Bäst typ av sprejfärg för färgning?

Permalänk
Medlem

Bäst typ av sprejfärg för färgning?

Har tänkt att modifiera mitt nya bygga som jag ska köpa och bygga ihop i början på nästa år..

Har tänkt att färga skölden på moderkortet:

Och på ett NZXT H440:

Hade tänkt färga moderkorts skölden vit.
Och färga allt som är svart på chassit till rött..

Måste jag då först lägga massa grundlager? I sånna fall vilken sorts sprejfärg ska jag ha?

Är en amatör när det kommer till färgning av komponenter och plast.. Antar att jag måste lägga ett grundlager som sagt, och sedan fylla på med flera lager av färgen jag vill ha?

Har sett att LinusTechTips har använt sig av Plastidip.. Är det något att ha?

Tack på förhand.
MVH// Addeuz

Visa signatur

Datorn:
| i7 5820k @ 3,3Ghz | Asus X99-Deluxe | Corsair Vengeance DDR4-2666Mhz 4x4Gb | Gigabyte G1 980|
| Samsung SSD 850 500Gb | Corsair HX850i | Corsair H110i GT | NZXT H440 | AOC G2460P |

Permalänk
Medlem

Kör du med Plastidip behövs inget grundlager. Färgen fungerar som ett slags plåster. Blir du missnöjd är det bara att dra bort det och börja om. Använde det i sommars till en subbas som jag ville ha vit. Funkar kalas. Inte så dyrt heller.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag vet inget om ditt moderkort, men... Om skölden i fråga agerar kylfläns så bör man inte måla den.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Findecanor:

Jag vet inget om ditt moderkort, men... Om skölden i fråga agerar kylfläns så bör man inte måla den.

Den är bara plast.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Plasti Dip is tha shit Älskar det Plus att man kan ångra sig och riva av färgen. Man behöver inte heller ha primer

Visa signatur
Permalänk
Graded.se

Som vanligt med alla färger inte bara plasti dip så bör man alltid testa på materialet så det inte reagerar med färgen. I detta fall tror jag dock inte det ska vara någon fara.
Ska du måla en svart yta med vit plasti dip kommer flera lager behövas. Lägg flera tunna istället för ett tjockt.

Inte helt objektivt kanske, men här kan man köpa plasti dip http://www.navringar.se 179kr/st

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scalare:

Som vanligt med alla färger inte bara plasti dip så bör man alltid testa på materialet så det inte reagerar med färgen. I detta fall tror jag dock inte det ska vara någon fara.
Ska du måla en svart yta med vit plasti dip kommer flera lager behövas. Lägg flera tunna istället för ett tjockt.

Inte helt objektivt kanske, men här kan man köpa plasti dip http://www.navringar.se 179kr/st

Precis. Vitt kräver en del jobb. När jag plastidippade subbasen i somras från rosewood till vitt gick det nästan åt två burkar och då lackades bara de sidor som är synliga (står i ett hörn).

Visa signatur