Köra dubbla Logitech z5500

Permalänk
Medlem

Köra dubbla Logitech z5500

Hej!

Jag har två stycken Logitech z5500 system kopplade till min dator, på detta vis

(hoppas ni förstår. Fråga annars)

Så min fråga är alltså följande...

Är det möjligt för mig att på något sätt köra dessa system samtidigt. Alltså, i princip, få dubbel kraft? I Windows 7, som jag kör, så verkar det bara gå att välja en ljudutgång åt taget. Finns det möjligtvis någon mjukvara som fixar detta eller är det helt omöjligt?

Tack på förhand!

Visa signatur

Det löser sig, sa Han som sket i badkaret. :D

Permalänk
Medlem

Toslink splitter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Toslink splitter?

Ja det är ju en hårdvarulösning. Tack ska du ha! Hoppas att det finns en mjukvarulösning

Visa signatur

Det löser sig, sa Han som sket i badkaret. :D

Permalänk
Medlem

Varför vill man ha dubbelt så sämre ljud?
Skillnaden blir 3db i ökad ljudstyrka,liten skillnad kanske du märker men knappast värt det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oyegie:

Varför vill man ha dubbelt så sämre ljud?
Skillnaden blir 3db i ökad ljudstyrka,liten skillnad kanske du märker men knappast värt det.

Varför ifrågasätta när det inte handlar om dina högtalare och önskemål? Om du inte har nått hjälpsamt att komma med så varför lägga energi på att vara störig?

Visa signatur

Det löser sig, sa Han som sket i badkaret. :D

Permalänk
Medlem

Jag laborerade med detta i Win 8.1, men hur jag än gjorde fick jag fördröjningar och ljudet blev osynkat. Dessutom var mjukvarulösningen omständig och jag tappade kvalite i ljudet. Kommer tyvärr inte ihåg programvaran...

En hårdvarulösning är nog att föredra om möjligt.

Lyckat till !

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Medlem
Skrivet av pegeffs:

Varför ifrågasätta när det inte handlar om dina högtalare och önskemål? Om du inte har nått hjälpsamt att komma med så varför lägga energi på att vara störig?

Det blir i alla fall inte bättre mer än att du får fler högtalare,eftersom du har två subbar och placerar dem på olika ställen så kan det ge en fördel.
Sen är detta ett diskussionsforum.

Permalänk
Medlem

3,5mm-splitter/toslink-splitter
Beroende lite på vad du har för DAC i moderkortet och vad det är för DAC som sitter i systemet.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av oyegie:

Det blir i alla fall inte bättre mer än att du får fler högtalare,eftersom du har två subbar och placerar dem på olika ställen så kan det ge en fördel.
Sen är detta ett diskussionsforum.

Ansluter mig till Oyegie. Det är bättre att TS säljer av sina 2st Z5500 och köper riktiga högtalare än att köra 2st identiska system samtidigt som inte kommer att ge särskilt mycket mer ändå.
www.ljudfokus.se är en affär med utmärkta priser.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av pegeffs:

Varför ifrågasätta när det inte handlar om dina högtalare och önskemål? Om du inte har nått hjälpsamt att komma med så varför lägga energi på att vara störig?

Vad hade du förväntat dig, det är ett forum där folk debatterar och delar sina synpunkter även om du har en direkt fråga så kommer folk ifrågasätta och vinkla, vill du ha ett direkt och konkret svar vänd dig till någon tillverkares tekniska support eller stå ut med att folk delar sina meningar.

Permalänk

Om man har bra system behöver man inte oroa sig över sånt där. Kör själv dubbla baslådor. Dubbla toppar. Och mer effekt och kvalitet än vad man kan nyttja ungefär. Men jag är tokig när de gäller bygga stereo anläggningar. Ni kan vara glada ni inte är grannar med mig haha.

Visa signatur

Coolermaster Stacker 810. Asus rampage II Extreme x58. Core i7 990x 3.46ghz. 24GB Corsair XMS3. 2st Nvidia 295 Q-Sli. 2x120gb ssd, 1.5tb wd green, 640gb wd blue. (6x500gb raid6, 2x1tb raid0 på adaptec 5805) Corsair AX1200 psu. Lexicon Lambda Usb ljudkort. 2st skärmar + tv.