Google Nexus 6 "Shamu" läcker ut på nätet med 5,92-tumsskärm

Permalänk
Melding Plague

Google Nexus 6 "Shamu" läcker ut på nätet med 5,92-tumsskärm

En ny rapport uppges bekräfta en 5,92-tumsskärm för nästa Google Nexus-telefon, som tillverkas i samarbete med Motorola. Denna kan även komma att ackompanjeras av en 5,2-tumsvariant.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Trevligt med en ny nexus, hoppas HTC är snabba med L.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

5,92 tum var ju lite o ta i kanske... hoppas den "mindre" varianten kommer också.

Permalänk
Medlem

5.9 tum? Nu får det väl snart vara nog?

Visa signatur

i7-13700K / Noctua NH-D15 * 2x16GB Kingston 32GB DDR5 5600MHz * KFA2 RTX 4090 SG *
ASUS Prime Z690-A * be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W * Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB * Acer Nitro 32" 4K * Objetive 2 amp+DAC * Antlion MicMod V2 * Philips Fidelio X2. *

Permalänk
Medlem

Ser ut som den nya motorola luren. Den med 5.2" skärmen borde bli en storsäljare.

Permalänk
Medlem

Vad är det för speciellt med nya telefoner hela tiden?

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Medlem

Wow vilket monster. Väntar bara på att denna släpps så blir det dags att bestämma sig för en ny lur.

Permalänk

Vilken jävla best, den går inte ner i mina jeans i alla fall
Tur att den verkar ganska så slimmad i kanterna

Visa signatur

Microalus ı Phenom II 1090T ı GTX 680 ı 970M Pro ı Corsair HX750 ı Corsair XMS3 8GB ı TX3 Evo ı Toshiba HDD

Permalänk
Medlem

Skulle hellre köpa 5,2-tums varianten... 6-tums telefon är bara för stort. 5-tum känns som bristningsgränsen för mig.

Det är ju dock bara en förstorad Motorola Moto X rent utseende mässigt, inget fel på det, den är väldigt snygg.

Visa signatur
Permalänk
Skäggig legend

But… will it bend?

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk

Hörlursuttag på ovansidan? Suck...

Tror dessutom bilden är fake, eller så har man tråkigt nog övergivit Nexus-designen genom att göra platt ovan- och undersida.

Permalänk
Medlem

Hoppas det kommer en 6,92 tums version också. Detta är för litet imho.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem

asså skämtar dem eller? Gör iaf en version som är 4.2/4.7. Vet att många här är tumkåta men min 4.7 är fan max, ge mig en mindre

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

YEEEEES!!!!
Om detta stämmer så är det här den bästa dagen i mitt liv! (iaf den här månaden)
6" är precis lagom storlek för en telefon, och att det är 2560x1440 gör det inte sämre.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Helt knäppt att de bara fortsätter göra dem större. Hur svårt ska det vara att göra en telefon i storlek runt 4.7" med full HD upplösning och bra batteri?

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem

hade kunnat vara intressant, men jag övergav Nexus sedan de slutade med microSD stöd...men ifall den hade haft 64GB internminne så kanske man kunde överväga, men fortfarande, säg att skärmen spricker eller liknade, blir svårt att få ut allt som är lagrat.

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk

Vore det inte för avsaknad av minnetsläsare och kunna byta batteri. Hade denna varit intressant.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Bara jag som inte vill ha en gigantisk telefon, en 3,7-4" vore perfekt

Permalänk
Skrivet av cosmos92:

asså skämtar dem eller? Gör iaf en version som är 4.2/4.7. Vet att många här är tumkåta men min 4.7 är fan max, ge mig en mindre

Kan bara hålla med, runt 4.7" är det optimala för mig i alla fall.
Antar att det går att vänja sig vid 5.2" men 6"? Ville jag ha en surfplatta hade jag köpt det istället...

Permalänk
Medlem

5,92"!?

5,92" är inte så "mobilt". Finns det seriöst någon som tycker att det är bekvämt med en 5,92" i fickan eller går folk med en så stor telefon alltid runt med en väska?

Jag ägde en Nexus S (som tillslut slutade fungera) och var väldigt nöjd med storleken. När jag köpte den var det en hight-end smartphone. Jag hade nyligen väldigt svårt att hitta en mindre (3,5"-4,5") Android telefon och misslyckades hitta en som tilltalade mig. Därför gick jag över till iPhone 5S.

Saknar Android (Nexus/vanilla Android speciellt) men kommer inte köpa en tablet stor smartphone.

Permalänk
Medlem

5.95 tum? :/ Har verkligen försökt att älska Lumia 1520 som går på 6" men den är över gränsen för vad som är för stort.. 5.5" med liten bezel max!!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Nu snackar vi telefon.
Sitter med min s3a som var "the shit to have" för två år sen. Beroende på pris kan det nog tänkas trilla ner en sådan här på mitt bord.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: I7 3820 GPU: 2x XFX Radeon HD 7970 ghz RAM: 32GB Corsair Vengeance LP MAMMAKORT: MSI X79A-GD45 (8D) PSU: Silverstone 850w SKÄRM: Asus VG248QE
MUS: Steelseries Rival TANGENTBORD: CM Storm quickfire XT Blåa Brytare

Permalänk
Medlem

Jag som precis beställde hem min one plus one, nå ja den duger nog den med.

Visa signatur

KTH student, programmerare, arch användare

Permalänk

För stor. (Som flickan sa')

Hoppas innerligt på en 5,2'a annars försvann precis min anledning att byta till Android-lägret.

Eller finns det någon annan än just Nexus som kör stock Android utan retard-ware ovanpå?

Permalänk
Medlem

jag vill ha!
(även fast jag har nexus 5 och kommer få vänta ett år till innan det är dags för uppgradering)

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sambuccashake:

För stor. (Som flickan sa')

Hoppas innerligt på en 5,2'a annars försvann precis min anledning att byta till Android-lägret.

Eller finns det någon annan än just Nexus som kör stock Android utan retard-ware ovanpå?

oneplus one kör ju cyanogenmod. inte vanilla android, men bra likt, och bättre på många ställen.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

oneplus one kör ju cyanogenmod. inte vanilla android, men bra likt, och bättre på många ställen.

skulle nog säga att CyanogenMOD är en hel del bättre än vanilla Android, det saknar iaf inget som vanilla Android har, CM har helt enkelt tagit vanilla Android och förbättrat det på alla plan. går ju att köra CM på de flesta telefoner idag som har stöd för det.

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Chigurh:

5,92"!?

5,92" är inte så "mobilt". Finns det seriöst någon som tycker att det är bekvämt med en 5,92" i fickan eller går folk med en så stor telefon alltid runt med en väska?

Jag ägde en Nexus S (som tillslut slutade fungera) och var väldigt nöjd med storleken. När jag köpte den var det en hight-end smartphone. Jag hade nyligen väldigt svårt att hitta en mindre (3,5"-4,5") Android telefon och misslyckades hitta en som tilltalade mig. Därför gick jag över till iPhone 5S.

Saknar Android (Nexus/vanilla Android speciellt) men kommer inte köpa en tablet stor smartphone.

Går du själv runt med mobilen i framfickan och friterar bollarna dag in dag ut?

Har en 6.3" och den är helt underbar. Perfekt storlek på skärmen. Det enda problemet är att den är lite seg.. har verkligen längtat länge efter lite bättre mobiler i den storleken! För övrigt så får även 6.3" plats i fickan om man vill och inte går runt i tajts..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sambuccashake:

För stor. (Som flickan sa')

Hoppas innerligt på en 5,2'a annars försvann precis min anledning att byta till Android-lägret.

Eller finns det någon annan än just Nexus som kör stock Android utan retard-ware ovanpå?

Motorola kör väldigt mycket vanilj, dock är de rätt så svåra att få tag i här än så länge..

Permalänk
Skrivet av Gilgamesh:

skulle nog säga att CyanogenMOD är en hel del bättre än vanilla Android, det saknar iaf inget som vanilla Android har, CM har helt enkelt tagit vanilla Android och förbättrat det på alla plan. går ju att köra CM på de flesta telefoner idag som har stöd för det.

För vardagsanvändaren så innebär CMOD fortfarande lite strul, den är lite instabil, även på OnePlus. Men så länge du vet hur man hanterar sånt så håller jag med om att den är överlägsen stock.