Permalänk

YouTube slutar buffra vid 0:14

Hejsan!

Det händer var och varannan gång nu för tiden att YouTube-klipp helt enkelt slutar att buffra efter 0:14 (oftast just vid 0:14 i alla fall). Jag använder ett YouTube-tillägg som ställer in 1080p-kvalitet automatiskt, jag sitter ändå på en 100/100-uppkoppling och det är aldrig några problem annars att buffra videos. Avaktiverar jag detta tillägget buffras alla videos bra, men det är ju bara för att de då ställs in på 480p~ automatiskt.

Någon som också upplever detta?

Permalänk
Medlem

Har du testat pluginet "Magic Actions for YouTube"?
Den har fixat alla mina problem med Youtube.
För chrome
https://chrome.google.com/webstore/detail/magic-actions-for-y...

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Medlem

Jag har fått för mig att trots bra lina så funkar inte 1080p klippen alltid, jag brukar välja 720p istället

Visa signatur

CPU I9 9900K@4,7Ghz |EVGA GTX 2070 Super 10365p Timespy 3DMark |Ram 32GB CorsAir DDR4 Vengence PRO |Define R6| ASUS Strix Z390F | M.2 SSD Evo 970 1TB |CorsAir 750W | Acer 27" Predator XB271HU | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

Har samma problem som du. Det har nånting att göra med senaste Firefox versionen och tillägget tror jag. Kör jag Chrome med samma tillägg får jag inte dessa problem. Så nånting fel där. Uppdaterar man sidan några gånger brukar det komma igång, men otroligt irriterande. Har börjat köra Chrome tillsvidare för Youtube tills jag/dom har löst problemet.

EDIT: Jag tror jag lyckades fixa det genom att köra igenom HLTM5 spelaren i Firefox istället för Flashplayer. Buffrar klart hela allt direkt nu, och inte stannat än. Ifall du nu kör med Firefox, så kan du testa att göra detsamma.

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Har exakt samma problem, kör FF och Flashplayer och inte HTML 5.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Har exakt samma problem, kör FF och Flashplayer och inte HTML 5.

Gå in på denna sidan och testa att aktivera html5 istället. https://www.youtube.com/html5
Då ska problemet vara löst. Om du nu inte har nånting emot att ändra det. Funkar faktiskt bättre för mig att köra via html5

Annars har jag ingen lösning på problemet. Det är definitivt något med tillägget tillsammans med Firefox som är boven i dramat. Så pröva det och se ifall du blir nöjd.

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av r3flex:

Gå in på denna sidan och testa att aktivera html5 istället. https://www.youtube.com/html5
Då ska problemet vara löst. Om du nu inte har nånting emot att ändra det. Funkar faktiskt bättre för mig att köra via html5

Annars har jag ingen lösning på problemet. Det är definitivt något med tillägget tillsammans med Firefox som är boven i dramat. Så pröva det och se ifall du blir nöjd.

Kör flashblock då jag inte vill att videos skall starta på direkten. Finns det inställningar att använda med HTML5 eller addons till detta kanske?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Kör flashblock då jag inte vill att videos skall starta på direkten. Finns det inställningar att använda med HTML5 eller addons till detta kanske?

Japp, det finns det! I det tillägget du använder dig av, om du nu använder dig av Youtube Highdefinition tillägget så kan du gå in i inställningar under det tillägget och bocka ur att videon ska starta direkt vid uppstart

EDIT: Kanske också ska tillägga att i html5 i Firefox så fungerar inte 1080p och 480p än, är något i webbläsaren som begränsar detta, men om du nöjer dig med 720p och att det buffrar fort tills nu dom fixat problemen med Flashplayer så är det bara att köra på. För mig räcker det med 720p så länge den inte fastnar och buffrar. Du kan läsa lite mer om det här http://googlesystem.blogspot.se/2013/10/youtube-drops-support-for-1080p-streams.html

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."