Permalänk
Medlem

Köpråd Mus

Hej!

Min gamla Logitech-mus har funkat i 5 år. Den har nu lagt av och jag måste köpa ny.
Några krav:

  • Gamingmus

  • Trådlös (trådbunden passar inte riktigt då mitt tangentbord är i vägen. Hade en trådbunden en gång - kunde inte ha sladden på ett bra sätt)

  • Skön att hålla om

  • Högerhänt eller för både vänster och höger

  • Kompatibel med Windows 8

  • Knappar får finnas med, men ej för många

  • Maxbudget är drygt 1000 kr

Jag har funderat på Razer Naga Epic och Mad Catz Cyborg R.A.T. 9.
Vad tycker ni?

Alla svar uppskattas

// A40D

Visa signatur

~ Moonsharks ~ Asus G750JZ ~ Nvidia GTX 880m ~ Teknik ~ Gaming ~ Ljud ~ Ljus ~ Bild ~

Permalänk
Medlem

Eftersom du sa trådlöst + gaming så är det väl denna som gäller
http://www.inet.se/produkt/6606759/logitech-g602-wireless-gam...

Om du kan ta några tips på trådlösa så kan jag rekommendera G502 från Logitech eller Avior 7000 från Mionix

(R.A.T 9 är en skitmus rent av, nagan kan vara bra men är för dyr för de man får tycker jag, samt är för hög enligt mig)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem

gjorde rätt mycket research när jag skulle köpa en trådlös mus för spel för några månader sedan.

Köpte till slut en mus jag inte var helt nöjd med... men gick på Dustin Expo och klämde där istället på en Logitech G602 och blev lite kär. Den ser stor och otymplig ut, men det ligger riiiktigt bra i min hand. Så kika på den.

(musen jag köpte men ångrade var en Logitech Aivia M8600. Den är riktigt obekväm med vassa kanter mot handflatan!)

Permalänk
Medlem

Jag har en Steelseries Rival som jag köpte på Komplett-rean i helgen som var, gillar den verkligen! Väldigt skön att hålla i. Den har dock sladd så kanske inget för dig.

Permalänk
Skrivet av Cirap:

gjorde rätt mycket research när jag skulle köpa en trådlös mus för spel för några månader sedan.
(musen jag köpte men ångrade var en Logitech Aivia M8600. Den är riktigt obekväm med vassa kanter mot handflatan!)

Varför köpte du mus med laser? Det går emot allt jag lärt mig kring möss i princip, förutom att man kan använda laser på fler ytor. Och oftast högre IPS såklart.

Permalänk

Roccat XTD optical ( om du har normalstora till större händer)
Roccat Kone Pure Optical ( om du har mindre händer)

Fantastiska möss