problem med ett Gtx titan.

Permalänk
Medlem

problem med ett Gtx titan.

ok har lite problem med ett av mina titan.
får inga extra fps. och får ingen bild från det heller.

stömmen hoppar som på denna bild: (kort nr 2)

någon som vet? är det pajj? tänker ändå byta nu snart men bra o veta
har testat att koppla ur det andra men får ingen bild.
men ja det går ju ström i det. och tempen ändras.
kan det va drivare?
har testat tagit bort o lagt in igen.

Visa signatur

*Define S Black *MSI X99S SLI PLUS *i7-5960X *Corsair 1000W *Ripjaws 32GB 3000MHz *GTX 980 Ti G1 Gaming *Kingston 240gb SSD *Crucial 1TB SSD *Asus ROG SWIFT *Custom vatten loop

Permalänk
Hedersmedlem

Byt plats på det rent fysiskt, alltså sätt det i den andras fungerande plats och funkar det inte där är det nog till råttorna (garantibyte).

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

lite pilligt att testa när man har vatten men ska kolla det oxå någon dag.
kanske kan va modebord med?

Visa signatur

*Define S Black *MSI X99S SLI PLUS *i7-5960X *Corsair 1000W *Ripjaws 32GB 3000MHz *GTX 980 Ti G1 Gaming *Kingston 240gb SSD *Crucial 1TB SSD *Asus ROG SWIFT *Custom vatten loop

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av HampZZ:

lite pilligt att testa när man har vatten men ska kolla det oxå någon dag.
kanske kan va modebord med?

Det vet du/man ju inte förrän det har prövats, tyvärr. Dock kan det ev då vara omöjligt att få nytt på garanti såvida du inte har EVGA:s graffen?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Det vet du/man ju inte förrän det har prövats, tyvärr. Dock kan det ev då vara omöjligt att få nytt på garanti såvida du inte har EVGA:s graffen?

nope.

Visa signatur

*Define S Black *MSI X99S SLI PLUS *i7-5960X *Corsair 1000W *Ripjaws 32GB 3000MHz *GTX 980 Ti G1 Gaming *Kingston 240gb SSD *Crucial 1TB SSD *Asus ROG SWIFT *Custom vatten loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Byt plats på det rent fysiskt, alltså sätt det i den andras fungerande plats och funkar det inte där är det nog till råttorna (garantibyte).

nu har jag plockat ur det som funkade förut. och satt i det jag trodde va kasst i den PCein.
får bild. det funkar. har normal fps.
men har ännu samma kurvor.

Visa signatur

*Define S Black *MSI X99S SLI PLUS *i7-5960X *Corsair 1000W *Ripjaws 32GB 3000MHz *GTX 980 Ti G1 Gaming *Kingston 240gb SSD *Crucial 1TB SSD *Asus ROG SWIFT *Custom vatten loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av HampZZ:

nu har jag plockat ur det som funkade förut. och satt i det jag trodde va kasst i den PCein.
får bild. det funkar. har normal fps.
men har ännu samma kurvor.
http://i5.photobucket.com/albums/y180/HampusLundin/Namnloumls...

hur ser det ut för cpu'n? har för mig att jag sett något liknande och det var nåt med att cpu'n inte orkade trycka ut bildrutor snabbt nog så gpu'n idlade sådör eller nåt.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem
Skrivet av deadich:

hur ser det ut för cpu'n? har för mig att jag sett något liknande och det var nåt med att cpu'n inte orkade trycka ut bildrutor snabbt nog så gpu'n idlade sådör eller nåt.

funkar fint, helt ny 5960X. mitt andra titan ser ju fint ut så tror inte det är det.

Visa signatur

*Define S Black *MSI X99S SLI PLUS *i7-5960X *Corsair 1000W *Ripjaws 32GB 3000MHz *GTX 980 Ti G1 Gaming *Kingston 240gb SSD *Crucial 1TB SSD *Asus ROG SWIFT *Custom vatten loop

Permalänk
Medlem

Du har satt på sli i Nvidia kontrollpanelen, kopplat ihop korten med slibrygga, kopplat strömkablar och kollat så att det sitter i ordentligt i PCI-platsen etc...?

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakwetu:

Du har satt på sli i Nvidia kontrollpanelen, kopplat ihop korten med slibrygga, kopplat strömkablar och kollat så att det sitter i ordentligt i PCI-platsen etc...?

japp många gånger.
men kurvorna ska ju inte se ut så när man kör det singel.
ska testa det andra kortet i dom andra platserna i morgon.

Visa signatur

*Define S Black *MSI X99S SLI PLUS *i7-5960X *Corsair 1000W *Ripjaws 32GB 3000MHz *GTX 980 Ti G1 Gaming *Kingston 240gb SSD *Crucial 1TB SSD *Asus ROG SWIFT *Custom vatten loop