Permalänk

vilken spelare ?

Hejsan jag har precis fått ordning på min bastu i källaren
så nu är det aktuellt att fixa nåt ljud dit ner ,men vet inte vad .
jag skulle villa ha tag i nån typ av kompaktstereo med anslutning till min Nas till en rimlig peng
finns det ?

Permalänk
Rekordmedlem

En billig bilstereo tål nog klimatet bäst om du ska ha det i bastun, annars kan du kanske bara montera tåliga utanpåligganade högtalare nere vid golvet men ha elektroniken på ett bättre ställe ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Sonos5 är bra skit!

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av geeken:

Sonos5 är bra skit!

Det må så vara men den är troligen ingen höjdare att ha i en bastu, den är ju nätansluten, inte så klimattålig och relativt dyr om den går sönder pga miljön.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

nu hade jag inte tänk att ha den inne i bastu utan snarare att den skall stå ute i rummet

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av nullebulle:

nu hade jag inte tänk att ha den inne i bastu utan snarare att den skall stå ute i rummet

Då skrev du lite otydligt i förstaposten Men urvalet på saker som "inte fort går sönder eller är elektrisk farliga" ökar rejält om du inte ska ha ljud i bastun, för det ska alltså stå normalvarmt och med normal luftfuktighet ? Eller är det nått duschrum du menar så att det kanske helst ska vara batteridrivet när du spelar och du bär ut apparaten till ett torrt utrymme för att laddas och förvaras när den inte spelar ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.