Windows 10 Insider Preview (build 10586)

Permalänk
Avstängd

Windows 10 Insider Preview (build 10586)

Berätta om era upplevelser av Tech preview, vad fungerar bra och vad fungerar mindre bra? Vilken feedback har ni gett?

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Är ute nu: http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/preview-download?o...

Håller på o laddar ner nu. Inga sega servrar. Laddar ner med ca 7 MB/s

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Laddar också ner nu, hoppas bara grafikdrivrutinerna fungerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Feeku:

Laddar också ner nu, hoppas bara grafikdrivrutinerna fungerar.

På den bärbara datorn som jag tänker testa på är en HP Probook 6450B som har Intel HD Grafik, dvs integrerat grafikkort, så det borde inte vara några problem för mig. Windows 8.1 fungerar utan problem på den dator.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker det är lite komiskt att dom fortfarande kör med Vista/7-utseendet på "fönstret" vid installationen?

Permalänk
Medlem

Kunde dom inte lagt ut torrentlänkar istället. Vad händer om det bryts mitt i nedladdningen?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk

tog ju bara några minuter o ladda ner allt.

Visa signatur

i7-4790K, 8GB RAM, 280x 3GB, 120GB ssd, 650W

Permalänk
Medlem

Som sagt, förvånansvärt snabb nerladdning.
Håller på att installera upp en VM nu!

Visa signatur

Nintendomulator: Projektlogg
Main: Intel Core i5 2500k | Radeon 6950 2GB | Corsair Vengence 8GB | Intel SSD 120GB |
Server: MSI k8 Neo4 s939 | AMD 1800+ @ 2,5 GHz | Corsair 2 GB |
HTPC: Jetway NC81-LF (Mini-ITX) | 1TB 7200rpm | PC5300 2GB | AMD X2 4850e 2,5 GHz | 110w PicoPSU | Projektfilm

Permalänk
Medlem

Testar att köra i VMware workstation just nu, jag lät vmware veta att det är Windows 8 64bit, kan det bli någon konflikt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av robert207:

tog ju bara några minuter o ladda ner allt.

En annan kan inte få snabbare än ADSL 24/1. 36 minuter ska det ta för mig att ta ner filen

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk

Woohoo!!! Im in ehehhehe

Permalänk
Medlem

Äsch, det som tar tid för mig är att lägga öve rdet på ett USB, närmar mig dock!

Visa signatur

Starka åsikter om onödiga saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjoen:

Äsch, det som tar tid för mig är att lägga öve rdet på ett USB, närmar mig dock!

Samma här, dock så blev min precis klar. Dags att installera

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Ser fint ut

Funkar bra med vmware tools i vmware workstation!

Permalänk
Hedersmedlem

Dags att trolla fram en ny virituell burk och sen börja installera

Återkommer med resultat eller svordomar när jag kommit lite längre.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

snabb fråga, är det någon som vågat installera direkt på hårdvara än?

Visa signatur

Jag undrar hur många det är på SweC som kommer att byta till Linux idag… igen...

Permalänk

touchläge?

Kör maskinen i VMware workstation 10.
Hur får man bort checkrutorna?
Körs Windows i något touchläge?
Skärmtangentbordet nere på taskbaren är enablad utan att jag rört det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

snabb fråga, är det någon som vågat installera direkt på hårdvara än?

Jag håller på o installerar på min huvudburk just nu
Ska bli kul o se hur bra det funkar när alla drivers är installerade.
Hoppas jag kan få Corsair Link att fungera bara... vet att många haft problem med det på windows 8 och 8.1
Det funkade skitbra på mitt Windows 8.1 iallafall.

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G45 | Proccesor: i5 3570K @4,5Ghz | Kylare: Corsair H80i | Ram: Corsair 8gb Vengeance LP | Chassi: BitFenix Shinobi Window | Grafikkort: 2x EVGA 780 SC ACX SLI @ 1250Mhz | Nätagg: Corsair AX860 | Lagring: Crucial m4 128GB SSD | Skärm: AOC Q2963PM 21:9 2560x1080 29" @ 73hz

Permalänk
Skrivet av issue:

snabb fråga, är det någon som vågat installera direkt på hårdvara än?

Det är vad jag gör just nu, 10% in i installationen

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

snabb fråga, är det någon som vågat installera direkt på hårdvara än?

Jag ska, OM min förbannade bärbara dator vill boota ifrån mitt USB-minne

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av lagerqvisten:

Kör maskinen i VMware workstation 10.
Hur får man bort checkrutorna?
Körs Windows i något touchläge?
Skärmtangentbordet nere på taskbaren är enablad utan att jag rört det?
http://i.imgur.com/rTBvVfy.png

Du kan ta bort checkboxarna i Ribbon-menyn.
View -> Item checkboxes

En ändring som dom gjort i explorer är att Ribbonmenyn alltid syns som standard, man måste manuellt gå in och avaktivera denna.

Visa signatur

Nintendomulator: Projektlogg
Main: Intel Core i5 2500k | Radeon 6950 2GB | Corsair Vengence 8GB | Intel SSD 120GB |
Server: MSI k8 Neo4 s939 | AMD 1800+ @ 2,5 GHz | Corsair 2 GB |
HTPC: Jetway NC81-LF (Mini-ITX) | 1TB 7200rpm | PC5300 2GB | AMD X2 4850e 2,5 GHz | 110w PicoPSU | Projektfilm

Permalänk
Medlem
Skrivet av GHFear:

Jag håller på o installerar på min huvudburk just nu
Ska bli kul o se hur bra det funkar när alla drivers är installerade.
Hoppas jag kan få Corsair Link att fungera bara... vet att många haft problem med det på windows 8 och 8.1
Det funkade skitbra på mitt Windows 8.1 iallafall.

Skrivet av MeIz0lz0n:

Det är vad jag gör just nu, 10% in i installationen

hojta till hur det går, behöver installera om min speldator och är ju sugen på att gå upp på win10 nu. säg gärna vad ni har för config och hur drivrutinerna fungerar

Visa signatur

Jag undrar hur många det är på SweC som kommer att byta till Linux idag… igen...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lagerqvisten:

Skärmtangentbordet nere på taskbaren är enablad utan att jag rört det?

Vill du ha bort det kan du högerklicka, välja toolbars och sedan bocka ur det du inte gillar.

Hittar du på fler liknande frågor rekommenderar jag att googla/söka här på forument för snabbare svar. Samtliga av dina frågor hade perfekta svar med beskrivande bilder som första träff!

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Kunde dom inte lagt ut torrentlänkar istället. Vad händer om det bryts mitt i nedladdningen?

Det fixar väl webläsare nu för tiden. Annars får du väl installera GetRight eller liknande om du har dåligt internet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Det fixar väl webläsare nu för tiden. Annars får du väl installera GetRight eller liknande om du har dåligt internet

Filen är nere nu så det är inget problem längre Installerar på Linuxburken

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag gillar startmenyn, känns som att dom tagit det bästa från W7 och W8.

Visa signatur

Nintendomulator: Projektlogg
Main: Intel Core i5 2500k | Radeon 6950 2GB | Corsair Vengence 8GB | Intel SSD 120GB |
Server: MSI k8 Neo4 s939 | AMD 1800+ @ 2,5 GHz | Corsair 2 GB |
HTPC: Jetway NC81-LF (Mini-ITX) | 1TB 7200rpm | PC5300 2GB | AMD X2 4850e 2,5 GHz | 110w PicoPSU | Projektfilm

Permalänk
Medlem

Snart färdig med installationen, har hoppat win8 och win8.1 helt så det mesta är helt nytt för mig men tänkte att "Windows 10" kunde få en chans. Den första tanken som slår mig är att jag är väldigt skeptisk mot sync funktionen och att man måste ha ett microsoft account för att kunna slutföra installationen...

Permalänk
Avstängd

När jag försöker synkronisera min gmail så kraschar systemet!
(I VmWare Workstation)

EDIT: Det krashade så pass att jag inte kan starta maskinen på nytt!
Jag måste installera om.
EDIT: Efter ominstallation så rullar allt fint. Vet inte vad som hände.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurraaaa:

Snart färdig med installationen, har hoppat win8 och win8.1 helt så det mesta är helt nytt för mig men tänkte att "Windows 10" kunde få en chans. Den första tanken som slår mig är att jag är väldigt skeptisk mot sync funktionen och att man måste ha ett microsoft account för att kunna slutföra installationen...

MS account gäller endast preview, varför vet jag inte, men i RTM kan man skapa lokalt konto

Visa signatur

Jag undrar hur många det är på SweC som kommer att byta till Linux idag… igen...

Permalänk
Entusiast

Har det installerat på "Min vapendragare" nu och det har fungerat bra hittills, det enda problemet jag stött på är att det inte gick att synkronisera Hotmail-adressen via koden man skulle få när man installerade det så det fick jag skippa men men, det är ju bara för skojs skull ändå.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈