Google Survey - hur får man svar som länkas?

Permalänk
Medlem

Google Survey - hur får man svar som länkas?

Hej,

vi gjorde precis vårt första formulär i skolan och nu har vi lite problem att sammanställa statistiken. Vi har en sida med sammanfattning av svaren. https://docs.google.com/forms/d/1ZL0beUWNlt_Oft94PQohwFMj6kwF...

Men det intressanta är ju att veta vad kvinnorna har svarat JÄMFÖRT med männen. Hur kan jag åskadkomma detta? Vi har ett kalkyldokument med alla specifika svar och det vore kul att kunna jämföra vad olika åldrar och kön har svarat.

Tack på förhand!

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem

Ladda ner filen som Exceldokument och jobba med det där.
Kan tänka mig att ett filter kan vara en lösning.

Permalänk
Skrivet av klemze:

Hej,

vi gjorde precis vårt första formulär i skolan och nu har vi lite problem att sammanställa statistiken. Vi har en sida med sammanfattning av svaren. https://docs.google.com/forms/d/1ZL0beUWNlt_Oft94PQohwFMj6kwF...

Men det intressanta är ju att veta vad kvinnorna har svarat JÄMFÖRT med männen. Hur kan jag åskadkomma detta? Vi har ett kalkyldokument med alla specifika svar och det vore kul att kunna jämföra vad olika åldrar och kön har svarat.

Tack på förhand!

Nu var det ett tag sen jag höll på med detta men vi konverterade svaren till en excelfil som vi sedan la in i programmet SPSS. Där kan du sedan analysera materialet utifrån en massa olika variabler. Lycka till!

/S

Visa signatur

Intel® Core™ i5-2500K CPU @ 4,5 GHz : GIGABYTE Geforce 680 : Asus P8P67 Pro B3 : 8GB Vengeance @ 1600 MHz : NZXT H2 Vit Classic Chassi : Intel 320 SSD 120GB (Spel) + OCZ Vertex 4 120GB (System) : NZXT Hale90 850w : Antec kühler 620 x 2 Scythe Gentle Typhoon 1850 RPM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agonotheta:

Ladda ner filen som Exceldokument och jobba med det där.
Kan tänka mig att ett filter kan vara en lösning.

Skrivet av Sampabowie:

Nu var det ett tag sen jag höll på med detta men vi konverterade svaren till en excelfil som vi sedan la in i programmet SPSS. Där kan du sedan analysera materialet utifrån en massa olika variabler. Lycka till!

/S

Tack för svaren! Använde mig utav Excel.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*