Hörlurar för mestadels musik och spelande. 1000-1500:-

Permalänk
Medlem

Hörlurar för mestadels musik och spelande. 1000-1500:-

Tjenare, Nu när det börjar närma sig jul så kan man ju klåpa ihop en liten önskelista Då tänkte jag att man kunde önska sig lite finare lurar(sitter på Siberia V2 atm). Jag har köpt ett Asus Xonar Pohebus som bör komma på posten i veckan. Jag har letat runt lite i olika trådar men inte kommit fram till vad jag borde ha riktigt. Jag vill ha hyfsad bas och jag tror att jag vill ha slutna lurar. Jag lyssnar väl mest på "dunka-dunka"-musik.

Här är några jag har kikat lite på, dock i överkant av priset.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=2458413
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=281384
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=1620379
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=198349

Fideliolurarna är ju öppna, så då funderar jag på om dom släpper ut mycket ljud
Vilka tycker ni är bra? Och vad tror ni kan passa mig?

Permalänk
Medlem

Som jag förstått det ska du använda hörlurarna hemma vid din dator. Är det korrekt? I så fall skulle jag säga att du borde satsa på AKG eller Philips, baserat på att de känns som betydligt mer "professionella/HIFI" och inte som de andra två som jag uppfattar som dyra lurar som bara låter bas (läs mycket bas, inte bra bas). Nu har jag dock inte lyssnat på någon av lurarna, men baserat på erfarenheter, omdömen, hur produkterna framställs och dylikt blir min rekommendation enligt ovan.

Spontan känsla säger mig att AKG hade passat dig, då det trots allt är ganska svårt att få det där trycket i basen med ett par öppna lurar, och vad du beskrev verkade det vara önskvärt med lite tryck

Vet inte om detta är så hjälpsamt, men tänkte att jag kunde dela med mig lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sandsu:

Som jag förstått det ska du använda hörlurarna hemma vid din dator. Är det korrekt? I så fall skulle jag säga att du borde satsa på AKG eller Philips, baserat på att de känns som betydligt mer "professionella/HIFI" och inte som de andra två som jag uppfattar som dyra lurar som bara låter bas (läs mycket bas, inte bra bas). Nu har jag dock inte lyssnat på någon av lurarna, men baserat på erfarenheter, omdömen, hur produkterna framställs och dylikt blir min rekommendation enligt ovan.

Spontan känsla säger mig att AKG hade passat dig, då det trots allt är ganska svårt att få det där trycket i basen med ett par öppna lurar, och vad du beskrev verkade det vara önskvärt med lite tryck

Vet inte om detta är så hjälpsamt, men tänkte att jag kunde dela med mig lite

Precis, jag ska sitta hemma vid datorn ja. och ja, jag vill gärna ha tryck i basen. Sen kom jag att fundera på det där med Ohm på lurarna, vad klarar mitt kommande ljudkort att klara mata Xonar Pohebus?

Har du tips på andra lurar i prisklassen? Philips lurarna tilltalar mig lite, men dom är ju öppna och som du säger är det antagligen svårt att få lite tryck i dom. Sen har jag svårt att provlyssna då vi har ont om butiker på Gotland..

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=18751

Äger inte dem själva men ska vara ett av dem bättre stängda lurarna i den prisklassen, tung bas också. Kör själv på öppna lurar, sennheiser hd558.

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem

DT770 är välditg bra lurar annars är även ATH-m50 ett bra alternativ.

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maarus:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=18751

Äger inte dem själva men ska vara ett av dem bättre stängda lurarna i den prisklassen, tung bas också. Kör själv på öppna lurar, sennheiser hd558.

Är det bra bas eller bara mycket bas? Jag har fått känslan av att det bara är överdriven bas i dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yooriitzz:

DT770 är välditg bra lurar annars är även ATH-m50 ett bra alternativ.

vad är skillnaden på ATH-m50 och ATH-m50x?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakob55:

Precis, jag ska sitta hemma vid datorn ja. och ja, jag vill gärna ha tryck i basen. Sen kom jag att fundera på det där med Ohm på lurarna, vad klarar mitt kommande ljudkort att klara mata Xonar Pohebus?

Har du tips på andra lurar i prisklassen? Philips lurarna tilltalar mig lite, men dom är ju öppna och som du säger är det antagligen svårt att få lite tryck i dom. Sen har jag svårt att provlyssna då vi har ont om butiker på Gotland..

Interna ljudkort är inte min grej, men det verkar som att ditt kort har en inbyggd hörlursförstärkare och jag skulle inte oroa mig det minsta för att det inte skulle vara tillräckligt bra för den här nivån.

Jag har inte tips på specifika modeller, men ett märke som är bra är Beyerdynamic. Hittade till exempel denna modell http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=18752 som verkar bra, men de har många Förstår att du är sugen på Philipsen, den verkar liksom välgjord och gedigen. Svårt att välja hörlur utan att lyssna, men läs tester och omdömen så borde du nog kunna hitta något som passar dig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakob55:

vad är skillnaden på ATH-m50 och ATH-m50x?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=2458413,256102

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem

Är skillnaden 550kr för löstagbar kabel?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakob55:

Är skillnaden 550kr för löstagbar kabel?!

Njae, det verkar vara skillnader i ljudet också..
Se recension här tex:
http://www.innerfidelity.com/content/legend-continues-audio-t...
(med en del jämförelser mot gamla modellen)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sandsu:

Interna ljudkort är inte min grej, men det verkar som att ditt kort har en inbyggd hörlursförstärkare och jag skulle inte oroa mig det minsta för att det inte skulle vara tillräckligt bra för den här nivån.

Jag har inte tips på specifika modeller, men ett märke som är bra är Beyerdynamic. Hittade till exempel denna modell http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=18752 som verkar bra, men de har många Förstår att du är sugen på Philipsen, den verkar liksom välgjord och gedigen. Svårt att välja hörlur utan att lyssna, men läs tester och omdömen så borde du nog kunna hitta något som passar dig

Nej, jag tror mitt ljudkort kommer driva det mesta som jag kommer ha råd att köpa helt okej de kommande åren så det är jag inte orolig för. Men jag funderade typ på vad som händer om jag har ett par med 250 Och vs ett par med 80 Ohm, Vad som blir skillnaden för mig. Om det blir bättre kvalitet på ljudet eller högre/lägre ljud med respektive Ohm.

Men om det skulle stå mellan Fidelio X1 och AKG K 550, vad tror ni skulle passa bäst till musik och lite spelande? Vad är era personliga åsikter om det och era åsikter om öppna eller slutna lurar? Jag trivs ganska bra med mitt Siberia V2 som är öppet, fast ljudet är ju sådär pga att det är budgetlurar.. Sen hade jag ett par G35 förut och det var ju faktiskt bra ljud i dom(enligt mig då jag inte haft bättre ) men det kändes lite skumt i skype och så, men det är väl en vanesak Sen surround i skype va ju lite roligt. Det kändes som att dom man pratade med var i huvudet typ

Permalänk
Medlem

Audio-Technica all the way!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheGutt:

Audio-Technica all the way!

Men hur står sig ATH-M50(x) Mot AKG K 550? Det känns som att AKG lurarna är mer välbyggda och bättre ljud?(utan att lyssnat eller ha någon koll alls själv)

Permalänk
Medlem

Om du vill ha bas tror jag inte AKG är för dig, isf är nog ATH-M50 och Fidelio bättre

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Jag har ett par AKG K550 och är mycket nöjd med dom!
Dom är väldigt komfortabla och de låter mycket bra.
Något som är värt att tänka på är att de är ganska stora men det borde inte vara ett problem om du inte har ett väldigt litet huvud.
Jag rekomenderar dom starkt!

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Custom vattenkylning | Intel Core I5 3570K @ 4.4GHz | ASUS Sabertooth Z77 | Sapphire R9 Fury | 24 GB 1600MHz | Corsair RM 750x | Samsung 830 128 GB | Crucial BX100 500GB |

| Egenbyggd DAC: MINI4396, moddad | --> | Fostex TH-X00 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Om du vill ha bas tror jag inte AKG är för dig, isf är nog ATH-M50 och Fidelio bättre

Fast Fidelio är ju öppet, det känns som en nackdel ifall man skulle ha andra personer runt sig eller sitta på lan. Och basen "rinner ut" och blir inte alls lika kraftig. Sen vill jag bara inte ha en extrem bas, utan det ska låta bra och vara bra bas.

Skrivet av pixzie:

Jag har ett par AKG K550 och är mycket nöjd med dom!
Dom är väldigt komfortabla och de låter mycket bra.
Något som är värt att tänka på är att de är ganska stora men det borde inte vara ett problem om du inte har ett väldigt litet huvud.
Jag rekomenderar dom starkt!

Jag har väl ganska normalstort huvud skulle jag tro, det lutar åt AKG just nu. Men har du testat Fidelio X1 någon gång? Om du har det, så hur är ljudet och basen i de 2 olika lurarna?

Permalänk
Medlem

Jag har fått bra intryck av Audio-Technica. Ett tips är att kolla på recensioner. https://www.youtube.com/watch?v=Krdb8lceRoI
https://www.youtube.com/watch?v=y5DyEYuvF3o kolla på videorna.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av TheGutt:

Jag har fått bra intryck av Audio-Technica. Ett tips är att kolla på recensioner. https://www.youtube.com/watch?v=Krdb8lceRoI
https://www.youtube.com/watch?v=y5DyEYuvF3o kolla på videorna.

Skrivet av TheGutt:

Nu har jag kollat lite på olika reviews, men dom jag set på är "det bästa för under 200$" och det har både AKG och Audio Technica. Men jag fortsätter och kolla på lite mer reviews och ser vad jag kan få ut av det Lutar fortfarande åt K 550 lurarna, men vissa säger att det är väldigt lite bas och andra säger att det är väldigt mycket, så jag vet inte vad jag ska tro. Har ni några invändningar där om det är mycket eller lite? För jag vill inte ha supermycket, men man vill ju ha ett bra tryck ändå

Permalänk
Medlem

Du kan köpa AKG K-550 för 1500kr(ink frakt, 1350 ex frakt) mindre ifrån Thomann.de

http://www.thomann.de/se/akg_k550.htm

Thomann.de går att lita på, köpt av dem flera gånger och de brukar bli rekommenderade till swec'are särskilt när det handlar om hörlurar eller aktiva högtalare.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Arazand:

Du kan köpa AKG K-550 för 1500kr(ink frakt, 1350 ex frakt) mindre ifrån Thomann.de

http://www.thomann.de/se/akg_k550.htm

Thomann.de går att lita på, köpt av dem flera gånger och de brukar bli rekommenderade till swec'are särskilt när det handlar om hörlurar eller aktiva högtalare.

Tackar för tipset! Har du testat ett par K 550? Är lite intresserad av hur basen är i dem då en del säger att det är mycket och vissa säger att det är lite.

Permalänk
Medlem

Jag såg att dom hade rea på K 550 på Amazon http://www.amazon.co.uk/gp/product/B005CNR7B0?ie=UTF8&tag=pri...
Vad kan frakt och tull och vad man nu betalar gå på? och brukar man få sina saker helskinnade när det är så långt bort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakob55:

Tackar för tipset! Har du testat ett par K 550? Är lite intresserad av hur basen är i dem då en del säger att det är mycket och vissa säger att det är lite.

Jag har bara testat dem kort med rätt så kass utrustning(min HTC One M7 telefon) och de är inte så bassiga. Men de är inte essiga heller. Eftersom mobiltelefoner oftast är lite dåliga på att ge en bra bild av hur ett par hörlurar egentligen låter så kan jag inte säga definitivt hur de är när man kopplar dem till bättre utrustning, t.ex en riktigt hörlursförstärkare eller ljudkort med tillräckligt av kraft. Även hörlurar vill ha lite mer effekt särskilt om man ska köra på hörlurar i denna klassen. Vill man ha mer bas kan man ju bara EQ'a dit det annars.

T.ex låter mina AKG K-701 jätte dåliga med min mobiltelefon men man kan EQ'a dem att låta okej, dock kör jag bara dem med mobilen när jag absolut är desperat. Kopplar jag in dem till datorn så får de en helt annan effekt eftersom man får mer effekt som har järngrepp om drivarna i lurarna. Om jag kör dem i min hörlursförstärkare är det lite som att gå ifrån en riktigt bra stereo till att ha samma stereo fast med en subwoofer för att få järngrepp över basen som är svårast och kontrollera och kräver mest effekt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av jakob55:

Fast Fidelio är ju öppet, det känns som en nackdel ifall man skulle ha andra personer runt sig eller sitta på lan. Och basen "rinner ut" och blir inte alls lika kraftig. Sen vill jag bara inte ha en extrem bas, utan det ska låta bra och vara bra bas.

Jag har väl ganska normalstort huvud skulle jag tro, det lutar åt AKG just nu. Men har du testat Fidelio X1 någon gång? Om du har det, så hur är ljudet och basen i de 2 olika lurarna?

Jag har inte testat Fidelio lurarna så jag kan inte avgöra vilka som är bäst av dom två. Basen i AKG lurarna tycker jag är riktigt snärtig och fin och det finns ganska lagom mycket (i min mening i alla fall ) av den också.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Custom vattenkylning | Intel Core I5 3570K @ 4.4GHz | ASUS Sabertooth Z77 | Sapphire R9 Fury | 24 GB 1600MHz | Corsair RM 750x | Samsung 830 128 GB | Crucial BX100 500GB |

| Egenbyggd DAC: MINI4396, moddad | --> | Fostex TH-X00 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arazand:

Jag har bara testat dem kort med rätt så kass utrustning(min HTC One M7 telefon) och de är inte så bassiga. Men de är inte essiga heller. Eftersom mobiltelefoner oftast är lite dåliga på att ge en bra bild av hur ett par hörlurar egentligen låter så kan jag inte säga definitivt hur de är när man kopplar dem till bättre utrustning, t.ex en riktigt hörlursförstärkare eller ljudkort med tillräckligt av kraft. Även hörlurar vill ha lite mer effekt särskilt om man ska köra på hörlurar i denna klassen. Vill man ha mer bas kan man ju bara EQ'a dit det annars.

T.ex låter mina AKG K-701 jätte dåliga med min mobiltelefon men man kan EQ'a dem att låta okej, dock kör jag bara dem med mobilen när jag absolut är desperat. Kopplar jag in dem till datorn så får de en helt annan effekt eftersom man får mer effekt som har järngrepp om drivarna i lurarna. Om jag kör dem i min hörlursförstärkare är det lite som att gå ifrån en riktigt bra stereo till att ha samma stereo fast med en subwoofer för att få järngrepp över basen som är svårast och kontrollera och kräver mest effekt.

Kommer mitt Xonar Pohebus mata ett par lurar klokt tror du?

Skrivet av pixzie:

Jag har inte testat Fidelio lurarna så jag kan inte avgöra vilka som är bäst av dom två. Basen i AKG lurarna tycker jag är riktigt snärtig och fin och det finns ganska lagom mycket (i min mening i alla fall ) av den också.

Okej, Det blir nog att skriva AKG på önskelistan Även fast det verkar som att Fidelio har bättre bas och en riktigt fin design, men det är något med AKG lurarna som tilltalar mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakob55:

Jag såg att dom hade rea på K 550 på Amazon http://www.amazon.co.uk/gp/product/B005CNR7B0?ie=UTF8&tag=pri...
Vad kan frakt och tull och vad man nu betalar gå på? och brukar man få sina saker helskinnade när det är så långt bort?

De gånger jag beställt från Amazon i Storbritannien har jag sluppit tull då Storbritannien ligger i EU (så länge man bara handlar inom EU slipper man tull) . Frakten är jag lite tveksam om, när jag beställt från Amazon har frakten ingått i priset (har för mig att det var nån special) men en vild visning vore väll 100-200:-?

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Custom vattenkylning | Intel Core I5 3570K @ 4.4GHz | ASUS Sabertooth Z77 | Sapphire R9 Fury | 24 GB 1600MHz | Corsair RM 750x | Samsung 830 128 GB | Crucial BX100 500GB |

| Egenbyggd DAC: MINI4396, moddad | --> | Fostex TH-X00 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakob55:

Kommer mitt Xonar Pohebus mata ett par lurar klokt tror du?

Okej, Det blir nog att skriva AKG på önskelistan Även fast det verkar som att Fidelio har bättre bas och en riktigt fin design, men det är något med AKG lurarna som tilltalar mig

Bra val.
Jag kör mina lurar på Xonar Phoebus och det funkar rätt bra tycker jag. Det optimala vore väll att skaffa en DAC/AMP kombo men har inte gjort det ännu.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Custom vattenkylning | Intel Core I5 3570K @ 4.4GHz | ASUS Sabertooth Z77 | Sapphire R9 Fury | 24 GB 1600MHz | Corsair RM 750x | Samsung 830 128 GB | Crucial BX100 500GB |

| Egenbyggd DAC: MINI4396, moddad | --> | Fostex TH-X00 |

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av jakob55:

Nu har jag kollat lite på olika reviews, men dom jag set på är "det bästa för under 200$" och det har både AKG och Audio Technica. Men jag fortsätter och kolla på lite mer reviews och ser vad jag kan få ut av det Lutar fortfarande åt K 550 lurarna, men vissa säger att det är väldigt lite bas och andra säger att det är väldigt mycket, så jag vet inte vad jag ska tro. Har ni några invändningar där om det är mycket eller lite? För jag vill inte ha supermycket, men man vill ju ha ett bra tryck ändå

Det är du själv och dina öron som avgör vad som är bäst under 200$. Alla gillar olika när det gäller ljud. K550 placerar jag i kategorin hörlurar med mindre förstärkt bas, faktiskt under medel. De är bra hörlurar men något bastryck levererar de inte i mina öron. Är du ute efter det kommer du eventuellt bli besviken. Samtidigt kanske ljudsignaturen faller dig i smaken ändå. Tekniskt sett tycker jag k550 är en bättre hörlur än tex m50 som är en gammal trotjänare som hade sina glansdagar när det fanns mindre konkurrens i kategorin. Men m50 har ett ljud som passar de flesta medans k550 är mer nisch och fungerar bäst med vissa typer av musik.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakob55:

Kommer mitt Xonar Pohebus mata ett par lurar klokt tror du?

K-550 är på pappret lätta att driva. Så det kortet ska räcka och bli över.

Visa signatur