ljud från netflix appen i TV'n till förstärkaren?

Permalänk

ljud från netflix appen i TV'n till förstärkaren?

Försöker få ljud till förstärkaren (Sony str-dh550) från netflix appen som finns i min TV (LG 55UB830v).

Har aktiverat allt i förstärkare o TV (simplelink & hdmi passthrough).

TVns ljud fungerar perfekt till förstärkare. Men dock så kommer inget ljud från TVns appar såsom youtube o netflix. För att få ut ljud till appar måste jag stänga av "ljud ut" från TVn o välja "TV högtalare". Men då får jag ju endast ljud genom TV...

TVn är ansluten till förstärkaren via hdmi. Digitalboxen o mediaspelaren via förstärkaren. Inga problem där heller med ljud till förstärkare..

Nån som vet om man kan "prioritera" ljud ut från TVns appar?

Visa signatur

CPU: i7 5820k [4.3GHz] | Kylning: Corsair H100iGTX | MB: Asus x99-A| RAM: Corsair 16GB RAM (2666MHz) | GPU: Gigabyte GTX 980Ti | SSD: Samsung Pro 840 -256GB, Intel 520 -120GB | HD: 2x2TB Western Digital | CHASSI: Antec P280 | LJUDKORT: Asus Xonar DG | SKÄRM: Samsung 27" IPS (2560x1440) SA850T | Nätverkskort TP-Link TL-WDN4800

Permalänk
Medlem

Om jag förstår allt rätt så kör du övrigt ljud förstärkare > TV, har du kollat stöd för audio return på hdmin?
Jag har en hyffsat ny samsung TV och den har bara audio return på 1 hdmi ingång och det var inte den första hdmi ingången så du kanske måste byta?

Jag har iallafall övriga apparater > förstärkare > TV och Netflix/Viaplay via audio return > förstärkare.

Använder inte TVns högtalare alls för då fungerade det inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Danzle:

Om jag förstår allt rätt så kör du övrigt ljud förstärkare > TV, har du kollat stöd för audio return på hdmin?
Jag har en hyffsat ny samsung TV och den har bara audio return på 1 hdmi ingång och det var inte den första hdmi ingången så du kanske måste byta?

Jag har iallafall övriga apparater > förstärkare > TV och Netflix/Viaplay via audio return > förstärkare.

Använder inte TVns högtalare alls för då fungerade det inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, alla enheter är kopplade förstärkare > TV.

Ska kika efter jobbet med att byta hdmi uttag. Men har för mig att det står i min TVs manual "koppla in hdmi kabel i valfri hdmi uttag". Men ska testa vilket fall...

Visa signatur

CPU: i7 5820k [4.3GHz] | Kylning: Corsair H100iGTX | MB: Asus x99-A| RAM: Corsair 16GB RAM (2666MHz) | GPU: Gigabyte GTX 980Ti | SSD: Samsung Pro 840 -256GB, Intel 520 -120GB | HD: 2x2TB Western Digital | CHASSI: Antec P280 | LJUDKORT: Asus Xonar DG | SKÄRM: Samsung 27" IPS (2560x1440) SA850T | Nätverkskort TP-Link TL-WDN4800

Permalänk
Medlem

Precis som Danzle säger, kolla om och vilken port som har ARC, och slå på det i tv och förstärkare.

Om inte så får du ha en toslink mellan tv - förstärkare.

Visa signatur

-5700x3D-7900xt-