Ps3 problem, negativ bild färg, hjälp!

Permalänk

Ps3 problem, negativ bild färg, hjälp!

Hejsan jag har stött på ett problem med brosans ps3, det är så att bilden är som negative på kameran alltså blå och röd osv. Men det verkar bara vara på själva menyn och när man startar lego spel, ex lego Batman etc, på andra spel är bilden perfekt. Jag vet inte om det är tvn eller playstationet, något som har haft samma problem, någon som vet hur man fixar det?

Det är ett Playstation slim
HD kabel för bild

Permalänk
Avstängd

Ren spekulation men ni har inte aktiverat någon form av 3D, typ för de klassiska röd-blåa glasögonen? Det hade gett ett sådant resultat, menyer och spel som stöder 3D hade blivit blå-röda och övriga ingen skillnad.

Permalänk

Tjena fixa problemet genom att använda scart istället, måste vara något fel med antingen kabeln eller tvn eller ps3t! Men tack för hjälpen iaf. Brorsan får leva med lite sämre kvalité!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BengtssonOG:

Hejsan jag har stött på ett problem med brosans ps3, det är så att bilden är som negative på kameran alltså blå och röd osv. Men det verkar bara vara på själva menyn och när man startar lego spel, ex lego Batman etc, på andra spel är bilden perfekt. Jag vet inte om det är tvn eller playstationet, något som har haft samma problem, någon som vet hur man fixar det?

Det är ett Playstation slim
HD kabel för bild

kolla under videoinställningar så inte RGB är aktiverat istället för YPCBR.

om nu "HD-kabel" betyder komponent alltså.

är det istället en HDMI-sladd vettefanken. men de kan kanske vara möjligt att läget för utökad färgrymd spökar tex. kanske lösning då, stäng av detta, samt alla andra liknande grejer, och testa.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Skrivet av AndreaX:

kolla under videoinställningar så inte RGB är aktiverat istället för YPCBR.

om nu "HD-kabel" betyder komponent alltså.

är det istället en HDMI-sladd vettefanken. men de kan kanske vara möjligt att läget för utökad färgrymd spökar tex. kanske lösning då, stäng av detta, samt alla andra liknande grejer, och testa.

Ska testa det när jag får chansen, tack för tipsen!

Permalänk
Medlem

Håll inne powerknappen tills du hör 3 pip eller nåt sen släpp då återställs video inställningarna och det kanske hjälper ?