingen kommer fungera.
Ta kontakt med butiken och fråga VAFF det är frågan om.:up:

Hehe ok, väntar till Måndag. Vet inte om dom har helg support. Men stänger ner skit telefonen o släpper detta så länge.

Tack för era svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Intel-ös:

Hehe ok, väntar till Måndag. Vet inte om dom har helg support. Men stänger ner skit telefonen o släpper detta så länge.

Tack för era svar!

Trevligt att höra. Den kommer fungera jättebra när du väl kommer igång, men jag minns att jag fick vänta på aktiveringen av mitt nya sim-kort från ComviQ innan min Iphone-4 ville hoppa igång som den skulle.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Intel-ös:

Hehe ok, väntar till Måndag. Vet inte om dom har helg support. Men stänger ner skit telefonen o släpper detta så länge.

Tack för era svar!

Tele2 har helgsupport, 9-15 har jag för mig.

50/50 chans att de kan aktivera SIM-kortet direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Intel-ös:

Hehe ok, väntar till Måndag. Vet inte om dom har helg support. Men stänger ner skit telefonen o släpper detta så länge.

Tack för era svar!

sam sagt, telefonen är det inget fel på. det är ditt sim-kort som är paj.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Ring hellre tele2 support än gå till butiken. Jag misstänker att du porterar numret på kontantkortet från en annan operatör? Annars ska det inte ta så lång tid som till 26:e.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk

Tack för era svar. Jag väntar till onsdag eller så se om det fixar sig. Ringer tele2 annars.