tipsa om dom bästa racing spelen

Permalänk

tipsa om dom bästa racing spelen

Tjenis, såg en Youtuber spela Forza Horizon 2 igår och blev riktigt sugen å spela de, men självklart är jag för fattig för att köpa ett Xbox One och 360 grafiken var inte lika imponerande. Så min fråga är, kan ni tipsa om något spel som Forza Horizon 2 vill gärna att de ska vara bra grafik, free roam och in car view, att kunna uppgradera dina bilar är inte ett måste men hade inte varit så tokigt tack i förhand /Erik

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PROCESSOR: Intel core I5 3570k KYLARE: Noctua NH-D14. GRAFIKKORTEN: Radeon 7970 GHZ i CROSSFIRE. RAM: G.Skill16GB 2300MHZ. MODERKORT: Asus P8Z77-V deluxe. HÅRDDISK: 3TB Western Digital Red. SSD: Samsung PRO 840 256GB OCH Samsung basic 830 128GB. LJUDKORT: Asus Xonar DX. CHASSI: Fractal design ARC.NÄTAGG: Fractal desing Newton R2 800W.

Permalänk
Medlem

Kolla upp Need for Speed - Rivals

Det kanske kan vara något.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av kevve1:

Kolla upp Need for Speed - Rivals

Det kanske kan vara något.

Har spelat många Need For Speed men man får aldrig riktigt den där känslan av att du kör en snabb bil, när du kör så behöver de ingen större kunskap för att kunna köra bra, det är lite mer arkadigt enligt mig och hastigheterna kan va lite små löjliga i bland, jag kommer ihåg när jag brukade spela nfs undercover och fick en Bugatti upp i 600 Km/h så de kändes lite överdrivet

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PROCESSOR: Intel core I5 3570k KYLARE: Noctua NH-D14. GRAFIKKORTEN: Radeon 7970 GHZ i CROSSFIRE. RAM: G.Skill16GB 2300MHZ. MODERKORT: Asus P8Z77-V deluxe. HÅRDDISK: 3TB Western Digital Red. SSD: Samsung PRO 840 256GB OCH Samsung basic 830 128GB. LJUDKORT: Asus Xonar DX. CHASSI: Fractal design ARC.NÄTAGG: Fractal desing Newton R2 800W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thesecret89:

Har spelat många Need For Speed men man får aldrig riktigt den där känslan av att du kör en snabb bil, när du kör så behöver de ingen större kunskap för att kunna köra bra, det är lite mer arkadigt enligt mig och hastigheterna kan va lite små löjliga i bland, jag kommer ihåg när jag brukade spela nfs undercover och fick en Bugatti upp i 600 Km/h så de kändes lite överdrivet

Vad för typ av racingspel vill du ha? GRID autosport är lite arkadigt, asseto corsa (inte klart men går att köpa och spela) lite mer simulator.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av thesecret89:

Har spelat många Need For Speed men man får aldrig riktigt den där känslan av att du kör en snabb bil, när du kör så behöver de ingen större kunskap för att kunna köra bra, det är lite mer arkadigt enligt mig och hastigheterna kan va lite små löjliga i bland, jag kommer ihåg när jag brukade spela nfs undercover och fick en Bugatti upp i 600 Km/h så de kändes lite överdrivet

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tänkte mest eftersom du verkar vilja ha ett open world spel.

*vet däremot inte om in car view finns i spelet.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

The Crew som släppa i november är ju lite åt det stuket, open-world racing, jag själv har rätt taggad till det!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelburken: Intel Core i5 3570k @ 4,4 Ghz, HD7870 Crossfire, 8GB RAM, Skärmar: 3x Dell U2312HM Eyefinity
Asus Zenbook UX32VD, Nexus 6P
Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av Ashzala:

Vad för typ av racingspel vill du ha? GRID autosport är lite arkadigt, asseto corsa (inte klart men går att köpa och spela) lite mer simulator.

Mer åt simulator hållet, vars de kräver lite övning för att kunna kör någorlunda bra

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PROCESSOR: Intel core I5 3570k KYLARE: Noctua NH-D14. GRAFIKKORTEN: Radeon 7970 GHZ i CROSSFIRE. RAM: G.Skill16GB 2300MHZ. MODERKORT: Asus P8Z77-V deluxe. HÅRDDISK: 3TB Western Digital Red. SSD: Samsung PRO 840 256GB OCH Samsung basic 830 128GB. LJUDKORT: Asus Xonar DX. CHASSI: Fractal design ARC.NÄTAGG: Fractal desing Newton R2 800W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thesecret89:

Mer åt simulator hållet, vars de kräver lite övning för att kunna kör någorlunda bra

Skickades från m.sweclockers.com

Project CARS kommer ju framöver, helt klart världens mest advancerade och komplicerade och snyggaste bilsimulatorn som någonsin funnits och kommer finnas på många år.

Jag har införskaffat ratt med pedaler och mina 3 skärmar på SLI gfxkort kommer bli väldigt mumsigt

http://www.projectcarsgame.com/

lade till länk
Visa signatur

CASE: Corsair 5000D Airflow Vit MOBO: AORUS X570S PRO AX
CPU: AMD Ryzen 5800X CPU Cooler: Corsair H100i PRO RGB
RAM: 32GB Corsair Dominator Platinum 3200MHz (4x8GB) GPU: MSI Ventus 3X RTX 3070Ti
PSU: Corsair HX1000i SSD: Samsung 980 PRO M.2 500GB, Samsung 970 EVO M.2 500GB, Samsung 860 EVO 500GB, Samsung 870 QVO 1TB, 2 x Gigabyte 1TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av thesecret89:

Mer åt simulator hållet, vars de kräver lite övning för att kunna kör någorlunda bra

Skickades från m.sweclockers.com

Assetto Corsa
iRacing

Project Cars kommer först 2015.

Grid Autosport är riktigt skoj, är lite lagom arkadigt med en touch av simulator om man stänger av alla assists.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem

Test Drive Unlimited 2 är fortfarande min favorit.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Assetto Corsa
Live for speed gratis demo på lfs.net
Sedan väntar jag på Project Cars.

Visa signatur

11700k, B560, 32 gb ram, 1080, ssd m.m.
och det viktigaste till sist playseat med g27 samt 3 st 24"

Permalänk
Medlem

Raceroom?
Gratis om man bara vill testa på en till två bilar
http://game.raceroom.com/

Längtar tills jag får min ratt!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av AsakuroX:

Project CARS kommer ju framöver, helt klart världens mest advancerade och komplicerade och snyggaste bilsimulatorn som någonsin funnits och kommer finnas på många år.

Jag har införskaffat ratt med pedaler och mina 3 skärmar på SLI gfxkort kommer bli väldigt mumsigt

http://www.projectcarsgame.com/

http://www.youtube.com/watch?v=T0hkb4kg81E

Men det där har ju jag gjort i Paint.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Skrivet av fabrikk:

Assetto Corsa
Live for speed gratis demo på lfs.net
Sedan väntar jag på Project Cars.

Live for speed kanonspel

Permalänk

Blir ju lite off-topic här då du frågade om open-world spel. Vet inte så många men testdrive unlimited 2 tycke jag var skoj i alla fall. Sen spelar jag fortfarande GTR 2 emellanåt (fortfarande ett av de absolut bästa racins spel som gjort i mitt tycke)
Annars ser jag också fram emot Project cars, finns ju en beta-build att ta hem nu om man kikar runt lite (build 831) De har tagit bort online-verification nu så det går att lira utan wmd-konto...

Visa signatur

Cpu: Amd Ryzen 7 3700x Mb: Gigabyte B550M-DS3H
Gpu: Gigabyte RTX 3060 12GB
Ram: Corsair Vengeance DDR4 3200 Mhz
Monitor: Aoc G2490vxa 144 Hz
Hörlurar: JBL Tune 510BT

Permalänk
Medlem
Skrivet av AsakuroX:

Project CARS kommer ju framöver, helt klart världens mest advancerade och komplicerade och snyggaste bilsimulatorn som någonsin funnits och kommer finnas på många år.

Jag har införskaffat ratt med pedaler och mina 3 skärmar på SLI gfxkort kommer bli väldigt mumsigt

http://www.projectcarsgame.com/

http://www.youtube.com/watch?v=T0hkb4kg81E

Vad är det som gör pCars till en så advancerad och komplicerad simulator som inte andra har, menar du? Att det regnar?

Jag har det inte själv men är nyfiken på spelet som fan.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av TimMy2003:

Live for speed kanonspel

Såg kul ut men var grafiken som inte var upp till topp enligt mig

Skrivet av erazerswe:

Blir ju lite off-topic här då du frågade om open-world spel. Vet inte så många men testdrive unlimited 2 tycke jag var skoj i alla fall. Sen spelar jag fortfarande GTR 2 emellanåt (fortfarande ett av de absolut bästa racins spel som gjort i mitt tycke)
Annars ser jag också fram emot Project cars, finns ju en beta-build att ta hem nu om man kikar runt lite (build 831) De har tagit bort online-verification nu så det går att lira utan wmd-konto...

har spelat Tdu2 riktigt kul Gtr 2 är lite för gammalt tycker jag för min smak

Skrivet av fabrikk:

Assetto Corsa
Live for speed gratis demo på lfs.net
Sedan väntar jag på Project Cars.

Assetto Corsa är riktigt kul men just nu i Alpha tycker jag att de är så tjorvig UI så de blir lite små jobbigt att spel det

Skrivet av Flygman:

Test Drive Unlimited 2 är fortfarande min favorit.

Riktigt kul i bland ;D

Skrivet av hoski:

Assetto Corsa
iRacing
Project Cars kommer först 2015.
IRacing var lite för lågt på grafiksidan men annars var det kul
Grid Autosport är riktigt skoj, är lite lagom arkadigt med en touch av simulator om man stänger av alla assists.

Har spelat Grid 2, är de stor skillnad i mellan ?

Skrivet av _Skalman:

The Crew som släppa i november är ju lite åt det stuket, open-world racing, jag själv har rätt taggad till det!
Skickades från m.sweclockers.com

The Crew är ett självklart köp

Visa signatur

PROCESSOR: Intel core I5 3570k KYLARE: Noctua NH-D14. GRAFIKKORTEN: Radeon 7970 GHZ i CROSSFIRE. RAM: G.Skill16GB 2300MHZ. MODERKORT: Asus P8Z77-V deluxe. HÅRDDISK: 3TB Western Digital Red. SSD: Samsung PRO 840 256GB OCH Samsung basic 830 128GB. LJUDKORT: Asus Xonar DX. CHASSI: Fractal design ARC.NÄTAGG: Fractal desing Newton R2 800W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thesecret89:

Såg kul ut men var grafiken som inte var upp till topp enligt mig

har spelat Tdu2 riktigt kul Gtr 2 är lite för gammalt tycker jag för min smak

Assetto Corsa är riktigt kul men just nu i Alpha tycker jag att de är så tjorvig UI så de blir lite små jobbigt att spel det

Riktigt kul i bland ;D

Har spelat Grid 2, är de stor skillnad i mellan ?

The Crew är ett självklart köp

Jag tror jag missförstod din TS, spelar det ingen roll för dig om du spelar på PC eller xbox 360 angående spelen?

Grid - Autosport är inte alls som 2an, skulle mer säga att det känns som första, rätt kul spel faktiskt. Vill du ha öppen värld spel som Forza Horizon 2? Jag förstår inte riktigt.

Borde inte AC klassas som beta nu eftersom RC är släppt förresten? Vad med deras UI är jobbigt när du kan stänga av allt? Menar du i options osv?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av kevve1:

Jag tror jag missförstod din TS, spelar det ingen roll för dig om du spelar på PC eller xbox 360 angående spelen?

Grid - Autosport är inte alls som 2an, skulle mer säga att det känns som första, rätt kul spel faktiskt. Vill du ha öppen värld spel som Forza Horizon 2? Jag förstår inte riktigt.

Borde inte AC klassas som beta nu eftersom RC är släppt förresten? Vad med deras UI är jobbigt när du kan stänga av allt? Menar du i options osv?

på PC, kanske testar Autosport senare va jag menar me UI:en är att de är lite besvärligt och byta bilar och ändra din setup på panelen, men man vänjer sig efter en stund

Visa signatur

PROCESSOR: Intel core I5 3570k KYLARE: Noctua NH-D14. GRAFIKKORTEN: Radeon 7970 GHZ i CROSSFIRE. RAM: G.Skill16GB 2300MHZ. MODERKORT: Asus P8Z77-V deluxe. HÅRDDISK: 3TB Western Digital Red. SSD: Samsung PRO 840 256GB OCH Samsung basic 830 128GB. LJUDKORT: Asus Xonar DX. CHASSI: Fractal design ARC.NÄTAGG: Fractal desing Newton R2 800W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thesecret89:

på PC, kanske testar Autosport senare va jag menar me UI:en är att de är lite besvärligt och byta bilar och ändra din setup på panelen, men man vänjer sig efter en stund

Autosport är väl värt att testa. Det är ett rätt roligt spel. Det är fortfarande den känslan som i de andra Grid att man liksom har en flytande känsla över bilen, att den inte är direkt connectad till vägen på något sätt, men tycker att det är väl värt ett försök!

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Kolla upp Need for Speed - Rivals

Det kanske kan vara något.

Hastigheten på bilarna i Rivals är bunden till din FPS, så ju högre FPS du har desto snabbare är din bil...

Dock så är spelet cappat till 30 FPS för att det ska funka som det är tänkt, men cappen går naturligtvis att ta bort. c:

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min rigg: AMD R7 1700 3,2GHz, MSI X370 Gaming Pro Carbon, Corsair Vengeance 32GB 3066MHz, Sapphire RX 480 Nitro+ 8GB, Kingston V300 240GB, Seagate Barracuda 1TB, Corsair HX 750i, Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

Next Var Game: The Wreckening(?) är rätt najs, det är i alpha fortfarande. Lite folkrace stuk över det hela, gamla bilar som ser skrotfärdiga ut. Det finns flera svårighetsgrader där det svåraste är rätt simulator aktigt. Man kan köra innefrån bilen och så har spelet en grymt bra fysik, och ingen bula på bilarna är den andra lik. Rekommenderas varmt av mig, finns på Steam för en rimlig summa, tror jag heh.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min rigg: AMD R7 1700 3,2GHz, MSI X370 Gaming Pro Carbon, Corsair Vengeance 32GB 3066MHz, Sapphire RX 480 Nitro+ 8GB, Kingston V300 240GB, Seagate Barracuda 1TB, Corsair HX 750i, Fractal Design Define C

Permalänk
Skrivet av Mmchips:

Next Var Game: The Wreckening(?) är rätt najs, det är i alpha fortfarande. Lite folkrace stuk över det hela, gamla bilar som ser skrotfärdiga ut. Det finns flera svårighetsgrader där det svåraste är rätt simulator aktigt. Man kan köra innefrån bilen och så har spelet en grymt bra fysik, och ingen bula på bilarna är den andra lik. Rekommenderas varmt av mig, finns på Steam för en rimlig summa, tror jag heh.

Skickades från m.sweclockers.com

har spelat next car game när de var i tech demo, men har inte spelat de när de har varit i alpha. Är de roligare nu

Skrivet av Mmchips:

Hastigheten på bilarna i Rivals är bunden till din FPS, så ju högre FPS du har desto snabbare är din bil...

Dock så är spelet cappat till 30 FPS för att det ska funka som det är tänkt, men cappen går naturligtvis att ta bort. c:

Skickades från m.sweclockers.com

en kompis testade att cappa up FPSen till 60 på Rivals, men då dubblerades hastigheterna på bilarna och de blev som att spela i 2X den normala hastigheten, du kan se denna: https://www.youtube.com/watch?v=eDA37BmvNwM

Visa signatur

PROCESSOR: Intel core I5 3570k KYLARE: Noctua NH-D14. GRAFIKKORTEN: Radeon 7970 GHZ i CROSSFIRE. RAM: G.Skill16GB 2300MHZ. MODERKORT: Asus P8Z77-V deluxe. HÅRDDISK: 3TB Western Digital Red. SSD: Samsung PRO 840 256GB OCH Samsung basic 830 128GB. LJUDKORT: Asus Xonar DX. CHASSI: Fractal design ARC.NÄTAGG: Fractal desing Newton R2 800W.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kevve1:

Autosport är väl värt att testa. Det är ett rätt roligt spel. Det är fortfarande den känslan som i de andra Grid att man liksom har en flytande känsla över bilen, att den inte är direkt connectad till vägen på något sätt, men tycker att det är väl värt ett försök!

Känslan är det inget större fel på, men fysiken saknar en del element...det är t ex omöjligt att få throttle-off-oversteer.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av thesecret89:

har spelat next car game när de var i tech demo, men har inte spelat de när de har varit i alpha. Är de roligare nu

en kompis testade att cappa up FPSen till 60 på Rivals, men då dubblerades hastigheterna på bilarna och de blev som att spela i 2X den normala hastigheten, du kan se denna: https://www.youtube.com/watch?v=eDA37BmvNwM

Det var nu ett tag sen jag spelade, men jag tyckte att det var kul att lira. c:

Det var precis det jag menade, att hastigheten är bunden till din Fps...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min rigg: AMD R7 1700 3,2GHz, MSI X370 Gaming Pro Carbon, Corsair Vengeance 32GB 3066MHz, Sapphire RX 480 Nitro+ 8GB, Kingston V300 240GB, Seagate Barracuda 1TB, Corsair HX 750i, Fractal Design Define C

Permalänk
Skrivet av Mmchips:

Det var nu ett tag sen jag spelade, men jag tyckte att det var kul att lira. c:

Det var precis det jag menade, att hastigheten är bunden till din Fps...

Skickades från m.sweclockers.com

jaha sorry är lite små seg tänkt ibland ska nog testa Next Car Game snart

Visa signatur

PROCESSOR: Intel core I5 3570k KYLARE: Noctua NH-D14. GRAFIKKORTEN: Radeon 7970 GHZ i CROSSFIRE. RAM: G.Skill16GB 2300MHZ. MODERKORT: Asus P8Z77-V deluxe. HÅRDDISK: 3TB Western Digital Red. SSD: Samsung PRO 840 256GB OCH Samsung basic 830 128GB. LJUDKORT: Asus Xonar DX. CHASSI: Fractal design ARC.NÄTAGG: Fractal desing Newton R2 800W.

Permalänk
Medlem

Medans man väntar på AC och project cars, så är det rFactor ett och två som gäller, kan va lite svåra att komma igång med kanske, men man kan få RF1 att se riktigt snyggt ut med lite nya texturer å mods.

här är en bra kanal som testar olika sumulatorer.
http://www.youtube.com/user/simracingtonight

Permalänk
Skrivet av Mmchips:

Next Var Game: The Wreckening(?) är rätt najs, det är i alpha fortfarande. Lite folkrace stuk över det hela, gamla bilar som ser skrotfärdiga ut. Det finns flera svårighetsgrader där det svåraste är rätt simulator aktigt. Man kan köra innefrån bilen och så har spelet en grymt bra fysik, och ingen bula på bilarna är den andra lik. Rekommenderas varmt av mig, finns på Steam för en rimlig summa, tror jag heh.

Skickades från m.sweclockers.com

Mycket lovande, ja. Flatout 2 från samma gäng är också otroligt kul, om än rejält orealistiskt.

Permalänk
Medlem

+1 på #28 flatout 2 är askul

Visa signatur

Alienware Aurora

Permalänk

Project cars o assetto corsa är enligt min mening de enda som inte kan klassas som bilspel. De är bilsimulatorer där enormt mycket kraft lagts på att få känslan. Assetto är bättre känsla medans pcars är snyggare o har väder samt mörker alternativ. De har vissa helt laserscannade banor som är som i verkligheten och det går börja med vissa hjälpmedel när man kör. Man har dock alltid känslan kvar till skillnad från tramsiga "bilspel" som NFS o liknande. Skall man satsa på något riktigt bra så röstar jag på Ac.