Vill ha tips på bra PC spel!

Permalänk
Inaktiv

Vill ha tips på bra PC spel!

Hej, undrar om det är någon som kan tipsa om något bra spel som man kan lägga ner ett några timmar på (helst inget man spelar igenom på 20h...).

Spel jag spelat tidigare: GTA 4, AC3, BF4, Max Payne, med mera.

Kan även tilläga att jag föredrar singelplayer-spel.

Tack för tipsen

Permalänk
Medlem

Om du står ut med lite (en hel del) buggar så är Stalker: Lost Alpha ett spel man kan spendera en hel del timmar på. Passar definitivt inte alla men det är gratis (donationer välkomna) så det kanske är värt ett försök?

http://www.moddb.com/mods/lost-alpha

Visa signatur

Lenovo Thinkpad T14 gen 2 - i7 1165G7 - 32Gb ram - 512Gb OPAL2 ssd - 300 nit 1080p

Permalänk
Medlem

Skyrim, Fallout, Borderlands

Permalänk
Medlem

Dark Souls 2

Visa signatur

| CPU : TR1950X | GPU :Powercolor RX6800 | PSU : EVGA Supernova G3 750W | MOBO : MSI X399 GAMING PRO CARBON AC | RAM : 32GB 3200mhz GSkill | Asus MG279Q |

Permalänk

Half life spelen

Permalänk
Medlem

Kingdoms of Amalur: Reckoning! Det mest underskattade spel jag någonsin provat. Vackert, hyfsad story, enormt mycket innehåll och framförallt, fantastiskt rolig combat!

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av TorWallin:

Hej, undrar om det är någon som kan tipsa om något bra spel som man kan lägga ner ett några timmar på (helst inget man spelar igenom på 20h...).

Spel jag spelat tidigare: GTA 4, AC3, BF4, Max Payne, med mera.

Kan även tilläga att jag föredrar singelplayer-spel.

Tack för tipsen

Combat Arms,Mazey flyff,Medal of Honor Warfighter,Watch dogs,CoD Ghost.

Permalänk
Medlem

Fallout 3 med mods <3

Visa signatur

i7 5820k @ 4.6Ghz, 980Ti

Permalänk
Jubileumsmästare

Just Cause 2. Där har du att göra kan jag lova. Har ca 99% avklarat efter dryga 100 timmar spelande.

Permalänk

Assassins creed serien om du bara spelat AC3, AC2 och brotherhood är väldigt bra.

Permalänk

Deus ex human revolution? väldigt bra spel i mitt tycke. visserligen springer jag mest och samlar alkohol och går på bordellen men man kan ju göra mycket mer

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av m4gnify:

Wasteland 2 kom ju nyss också. Alla måste titta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zache_:

Kingdoms of Amalur: Reckoning! Det mest underskattade spel jag någonsin provat. Vackert, hyfsad story, enormt mycket innehåll och framförallt, fantastiskt rolig combat!

Om man gillar MMO singleplayer

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mytos:

Om man gillar MMO singleplayer

Massively Multiplayer Online Singleplayer? Det var något nytt! Det är ett RPG, alltså roleplaying game. Men visst påminner det om MMO i spelsätt, men det är ju enbart single player och man slipper därför tävlingsmomentet som jag tror TS vill slippa.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zache_:

Kingdoms of Amalur: Reckoning! Det mest underskattade spel jag någonsin provat. Vackert, hyfsad story, enormt mycket innehåll och framförallt, fantastiskt rolig combat!

Håller med! Gillar Kindoms Of Amalur skarpt trots att det i princip blev ett fiasko ekonomiskt.

http://fortune.com/2012/06/15/4-lessons-from-curt-schillings-38-studios-fiasco/

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Shadows of Mordor har hittils fått mig sugen på att jaga Orcher istället för att gå och lägga sig...

Permalänk
Avstängd

Fallout 3, Dayz SA, Borderlands 2

Permalänk
Medlem

Bioshock!

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zache_:

Kingdoms of Amalur: Reckoning! Det mest underskattade spel jag någonsin provat. Vackert, hyfsad story, enormt mycket innehåll och framförallt, fantastiskt rolig combat!

Gilllade också dessa. De fick för lite uppmärksamhet

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

the book of unwritten tales

Permalänk
Inaktiv

Mass Effect trilogin

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TorWallin:

Hej, undrar om det är någon som kan tipsa om något bra spel som man kan lägga ner ett några timmar på (helst inget man spelar igenom på 20h...).

Spel jag spelat tidigare: GTA 4, AC3, BF4, Max Payne, med mera.

Kan även tilläga att jag föredrar singelplayer-spel.

Tack för tipsen

Middle-Earth: Shadow of Mordor

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem

S.T.A.L.K.E.R. serien är helt suverän.

Spelar just nu Shadow of Chernobyl under L.U.R.K. mod.

http://www.moddb.com/mods/lurk

Ninja edit.

LOST ALPHA som Murak tipsade om är också en bra mod, rekommenderas.

Permalänk
Medlem

Wolfenstein: The New Order
Bästa spel jag spelat på jag vet inte hur länge! Har verkligen gått många år sedan där fanns ett vettigt singleplayer FPS.

Visa signatur

CPU: AMD® Ryzen™ 7 1700 @ 4 GHz 1.35V
MB: msi® X370 GAMING PRO CARBON
GPU: XFX Radeon™ RX Vega⁵⁶
RAM: G.SKILL Trident Z 3200MHz CL14 16 GB
Chassi/PSU: Cooltek W2 / Corsair® AX860 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av CreX:

Har verkligen gått många år sedan där fanns ett vettigt singleplayer FPS.

Det är ju för att det mesta som släpps är konsol dret, portat / cross platform skräp.

Ful graffik (aka konsol graffik), inte följsamt, hackigt, ibland ingen stöd för SLI / CF, osv osv.

Permalänk
Medlem

Mafia 2! (Storyn är inte jättelång, men det är nog det bästa SP spelet jag har spelat )

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Boozfob:

Mafia 2! (Storyn är inte jättelång, men det är nog det bästa SP spelet jag har spelat )

Skyrim :E

Visa signatur

///M4

Permalänk
Inaktiv

Tack för alla tipsen Tycker Kingdoms of Amalur, Mass Effect och Shadow of mordor verkar mest intressant just nu, tack igen

Permalänk
Inaktiv

Risen 2 och en flaska Berry's Carribbean Rum = helmysigt äventyr