Ny sladd - Laddar ej! Hjälp!

Permalänk

Ny sladd - Laddar ej! Hjälp!

Hej!

Har nyligen köpt en iPad 4 och laddaren som ingår fungerar utmärkt, problemet är att den är för kort. Så nu har jag beställt en ny sladd i blått som är 3 m lång. Jag använder mig av den stora vita adaptern som ingick till ipaden men har alltså en längre sladd. När jag kopplar i sladden så står det att den laddas i typ 2 sekunder sen ändrar den sig och det står "laddar ej" uppe i högra hörnet. Vad beror detta på? När jag satte i laddaren så hade den typ 4 %, typ 2 timmar senare hade den 17%. Så det verkar som att den har laddats, men väööldigt långsamt. Trots att det står att den inte laddas.. Fattar ingenting! Snälla hjälp mig med detta. Kram Felicia

Permalänk
Medlem

Kablen är för lång och utav dåligt kvalite.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Skrivet av XPerion:

Kablen är för lång och utav dåligt kvalite.

Okej.. Nu när jag vaknade så är ipaden nästan fulladdad, verkar som att den laddar fast extremt långsamt. Av ren nyfikenhet, kan sladden alltså vara för lång? Var kan man köpa en färgglad sladd som är längre än orginalet, som är av bra kvalitet? Har nämligen ipade på föreläsningar i skolan o orginalsladden räcker inte alltid till..:/

Permalänk
Medlem
Skrivet av feliciawsvensso:

Okej.. Nu när jag vaknade så är ipaden nästan fulladdad, verkar som att den laddar fast extremt långsamt. Av ren nyfikenhet, kan sladden alltså vara för lång? Var kan man köpa en färgglad sladd som är längre än orginalet, som är av bra kvalitet? Har nämligen ipade på föreläsningar i skolan o orginalsladden räcker inte alltid till..:/

Jag har köpt mängder av usb-kablar från ebay, där alla fungerat utmärkt. Alltifrån 30cm - 5m, i olika färger. Du hade nog bara otur.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar att du förlänger på 230 V sidan, med typ denna sladd http://www.clasohlson.com/se/Skarvsladd-med-eurokontakt/Pr363....