Windows 10 Technical Preview for Enterprise

Permalänk
Medlem

Windows 10 Technical Preview for Enterprise

Skapar en tråd där vi kan diskutera Enterpriseutgåvan, deployment osv. Håller på att tanka nu och tänkte väl installera på surface pro 2 imorgon på jobbet.

Visa signatur

linux-folk är fan den nya sortens veganer. ingen frågar, diskussionen har inget med linux att göra.
Linux-folk: Jag kör Linux....

Permalänk
Medlem

server 10 preview samt system center preview finns på MSDN, dock inte sccm =(

Visa signatur

linux-folk är fan den nya sortens veganer. ingen frågar, diskussionen har inget med linux att göra.
Linux-folk: Jag kör Linux....

Permalänk
Medlem

Finns iso för enterprise utgåvan på något annat ställe än MSDN?
Jag blir bara skickad till Technet Evaluation Center och där finns ingen Windows 10 Technical, hur jag än letar kommer jag dit...

Visa signatur

App-v, msi packaging, Application deployment, AZ-900
Main: Core i5-4670 K, 12 GB RAM, GTX780, OS Win 10 Pro
Server: Core i5-4590, 32 GB RAM, Lagring: SSD Diskar, OS ESXI 6, 2xNIC
Jobbdator: HP Zbook 15 G2

Permalänk
Medlem

http://technet.microsoft.com/en-US/windows/dn798751.aspx?ocid...

get the download, sen var det bara att fylla i ett formulär så kommer man till download. du behöver logga in på sidan, möjligt att du även måste ha joinat insider först. jag joinade insider innan jag började ladda ner något

Visa signatur

linux-folk är fan den nya sortens veganer. ingen frågar, diskussionen har inget med linux att göra.
Linux-folk: Jag kör Linux....

Permalänk
Medlem

bra där , ska tanka imorn och testa i helgen med MDT CM ect ect, kommer bli intressant!

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

http://technet.microsoft.com/en-US/windows/dn798751.aspx?ocid...

get the download, sen var det bara att fylla i ett formulär så kommer man till download. du behöver logga in på sidan, möjligt att du även måste ha joinat insider först. jag joinade insider innan jag började ladda ner något

Tack nu jag fick upp länken.

Visa signatur

App-v, msi packaging, Application deployment, AZ-900
Main: Core i5-4670 K, 12 GB RAM, GTX780, OS Win 10 Pro
Server: Core i5-4590, 32 GB RAM, Lagring: SSD Diskar, OS ESXI 6, 2xNIC
Jobbdator: HP Zbook 15 G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

bra där , ska tanka imorn och testa i helgen med MDT CM ect ect, kommer bli intressant!

hoppas på en lugn stund på jobbet så man kan börja skapa OSD, men tvivlar på att det kommer hända i närtid =(

Visa signatur

linux-folk är fan den nya sortens veganer. ingen frågar, diskussionen har inget med linux att göra.
Linux-folk: Jag kör Linux....

Permalänk
Medlem

Försöker få hem både server och desktop varianten, än så länge så går inte iso filerna att använda efter nedladdningen. Får väl testa den andra windows 10 preview först den verkar iaf vara hel och går att mounta upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TarHiero:

Försöker få hem både server och desktop varianten, än så länge så går inte iso filerna att använda efter nedladdningen. Får väl testa den andra windows 10 preview först den verkar iaf vara hel och går att mounta upp.

aha går utmärkt att installera på hyper-v utan att kunna mounta iso filerna, laddat ned dem ett antal gånger i onödan då blir spännande och se om det är massa intressant i windows 10 server och enterprise versionerna.

Permalänk
Medlem

CM teamet har sagt att de inte kommer att släppa en preview på nästa CM vid det här tillfället så jag gissar att det blir MDT eller unattend så länge

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem

Någon som har lyckats få GPO:er att slå på domänanslutna Windows 10 Enterprise klienter? Försöker nämligen få in DA (Direct Access) på den nya plattformen. AD:et ligger på en Server 2008 R2.
När jag tittar i gpresult så ser jag att computer policyn inte slår på klienten.

Några förslag?

Visa signatur

i7 3770k | Asus Rampage IV Extreme | Asus Radeon HD 7970 DCII TOP | 16GB Vengeance 1866MHz Quad Channel | Corsair Force GT 120GB SSD OS + Main Games | Corsair GS 800W | Coolermaster HAF 932 | Corsair H100 | Asus Phoebus 7.1

Permalänk
Medlem

fick inga GPO:er mot computer policy att fungera heller, däremot så fungerade user policy
så flyttade min testdator till rätt OU och nu så kommer de in allt eftersom verkar det.
iaf skrivare, shortcuts, disable java updates med mera. ett par omstarter, gpupdate /force osv...

roaming profile verkar dock inte synca på testdatorn, den sätter profilen som roaming men inte så mycket mer action än så... än.

Permalänk
Medlem

Satt upp en Windows Server 10 TP installerad följande.
MDT
ADK 8.1

Deploya Windows 10 TP fungerar fint nu märks att de gjort ändringar lite här och där bland annat i WDS.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av mats42:

CM teamet har sagt att de inte kommer att släppa en preview på nästa CM vid det här tillfället så jag gissar att det blir MDT eller unattend så länge

Det lirar på både MDT och CM , måste dock lägga till en ny version av DISM, men det funkar.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200