Permalänk

Söker en gedigen skärm

Hej! Beställde en dator från komplett i början av året och har sedan dess bytt ut i princip allting haha. Jag gjorde misstaget att välja billigare framför bättre kvalitet, vilket jag nu har lärt mig att man inte ska göra.

Det som jag har kvar att byta ut är mitt tangentbord samt min skärm. Tangentbordet ska bli mekaniskt och skärmen ska bli IPS.

Den jag har nu känns... Plastig? Fick bra omdöme på komplett, men efter att ha suttit med en IPS-skärm på jobbet, så känns min privata som den billigaste man kan hitta i princip.

Budgeten är inget problem, jag kommer använda skärmen till allt möjligt, 1 ms är inte ett måste

Tips?

Nuvarande: https://www.komplett.se/aoc-24-led-e2462vwh/795604

EDIT: läste att IPS är dåligt för spel, vad ska man då välja?

Visa signatur

Exet

ASUS Z97-A | Intel i5 4690k | CM Hyper EVO 212 | MSI GTX 970 4GB | Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB | EVGA Supernova G2 850W | Samsung 840 EVO SSD 250GB | Toshiba HDD 1TB | Fractal Design Define R4 Black Pearl

Permalänk
Medlem
Skrivet av tequila_mejor:

Hej! Beställde en dator från komplett i början av året och har sedan dess bytt ut i princip allting haha. Jag gjorde misstaget att välja billigare framför bättre kvalitet, vilket jag nu har lärt mig att man inte ska göra.

Det som jag har kvar att byta ut är mitt tangentbord samt min skärm. Tangentbordet ska bli mekaniskt och skärmen ska bli IPS.

Den jag har nu känns... Plastig? Fick bra omdöme på komplett, men efter att ha suttit med en IPS-skärm på jobbet, så känns min privata som den billigaste man kan hitta i princip.

Budgeten är inget problem, jag kommer använda skärmen till allt möjligt, 1 ms är inte ett måste

Tips?

Nuvarande: https://www.komplett.se/aoc-24-led-e2462vwh/795604

EDIT: läste att IPS är dåligt för spel, vad ska man då välja?

Valfri Dell Ultrasharp kommer du garanterat bli väldigt nöjd med

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruentusa:

Valfri Dell Ultrasharp kommer du garanterat bli väldigt nöjd med

+1

Är du ute efter en 1080p skärm hade jag nog valt denna http://www.prisjakt.nu/produkt.php?g=2384616 Ultrasharp brukar vara väldigt trevliga, välbyggda och har rätt lågt inputlagg så nöjer du dig med 60Hz duger de helt klart.

Eller hade du tänkt att gå upp i storlek och upplösning också?

Permalänk
Inaktiv

Spelar på en IPS. Inga problem, så länge man väljer en IPS som inte släpar så förbannat (vilket andra paneler också kan göra).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Ultrasharp ser intressant ut!

Visa signatur

Exet

ASUS Z97-A | Intel i5 4690k | CM Hyper EVO 212 | MSI GTX 970 4GB | Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB | EVGA Supernova G2 850W | Samsung 840 EVO SSD 250GB | Toshiba HDD 1TB | Fractal Design Define R4 Black Pearl

Permalänk
Medlem

Inga planer på att byta upplösning helt, t.ex 2560x1440?
Isåfall kan jag rekommendera Asus PB278Q, en bra skärm till ett bra pris!

Permalänk
Skrivet av Konabu:

Inga planer på att byta upplösning helt, t.ex 2560x1440?
Isåfall kan jag rekommendera Asus PB278Q, en bra skärm till ett bra pris!

Nja, vill kunna spela utan fps dropp på högsta möjliga inställningar, vilket jag inte lär kunna på högre upplösningar.

Visa signatur

Exet

ASUS Z97-A | Intel i5 4690k | CM Hyper EVO 212 | MSI GTX 970 4GB | Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB | EVGA Supernova G2 850W | Samsung 840 EVO SSD 250GB | Toshiba HDD 1TB | Fractal Design Define R4 Black Pearl

Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:

+1

Är du ute efter en 1080p skärm hade jag nog valt denna http://www.prisjakt.nu/produkt.php?g=2384616 Ultrasharp brukar vara väldigt trevliga, välbyggda och har rätt lågt inputlagg så nöjer du dig med 60Hz duger de helt klart.

Eller hade du tänkt att gå upp i storlek och upplösning också?

Instämmer. Men dock så får man en U2412M med 1920 x 1200 för mindre pengar.

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Skrivet av tequila_mejor:

Hej! Beställde en dator från komplett i början av året och har sedan dess bytt ut i princip allting haha. Jag gjorde misstaget att välja billigare framför bättre kvalitet, vilket jag nu har lärt mig att man inte ska göra.

Det som jag har kvar att byta ut är mitt tangentbord samt min skärm. Tangentbordet ska bli mekaniskt och skärmen ska bli IPS.

Den jag har nu känns... Plastig? Fick bra omdöme på komplett, men efter att ha suttit med en IPS-skärm på jobbet, så känns min privata som den billigaste man kan hitta i princip.

Budgeten är inget problem, jag kommer använda skärmen till allt möjligt, 1 ms är inte ett måste

Tips?

Nuvarande: https://www.komplett.se/aoc-24-led-e2462vwh/795604

EDIT: läste att IPS är dåligt för spel, vad ska man då välja?

e-ips kör dell i sina en billigare ips panel (men ändå bra bildkvalité). Men har lite lägre lagg än vanliga ips (om jag inte har fel). Så länge man inte vill ha 120Hz så funkar IPS bra till spel.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar