Nytt hemmabiosystem för både film och musik.

Permalänk
Medlem

Nytt hemmabiosystem för både film och musik.

Hej!

I Januari kommer jag flytta till ny lägenhet, och då behövs såklart också nytt ljud!

Vi lyssnar mest på elektronisk musik men ibland också rock/metal.

En hel del filmer kommer kollas på också.

Jag har pillat ihop en liten lista men skulle behöva input i om det är en bra kombination.

Rummet ser ut såhär:

Jag har satt ut grejorna så som det förhoppningsvis kommer kunna passa storleksmässigt.

Här är inköpslistan:

Valda produkter:
Förstärkare: Yamaha RX-V475(Svart Receiver)
Fronthögtalare: Dynavoice Challenger M-65 EX (Black - v.4)
Centerhögtalare: Dynavoice Challenger C-5 EX(Black - v.4)
Surroundhögtalare: Dynavoice Challenger S-5 EX(Black - v.4)
Bakstativ: Speaker Wallbracket 41533(1 par, Svart)

Jag har en B&W Subbas men jag vet inte om jag kommer våga använda den när jag har grannar väggen intill.

Vad tycks om detta? Jag är lite frågande till hur akustiken blir när rummet ser ut som det gör?

Permalänk
Medlem

Möblera på längden kan jag rekommendera,sen ger ju inte planlösningen nån info om akustiken förutom att den är öppen,men du lär behöva absorbenter,mattor,kanske flera basmoduler om det ska bli bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oyegie:

Möblera på längden kan jag rekommendera,sen ger ju inte planlösningen nån info om akustiken förutom att den är öppen,men du lär behöva absorbenter,mattor,kanske flera basmoduler om det ska bli bra.

Ja det var tanken, bilden är tagen direkt från mäklarens sida så möblerna som finns med där är inte mina. Det kommer inte hamna mycket i mitten av rummet.

Absorbenter och basmoduler får nog vänta tills ett senare skede om det blir aktuellt, annars bör väl inte mitt val av utrustning göra någon ledsen? (förutom kanske grannarna då)