Placering NZXT Kraken x61 i H440 chassi

Permalänk

Placering NZXT Kraken x61 i H440 chassi

Hej hej hallå!

Kände att det var dags att uppdatera min nuvarande burk lite (några av er skulle nog skära ut era ögon om ni såg den..), och kände att det skulle vara roligt att bygga något av det lite kralligare kalibern.. dock inget herrejösesmonster.

Blev följande prylar för de som finner det intressant:
NZXT H440 chassi
MSI z97 Gaming 5 MoBo
Intel i5-4690K CPU, som ska kylas med NZXTs Kraken x61 vattensystem (Det skall överklockas)
Msi Geforce GTX 970 GPU
Hyperx Fury DDR3 1600 Mhz 2x8 GB ram
Kingston 240 GB SSD
Seagate Barracuda 2TB HDD
XFX Proseries XXX Edition 850W nätagg

Har dock en liten fråga ang fläktar och vattenkylningens placering som lyder:
Chassit kommer med 3 st 120mm fläktar i fronten, och 1 140 mm för utblås bak, sen finns det plats för 2x140mm/3x120mm fläktar upptill.
https://www.komplett.se/nzxt-h440-midi-tower-svart/807124
https://www.komplett.se/nzxt-kraken-x61-cpu-kylare/822064

Min fråga är då, bör jag sätta radiatorn till Kraken x61:an i toppen och använda som utblås, eller funkar det att ta bort de 3 120mm fläktarna i fronten och sätta dom i toppen och på den vägen pressa kall luft ner i systemet och sätta x61:an i fronten för utblås? Vad blir bäst?
Rent spontant skulle jag vilja sätta x61:an i fronten, gömma undan kylaren. Men tänkte kolla lite med experterna här inne först. Grejerna lär dyka upp på Tisdag nästa vecka så innan dess vore det guld om någon kunde svara

Sen om någon bara kunde svara väldigt snabbt på följande så slipper jag skapa en ny tråd för det:
Kommer mitt nätagg orka med ett till GTX970 i SLI? Funderar redan på ett till

Ha en galet grym helg alla!

EDIT: Inlägg nr 1!:D

Permalänk

Eller kan jag köra X61:ans båda 140mm på insug i fronten + 2 av de 120mm i toppen?
Kommer 140mm fläkten bak orka pumpa ur luften själv?

Permalänk
Avstängd

varm luft stiger.
Sätt x61 i toppen..

Permalänk

Gör det verkligen så supermycket i ett datachassi? Just med att varmluften stiger? Borde det inte bli ganska "turbulent" där inne om man tex kör 3 fläktar i fronten som blåser rakt in?
Men blir nog som du säger, x61 i topp och de 3 i fronten, ev byta ut dom mot några som pumpar in mera luft än org. fläktarna.
Och om ljudnivån är överkomlig (sitter ca 4 meter från datorn) så lär fronten åka väck så det får andas fritt.