Permalänk
Avstängd

Asus Sabertooth z87 bootar inte.

Har haft min dator i cirka ett år och aldrig haft problem med uppstarten. Nu har jag ett problem där "boot device led" lyser hela tiden. Har testat med en annan psu händer samma sak. Har testat med bara mb och cpu + 1 ram sticka men även samma sak. När jag kopplar in ett till ram minne eller ssd/hdd så startar jag datorn men efter 3-5 sekunder startas den om & sedan bara stå den med lampan "boot device led" på. Få ingen bild eller något liknande, reset på cmos & den andra piggen är gjord.

Någon som kanske vet något bättre att testa med? Tacksam för svar!

Specs:
i7 4770k
asus sabertooth z87
1866mhz 8gb kingston
r9 290x tri-x
Samsung ssd 500gb + 120g
850watt corsair.

Permalänk
Avstängd

Blev inget med det moderkortet med, fick "tillkodokort" så köpte ett nytt. Hur ska ja göra nu med min Windows 8 key? Tydligen så var det OEM & har ju ett nytt moderkort.. Är jag körd nu?

Mvh!

Permalänk

Microsoft brukar inte vara så krångliga, ring och berätta för de att ditt moderkort gick sönder, och att du var tvungen att köpa ett nytt, så hjälper de dig att lösa problem med nyckeln!

Visa signatur

|| CPU: Intel i5 2500k @ 4.5hz | CPU Kylare: Corsair H80 | MB: Asus P8P67 WS Revolution B3 | RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 16Gb CL9 | WIN HDD: Intel X25-M G2 80GB | Lagring: ~2TB | GPU: 2x Asus GTX 680 DC II | Skärm: 2 x BenQ TFT 24" LED 120Hz | Chassi: NZXT Switch 810 - Vit | PSU: Silverstone Strider 1000W | 3DMark11: ~X7000 / P15000 ||