Stäng program för att förhindra förlust av information, varför?

Permalänk

Stäng program för att förhindra förlust av information, varför?

Hej.

Enligt titeln så har min dator helt plötsligt efter den senaste uppdateringen jag gjorde av grafikdrivarna börjat jävlats med att säga att datorn har lite ledigt minne, och så hänvisar datorn att jag skall stänga ner spelet jag spelar för att återställa nödvändigt minne.
Det här är helt sjukt. Jag har aldrig haft problem med något som har med minne att göra förut, men efter denna update till de senaste catalystdrivarna 14.9 så började det här skiten.
Jag tog då bort de nya drivarna helt och installerade de äldre drivarna igen, men det fortsätter att jävlas. Jag kan bara starta ett spel några minuter om jag har en film vid sidan om, och så crashar spelet så kommer denna ruta upp... http://gyazo.com/2c2dcba947e0f4574efe4ac5e181b09d

Vad ska jag göra?

Jag har 16 gb 1600 mhz ramminne, jag har flera gig ledigt på varje hårddisk och två st grafikkort med 3 gb på varje, vad fan kan vara fel?

Jag uppskattar alla eventuella svar.

Visa signatur

Rig: |
Intel Core i7 Raptor Lake Refresh 14700kf | Corsair H100i Elite Capellix | Gigabyte Geforce RTX 4080 16GB Gaming OC | Corsair Vengeance RGB 2 X 16GB 6000MHz DDR5 | Gigabyte Z790 UD AX WiFi | MSI MAG A850GL PCIE5 850W | Corsair iCUE 4000X RGB |

Permalänk
Medlem

Ditt virtuella minne/(pagefile) hur stort är det? Och hur har du ställt in det?

Permalänk
Rekordmedlem

Flera Gig ledigt ? Låter som du har väldigt lite ledigt utrymme på diskarna ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Hårddiskar bör ha ca 25% ledigt, så att du har "flera gig" ledigt låter inte bra alls, om inte hårdiskarna är väldigt små typ 30GB
Program och spel kan tex lägga ut temp filer som kan bli rätt stora, och när det inte går kan det krascha hejvilt..
Hårddiskar kan inte defragmenteras heller om det inte har OK med ledigt utrymme.

Som redan frågats efter, hur stor är ditt virtuella minne? (växlingsfilen) förhoppningsvis har du inte stängt av den iallafall.

Brist på RAM kan inträffa även om datorn har 16GB 64GB eller 1TB RAM ledigt om ett 32bitars program slår i taket inom dess VAS utrymme, då hjälper ingen storlek på minne i världen.
Kanske är nått sånt som spökar...

Visa signatur

Acer Predator Helios 300