Permalänk

Vad för färgtema?

God kväll.

Jag ska bygga mig en dator snart och jag har lust att gå efter färg/ljusteman. Vet dock inte vad jag ska köra med, kommer köra med ett 750D chassi och svart moderkort så upp till lampor/fläktar att göra det fint, blir nog ett EVGA ref kort som "lyser" grönt (tänker på texten).

Någon som har lust att hjälpa mig komma på något okej som ser bra ut?

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga att det är högst personligt då det är du i själva verket som ska ha och använda datorn. Ta det du gillar helt enkelt.

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk
Medlem

blacklight (UV)

Permalänk
Medlem

med ett R9 290(X) Tri-X i datorn tycker jag du ska köra med svart/orange tema!

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Skrivet av morxy49:

med ett R9 290(X) Tri-X i datorn tycker jag du ska köra med svart/orange tema!

Jo hade vart nåt, blir dock 980 ref för mig

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av drakelito:

God kväll.

Jag ska bygga mig en dator snart och jag har lust att gå efter färg/ljusteman. Vet dock inte vad jag ska köra med, kommer köra med ett 750D chassi och svart moderkort så upp till lampor/fläktar att göra det fint, blir nog ett EVGA ref kort som "lyser" grönt (tänker på texten).

Någon som har lust att hjälpa mig komma på något okej som ser bra ut?

Datorn du har i sign "duger" inte längre eller?

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3.6K Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Skrivet av zipmiX:

Datorn du har i sign "duger" inte längre eller?

Förstår verkligen inte grejen med att folk lägger sig i vad man göra med sina pengar och datorer, är du min pappa eller? Bara överdrivet avundsjuk eller vad är problemet?

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av drakelito:

Förstår verkligen inte grejen med att folk lägger sig i vad man göra med sina pengar och datorer, är du min pappa eller? Bara överdrivet avundsjuk eller vad är problemet?

Damn människa, varför tar du mitt inlägg som ett påhopp? Det var riktat som ett skämt. Jag lägger själv mycket pengar på datorer då det är en stor hobby, jag förstår till 100% att du vill göra det du vill med dina cash. Det är inget problem. Samt så hoppas jag att jag inte är din far för det skulle skrämma mig. Avundsjuk? Nej absolut inte. Jag är rätt nöjd med det jag har.

Nu blev det väldigt off-topic. Jag kan inte ge dig några egentliga tips förutom att som tidigare nämnt gå efter din magkänsla, lyssna på vad den säger och välj en färg som du tror att du kommer gilla.

Lycka till

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3.6K Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem
Skrivet av drakelito:

Förstår verkligen inte grejen med att folk lägger sig i vad man göra med sina pengar och datorer, är du min pappa eller? Bara överdrivet avundsjuk eller vad är problemet?

ojoj, har var vi visst på dåligt humör.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Satsa på lampor som du kan ändra i alla regnbågens färger, Typ en sådan här så kör du en färg per väcka

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Skrivet av morxy49:

ojoj, har var vi visst på dåligt humör.

Lite under den stunden ja, men håller inte du med om att folk inte har med det att göra? Hade ju vart en grej om jag rådfrågade er om jag ska köpa nytt eller behålla?

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av drakelito:

Lite under den stunden ja, men håller inte du med om att folk inte har med det att göra? Hade ju vart en grej om jag rådfrågade er om jag ska köpa nytt eller behålla?

jag tror snarare det var tänkt som en komplimang att du har en bra dator.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

jag tror snarare det var tänkt som en komplimang att du har en bra dator.

Precis det jag menade/tänkte också. Men TS, jag ber om ursäkt om du uppfattade det som ett påhopp. Det var inte syftet.

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3.6K Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem
Skrivet av drakelito:

God kväll.

Jag ska bygga mig en dator snart och jag har lust att gå efter färg/ljusteman. Vet dock inte vad jag ska köra med, kommer köra med ett 750D chassi och svart moderkort så upp till lampor/fläktar att göra det fint, blir nog ett EVGA ref kort som "lyser" grönt (tänker på texten).

Någon som har lust att hjälpa mig komma på något okej som ser bra ut?

Kör på RGB som nämts innan, så kan du köra några miljoner nyanser beronde på humör

Och ja, det är väl lika bra att skriva det i denna tråden, jag är inte ironisk jag menar det verkligen.

RGB är fina saker, har det själv som bakgrundsljus på väggen, och det är rätt nice att växla färg beroende på whatever.

Så kör på det, är mitt tips.

Och menar du en riktig mod, så kör på rostfritt all in, och vitt ljus (gud så vackert, kan se det framför mig)

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Satsa på lampor som du kan ändra i alla regnbågens färger, Typ en sådan här så kör du en färg per väcka

Denna är smidig och bra, riktigt schyssta färger, vad man än vill ha. går aäven att stänga av helt, samt massa "modes" om man nu vill ha ett disco.

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k