Permalänk

comhem eller kommunsnätverk

Hej..jag söker en lite råd...just nu har vi comhme 50m/bits via comhem jack (den jack som scruvas in) som är kopplade till comhems netgear router/modem.

Vi ha karlskronaportal som erbjuder olika företag via Affärsverkan.....Övanpå dörren ha vi en asdl kontakt (put in the most riduculous of places) .

Om jag byt till Banhoff eller Bredband 2 via Karlskronaportal ska internät vara lika stabilt och påligligt som comhem ?
Tack

sorry for slaughtering your/mine languge..
We have comhem 50m/bits via comhem socket(the screw in type...live in a comhem home)...We have stadnätverk who offer varius services: These services would no doubt have to delivered via ASDL, the socket sits right above my front door so cable routing would look sh1t. I get the the feeling that because this service goes via the portal that it would only be as reliable and fast as Affärsverkan handle it.

Isn't asdl speed limited...thus the benefits of changing would only be felt if the propety had fiber?
Sorry bit confused by thís and appreciate any advice..
MOT
thanks

Permalänk
Avstängd

Stadsnät är fiber, inte ADSL. Det är en vanlig RJ45-kontakt du har i väggen.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Skrivet av hoski:

Stadsnät är fiber, inte ADSL. Det är en vanlig RJ45-kontakt du har i väggen.

så det skulle lika snabbt o påligtlig som comhem? Man måste skaffa eget router då antar jag

det är bara att jag komma ihåg att studenterna hade mycket problem med internet från affärsverket...MEN det var för flera år sedan.

Permalänk

Har du tillgång till karlskrona-porten är det att föredra! Det tillsammans med banhof ger dig så bra uppkoppling som det går som vanlig konsument.

Router är att föredra om det är fler än en enhet som ska kopplas in. Men det är möjligt att köra direkt in i datorn från vägguttaget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvEngland:

så det skulle lika snabbt o påligtlig som comhem? Man måste skaffa eget router då antar jag

det är bara att jag komma ihåg att studenterna hade mycket problem med internet från affärsverket...MEN det var för flera år sedan.

Med beaktning till mina erfarenheter med fiber och koax (Comhem) så skulle jag utan tvekan välja fibern.

Visa signatur

Kör Linux - Yes! We are the 2 percent! And growing... Föreslå inte ens något Windows-exklusivt om jag inte specifikt frågar efter något till Win.
2600K - 18GB RAM - 1TB HDD - 64GB SSD - GTX 650 Ti Boost
Minnesvärda trådar: 1, 2

Permalänk

tack alla för information....nu är jag en lite mer vettig....thanks every1 for the info...now I'm a little better well informed...cheers! MOT

Permalänk

Apparently I am a little more kunnig nu...not vettig...but the Mrs said you'd have had a good laugh

Om jag köpa 100/10 mbit/s fiber vilken typ modem måste man köpa för att få bra hästighet .... Vi har två dator kopplat med cat 6 kablar och laptop som körs på wireless...och mobiltelfon x2 ..sällan körs en gamla datorn också

Räcker det med en som klaras 300 mbit/s

I think comhems is Netgear cg3100

something like this ? http://cdon.se/hemelektronik/tp-link/router-tp-link-td-w8970-...

OR this http://www.inet.se/produkt/5402162/netgear-wndr4700-n900-dual...