Alien: Isolation fungerar med Oculus Rift

Permalänk
Melding Plague

Alien: Isolation fungerar med Oculus Rift

Avsaknaden av officiellt stöd för Oculus Rift hindrar inte ett gäng uppmärksamma användare från att inta den virtuella verkligheten med nylanserade Alien: Isolation.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Aiiik.. Wow. Man skulle ju inte kunna sova efter en sån spelkväll..

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

Haha, fy f*n vad läskigt att spela horror i VR...

Permalänk
Medlem

2Scary4Me

Visa signatur

Intel Core i7 4790k | ASUS STRIX GTX 980 OC | 1TB SAMSUNG 850 EVO

Permalänk
Entusiast

Åh så trevligt!
Kan inte vänta på att konsument-varianten av Oculus Rift släpps.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

folk kommer dö så småningom...
edit:kanske inte av detta kanske inte nästa år men såsmåningom kommer nån lyckas skrämma ihjäl nån stackare med svagt hjärta...

Permalänk
Medlem

People will s*it bricks now

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Kommer med skräckblandad förtjusning ihåg när jag som barn första gången spelade Resident Evil. Detta låter 100 gånger värre.

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluff3:

folk kommer dö så småningom...

Ett faktiskt inte helt osannolikt scenario, jösses. Detta får mig dock inte vilja ha Riften mindre.

Visa signatur

Rigg: Intel Core i7-8700K @ 3,7 GHz, 32GB RAM (3200 MHz), ASUS TUF RTX 3080, Corsair TX850M
Tillbehör: Iiyama ProLite X4372UHSU (43", 4K), Razer Naga Hex MOBA, Func KB-460 (Cherry MX Red)
NAS: Synology Diskstation 413j + 4 * 3TB WD RED

Permalänk
Medlem

Verkar coolt, helt klart!

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

Simple solution, pampers baby dry

Skrivet av KTL:

People will s*it bricks now

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Tyckte Alien Isolation var bra som survival horror när man bara kör med en skärm, kan nog bli en riktigt skrämmande upplevelse med VR.

Permalänk
Medlem

Åh häregud... Inget för mig! Bara filmen var läbbig nog första gången man såg den!

Permalänk
Medlem

Yes då blir det ett köp

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Verkligen ett perfekt spel för Oculus! Hoppas man får prova det nångång i framtiden.

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av KTL:

People will s*it bricks now

Tänkte lite vilt nu att det skulle vara lite kul om det här spelet kunde användas som en rehabiliterings-process vid användning av Oculus Rift. Man kanske får alternativet istället för att bli dömd till fängelse så "räcker" det att spela ut det här. . Jag tror faktiskt att de flesta skulle få en helt ny vinkel på livet o skärpa sig för gott

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dennisen:

Verkligen ett perfekt spel för Oculus! Hoppas man får prova det nångång i framtiden.

Skrivet av Mor5ives:

Åh häregud... Inget för mig! Bara filmen var läbbig nog första gången man såg den!

Skrivet av RainesX:

Yes då blir det ett köp

Skrivet av xealo:

Tyckte Alien Isolation var bra som survival horror när man bara kör med en skärm, kan nog bli en riktigt skrämmande upplevelse med VR.

Skrivet av holmberg:

Verkar coolt, helt klart!

Skrivet av Orisons:

Kommer med skräckblandad förtjusning ihåg när jag som barn första gången spelade Resident Evil. Detta låter 100 gånger värre.

Skrivet av KTL:

People will s*it bricks now

Skrivet av Fluff3:

folk kommer dö så småningom...
edit:kanske inte av detta kanske inte nästa år men såsmåningom kommer nån lyckas skrämma ihjäl nån stackare med svagt hjärta...

Dold text

Jag körde precis igång det på min DK2... fy FAAAAAN, jag vågar inte spela spelet med det.. kan inte beskriva känslan, men det går kalla kårar över hela kroppen.

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarW90:

jag körde precis igång det på min DK2... fy FAAAAAN, jag vågar inte spela spelet med det.. kan inte beskriva känslan, men det går kalla kårar över hela kroppen.

Kom igen var lite man nu

(säger jag som knappt vågar spela det på skärm)

Permalänk
Medlem
Skrivet av CFSsss:

Kom igen var lite man nu

(säger jag som knappt vågar spela det på skärm)

Jag har kört det men man får lust att slita oculusen av sig när man spelar.

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem

Går det att lira på ett bra sätt med xbox-kontroll? Har börjat lira mer och mer på tv:n. Batman funkade ju bra

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av holmberg:

Går det att lira på ett bra sätt med xbox-kontroll? Har börjat lira mer och mer på tv:n. Batman funkade ju bra

Spelet har fullt stöd för Xbox kontrollen. Det kommer alltså fungera bra och knapparna i spelet kommer dessutom säga tryck på A eller RB istället för tangentbordsknappar.

Permalänk
Medlem

Haha man måste ju ha någon sorts matta för att lira de här. Skulle ju kasta mig baklänges på golvet om det hoppade fram en Alien bakom ett hörn. Antagligen skulle inte särskilt många kulor träffa heller..

Visa signatur

Asus Z68-V PRO | i5 2500k @4,4 | Asus GTX 970| Corsair HX850W | 16GB Corsair Venceance @1600mhz | Noctua NH-D14 | NZXT H2 |Samsung 840 Pro 512gb | OCZ Vertex 3 120gb | |Samsung F4 2TB | Silverstone Air Penetrator 120mm x2 | Noctua NF-P14 140mm | Noctua NF-S12B 120mm | Qnix Q2710@96Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarW90:
Dold text

Jag körde precis igång det på min DK2... fy FAAAAAN, jag vågar inte spela spelet med det.. kan inte beskriva känslan, men det går kalla kårar över hela kroppen.

Låter lovande, ska nog prova när consumer varianten finns tillgänglig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av holmberg:

Går det att lira på ett bra sätt med xbox-kontroll? Har börjat lira mer och mer på tv:n. Batman funkade ju bra

Japp det fungerar perfekt, lirar själv med 360-kontrollen.

Beach 2015 kan slänga sig i väggen, det lär bli en hel del Oculus Rift istället!

Permalänk
Medlem

Någon har rapporterat viss illamående efter ca 90 minuters spel. Det är kanske därför de inte gick ut med att det fanns stödj för DK2. Ingen annan som har upplevt det än efter en längre tids spel?

Permalänk
Medlem

Jag skulle få hjärtattack av en sådan här upplevelse.
Men man är fan sugen på att testa ändå...

Permalänk
Medlem
Skrivet av kusk0r:

Någon har rapporterat viss illamående efter ca 90 minuters spel. Det är kanske därför de inte gick ut med att det fanns stödj för DK2. Ingen annan som har upplevt det än efter en längre tids spel?

Tro fan det! Diarré och hjärtattack är andra bieffekter gissar jag på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beltet:

Jag skulle få hjärtattack av en sådan här upplevelse.
Men man är fan sugen på att testa ändå...

Det jag upplever med Isolation i Riften är riktigt rädsla. Det är riktigt, riktigt hemskt. Och nu menar jag inte jumpscares, utan det sitter i, konstant tills man tar av sig skiten.

Visa signatur

Sleeve it and they will come

Permalänk
Medlem

Skulle få mardrömmar i en vecka, ha ha ha ha.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk

Fyfan så galet! Tyckte det va tillräckligt scary som det va UTAN Occulus Rift