Odödligt monster, bugg?

Permalänk
Medlem

Odödligt monster, bugg?

Tjenare

Jag stötte igår på ett odödligt monster, den hade ingen healthbar och såg inte ut att ta emot damage, även om jag såg damage ticka över han. Jag spelade en normal rift för skoj skull, och dödade ett pack och sedan var det då ett monster kvar som inte dog helt enkelt. Försökte ta en TP men monstret han ifatt mig hela tiden. Det ända sättet att bli av med han var att gå till level 2 och sedan när jag gick tillbaka för att kika igen så var han borta.

Har ni sett eller varit med om detta?
Edit: Borde jag rapportera till Blizzard?

Jag passade på att filma den rackarn, titta här så får ni se med egna ögon; Indestructible monster

/zipmix

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem
Skrivet av zipmiX:

Tjenare

Jag stötte igår på ett odödligt monster, den hade ingen healthbar och såg inte ut att ta emot damage, även om jag såg damage ticka över han. Jag spelade en normal rift för skoj skull, och dödade ett pack och sedan var det då ett monster kvar som inte dog helt enkelt. Försökte ta en TP men monstret han ifatt mig hela tiden. Det ända sättet att bli av med han var att gå till level 2 och sedan när jag gick tillbaka för att kika igen så var han borta.

Har ni sett eller varit med om detta?
Edit: Borde jag rapportera till Blizzard?

Jag passade på att filma den rackarn, titta här så får ni se med egna ögon; Indestructible monster

/zipmix

Brukar stötat på den här buggen ganska ofta om jag dödar mobs medans dom flyger omkring i Black Hole / Piranhado.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem

Aldrig sett eller hört talas om tidigare...
Skumt.
"There can be only one!"

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

Brukar stötat på den här buggen ganska ofta om jag dödar mobs medans dom flyger omkring i Black Hole / Piranhado.

Jaså det var som f*n. Då skulle jag tro att communityt redan vet om detta på ett brett plan, även Blizzard. Men det är ju en 'farlig' bugg, speciellt då när det händer i Hardcore mode. Tänkt om en elit skulle vara odödlig t.ex.... ^^ Måste till jobbet nu, kikar tillbaka efter.

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomaseron:

Aldrig sett eller hört talas om tidigare...
Skumt.
"There can be only one!"

Haha. Riktigt skumt...

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem

Har varit med om det ett par gånger och ibland stå monstren kvar när dom är döda med och gör inget.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Har varit med om det ett par gånger och ibland stå monstren kvar när dom är döda med och gör inget.

Har också sett monster som står kvar stilla. Men aldrig förr blivit jagad och skadad på detta vis

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem

Jo då detta har man stött på några gånger.
Har tom. fått en av Über Diablo's minions att vara odödlig, dock såg man hens healthbar men man kunde inte göra någon skada :/

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem

Brukar hända ganska ofta med Fallen Ones för mig i grifts och rifts, ganska irriterande när man vill tpa hem..

Permalänk
Medlem

Är diablo 3 fortfarande kul grabbar? Kör ni hc?

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14 with Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MOTHERBOARD: Gigabyte X570 Aorus Elite MEMORY: 2x KF3600C16D4/16GX
GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB
PSU: Seasonic Focus GX 750W
HDD: Samsung 980 Pro 2TB
MONITOR: Acer predator XB273U