Corsair vengeance 1500 constant buzzing...

Permalänk
Medlem

Corsair vengeance 1500 constant buzzing...

Köpte ett par Corsair vengeance 1500, kom hem och märkte ett rejält brus (någon form av störningar) googla lite och såg snabbt att detta va vanligt bland några av dessa lurarna.

lite mer info om problemet.
Bruset hörs alltid, och när jag mutar micken blir det högre.
om jag så mycket som nuddar micken så blir bruset många gånger högre och är helt outhärdligt.

Har redan varit och bytt mot nya, men samma skit med dessa.
Utag till datorn är ordentligt jordade, samt testat alla USB uttag. samt i annan dator på annan platts. så problemet ligger i lurarna.

Kan inte hålla på att åka till netonet och gå igenom hela deras lager för att hitta ett par som inte är sönder.
så hoppas ni kan hoppa in o lösa detta då jag vill ha lurar jag kan ha på mig utan att bli galen då jag betalat en del pengar för dom.

MVH
Dennis

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Skrivet av Solding:

Köpte ett par Corsair vengeance 1500, kom hem och märkte ett rejält brus (någon form av störningar) googla lite och såg snabbt att detta va vanligt bland några av dessa lurarna.

lite mer info om problemet.
Bruset hörs alltid, och när jag mutar micken blir det högre.
om jag så mycket som nuddar micken så blir bruset många gånger högre och är helt outhärdligt.

Har redan varit och bytt mot nya, men samma skit med dessa.
Utag till datorn är ordentligt jordade, samt testat alla USB uttag. samt i annan dator på annan platts. så problemet ligger i lurarna.

Kan inte hålla på att åka till netonet och gå igenom hela deras lager för att hitta ett par som inte är sönder.
så hoppas ni kan hoppa in o lösa detta då jag vill ha lurar jag kan ha på mig utan att bli galen då jag betalat en del pengar för dom.

MVH
Dennis

Även Corsair vengeance 2000 har dessa problem hos många.

Jag körde på ett Corsair vengeance 1300 för att kunna använda ett riktigt ljudkort i stället. Kan ha någon koppling till just usb eller Corsair som inte löst/lyckas lösa problemet.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Även Corsair vengeance 2000 har dessa problem hos många.

Jag körde på ett Corsair vengeance 1300 för att kunna använda ett riktigt ljudkort i stället. Kan ha någon koppling till just usb eller Corsair som inte löst/lyckas lösa problemet.

jo jag har sett det, hur kan så många headset under så lång tid ha detta problemet. borde varit löst för länge sedan. och inte hänga med än idag på lurar ute i hyllorna! :/

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem

Inte meningen man ska få svar/hjälp här ? corsair var är ni ?

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com