Iphone 4, startar om hela tiden.

Permalänk
Medlem

Iphone 4, startar om hela tiden.

Tjena.

Min brud råkade tappa ner sin telefon i toalettstolen häromdagen. (hade mobilen i bakfickan)
Jag sa åt henne att stänga av den så fort som möjligt.. Sen startade hon upp den efter ett tag och den funkade som vanligt.
Men nu har telefonen plötsligt börjat starta om sig själv hela tiden. (Den stängs av och startas upp automatiskt)

Finns det något man kan göra åt detta, tex att återställa telefonen eller är det fukt som kan ha kommit in emellan och man måste lämna in den för felsökning/reperation?

Permalänk
Skrivet av jockmex:

Tjena.

Min brud råkade tappa ner sin telefon i toalettstolen häromdagen. (hade mobilen i bakfickan)
Jag sa åt henne att stänga av den så fort som möjligt.. Sen startade hon upp den efter ett tag och den funkade som vanligt.
Men nu har telefonen plötsligt börjat starta om sig själv hela tiden. (Den stängs av och startas upp automatiskt)

Finns det något man kan göra åt detta, tex att återställa telefonen eller är det fukt som kan ha kommit in emellan och man måste lämna in den för felsökning/reperation?

ja det är rengöring som gäller. låt den ladda ur ha den avstängd. spolade hon i toan innan eller efter ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

ja det är rengöring som gäller. låt den ladda ur ha den avstängd. spolade hon i toan innan eller efter ?

Hon tappade den precis innan hon skulle sätta sig

Rengöring alltså.. Då måste man lämna in den? Man kommer inte alls märka skillnad med återställning?

Permalänk
Skrivet av jockmex:

Hon tappade den precis innan hon skulle sätta sig

Rengöring alltså.. Då måste man lämna in den? Man kommer inte alls märka skillnad med återställning?

Du kan ju alltid pröva återställa.
Fick ingen bild på min 5a efter jag bytt skärm, stoppade in den i iTunes och vips så funkade de.

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Skrivet av jockmex:

Hon tappade den precis innan hon skulle sätta sig

Rengöring alltså.. Då måste man lämna in den? Man kommer inte alls märka skillnad med återställning?

det är ju inte mjukvaran det är fel på utan vattenskadan som gör att den startar om sig själv.
du ska ha den avstängd tills den är fixad. (ja jobbar med sånt här)

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644