[Löst] Netflix ser ut som myrornas krig, vart ligger problemet? Svaret: 144hz!

Permalänk
Medlem

[Löst] Netflix ser ut som myrornas krig, vart ligger problemet? Svaret: 144hz!

Hoj !

Har något underligt problem har kollat runt på google utan någon lösning

kort å gott när jag försöker kika på någon film på netflix så blir det som på denna länk

http://www.youtube.com/watch?v=rPA2llKKggA

Har ominstallerat Silverlight flertal ggr utan någon framgång..
någon som har haft detta problem å löst det?

Visa signatur

Galleri/Bygglog Projekt:

NES PC
AIO Dator

Permalänk
Medlem

Vilken webbläsare använder du? Har du prövat flera för att jämföra resultat?

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av xtQ:

Vilken webbläsare använder du? Har du prövat flera för att jämföra resultat?

Kör just nu på Chrome

Har testat med Explorer och Firefox samma resultat där med.

Visa signatur

Galleri/Bygglog Projekt:

NES PC
AIO Dator

Permalänk
Medlem

Testa med andra grafikkortsdrivrutiner.

Testa också Netflix appen då du kör 8.1

Visa signatur

Ny signatur!

Permalänk

Detta är antagligen inte problemet men löns att kontrollera om din utrustning (grafikkort -> skärmkabel -> skärm) är HDCP-kompatibel. Går att kolla i Nvidia kontrollpanelen.

https://help.netflix.com/sv/node/6662

Visa signatur

MAIN OS: W10PRO 64-bit, CPU: Intel 4790k @4,0GHz, CPU-kylare: Noctua NH-U9B SE2, GPU: ASUS DCII OC GTX 670, RAM: 32GB Kingston 1866MhZ, BRÄDA: ASUS Z97-A, SKÄRM: Benq BL2400PT + Samsung Syncmaster 940BW, LÅDA: Corsair 550D
LAPTOP ASUS 1215N | TV LG 55UF850V | NAS WD EX2 8TB | MOBIL YotaPhone 2 & Samsung Galaxy A3 | PLATTA Lenovo Yoga Tab 3 Pro & Linx7 32GB
KAMERA Canon 760D

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanTheManSwe:

Testa med andra grafikkortsdrivrutiner.

Testa också Netflix appen då du kör 8.1

Testat inget fungerar : /

Skrivet av Typen_200:

Detta är antagligen inte problemet men löns att kontrollera om din utrustning (grafikkort -> skärmkabel -> skärm) är HDCP-kompatibel. Går att kolla i Nvidia kontrollpanelen.

https://help.netflix.com/sv/node/6662

Va ju lönt att kika iaf allt är bra där .

Förstår inte alls vad problemet kan vara ... blir helt lost :S

Visa signatur

Galleri/Bygglog Projekt:

NES PC
AIO Dator

Permalänk
Medlem

Funkar andra sidor som använder silverlight för att spela upp videor? Annars tycker jag du ska testa att ominstallera det.

Visa signatur

Nostalgidator: Intel Core i7 3820 @ 4.3 ghz | 2 x XFX 7970 Black Editon OC | MSI X79A-GD45 | Corsair HX 850W | Corsair Cooling Hydro H80 | Corsair Force 3 SSD | Corsair Vengeance RAM 16 GB | Fractal Design Arc Miditower |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jerseph:

Funkar andra sidor som använder silverlight för att spela upp videor? Annars tycker jag du ska testa att ominstallera det.

Har inte riktigt testat någon annan sida som använder silverlight (något tips på vilken?)

Har testat flertal ggr att installera om silverlight utan att något har löst sig.

Visa signatur

Galleri/Bygglog Projekt:

NES PC
AIO Dator

Permalänk
Skrivet av Bärrich:

Har inte riktigt testat någon annan sida som använder silverlight (något tips på vilken?)

Har testat flertal ggr att installera om silverlight utan att något har löst sig.

http://windows.microsoft.com/en-us/windows7/help/videos#tab=c...

Microsoft själva använder åtminstone silverlight

Visa signatur

MAIN OS: W10PRO 64-bit, CPU: Intel 4790k @4,0GHz, CPU-kylare: Noctua NH-U9B SE2, GPU: ASUS DCII OC GTX 670, RAM: 32GB Kingston 1866MhZ, BRÄDA: ASUS Z97-A, SKÄRM: Benq BL2400PT + Samsung Syncmaster 940BW, LÅDA: Corsair 550D
LAPTOP ASUS 1215N | TV LG 55UF850V | NAS WD EX2 8TB | MOBIL YotaPhone 2 & Samsung Galaxy A3 | PLATTA Lenovo Yoga Tab 3 Pro & Linx7 32GB
KAMERA Canon 760D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Typen_200:

Tackar för länken

Allt fungerar där inget fel..

*Update har fortfarande inte hittat någon lösning varken netflix eller microsoft tycks hitta någon lösning..

Visa signatur

Galleri/Bygglog Projekt:

NES PC
AIO Dator

Permalänk
Medlem

Sista utvägen, kanske dags att omformatera monstret?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Latka:

Sista utvägen, kanske dags att omformatera monstret?

ska inte behövas dock ^^

Visa signatur

Galleri/Bygglog Projekt:

NES PC
AIO Dator

Permalänk
Hjälpsam

Kör du med mer än 60 Hz?

#14864211

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Kör du med mer än 60 Hz?

#14864211

å där kom en problem lösare !

Verkar som inte netflix klarar 144hz då?

drog på 60hz å det funka!

fy va skönt

Tackar så mkt för hjälpen

Visa signatur

Galleri/Bygglog Projekt:

NES PC
AIO Dator

Permalänk
Medlem

För mej fungerar inte 144Hz i Chrome, där måste jag sänka till 120Hz. I IE däremot så fungerar det utan problem i 144Hz.. Ska tydligen vara något kopierings skydd? Som vanligt så är det vi betalande kunder som får lida med all jävla DRM och skit.

Ska fan inte behöva ändra inställningar på skärmen för att se filmer eller??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lutop:

För mej fungerar inte 144Hz i Chrome, där måste jag sänka till 120Hz. I IE däremot så fungerar det utan problem i 144Hz.. Ska tydligen vara något kopierings skydd? Som vanligt så är det vi betalande kunder som får lida med all jävla DRM och skit.

Ska fan inte behöva ändra inställningar på skärmen för att se filmer eller??

Konstig för mig fungerar det absolut inte på nån webbläsare (har testat nästan alla) om jag har över 60Hz

Tycker det är lite illa att man inte kan ha 144Hz på : / skrev till netflix när jag fråga om var problemet kunde vara
dom sa aldrig något om Hz på skärmen

Visa signatur

Galleri/Bygglog Projekt:

NES PC
AIO Dator

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Bärrich:

Konstig för mig fungerar det absolut inte på nån webbläsare (har testat nästan alla) om jag har över 60Hz

Tycker det är lite illa att man inte kan ha 144Hz på : / skrev till netflix när jag fråga om var problemet kunde vara
dom sa aldrig något om Hz på skärmen

Tror inte det är med på deras checklista över möjliga fel ännu, 144hz skärmar har inte varit vanliga direkt. Intressant, uppdaterar din trådtitel med lösningen för att göra det tydligare.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

För att dra vidare på denna tråd så tittar jag på netflix med en 120Hz skärm utan problem?
Använder dock HTML5 om det gör någon skillnad?

Visa signatur

LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco

Permalänk
Medlem

Samma problem på HBO.. Var tvungen att sänka till 120Hz för att kolla på film.

Visa signatur

Intel i7 9700k, MSI RTX 3080 10GB GAMING X TRIO, Samsung 970 PRO 1TB NVME, Samsung SSD 850 PRO 512GB, Corsair 16GB DDR4 CL16 3200Mhz VENGEANCE RGB, MSI MEG ACE Z390, Corsair RM850x 80+ Gold Modular, Corsair H100i PRO, ASUS TUF Gaming GT501, LG 27GL850 144Hz 1 ms, Logitech G403, Corsair K95 RGB, Sennheiser GSP 550

Permalänk
Avstängd

Får liknande problem ibland när Netflix har varit fullscreen - skärmen stängs av och när den sätts på igång så börjar det knäppa i högtalarna & blir sådär myrornaskrig ... Detta på en vanlig TV, körs i 59 eller 60hz.

Någon som har en humm om det? Ska nog testa byta grafikkort men skulle ju vara underligt om grafikkortet skapar problem endast i Netflix? Utöver detta så krashar Kodi ibland men det kan ju inte heller vara relaterat tycker jag.. Får väl bli en ominstallation när man har orken med sig, för att se...

Permalänk
Hedersmedlem

Denna tråden gjorde min kväll, Tack! Netflix själva skriver inte ett ljud om detta i sin problemlösningsguide

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming