Låg-Watt alternativ till EVGA Supernova G2

Permalänk
Medlem

Låg-Watt alternativ till EVGA Supernova G2

Hejsan!

Jag har tänkt bygga en dator med följande komponenter:
http://pcpartpicker.com/p/qtdTjX

Baserat på vad pcpartpicker föreslår och vad jag generellt har hört bör ett nätagg på 450-500W räcka bra för denna dator och även lämna utrymme för någon extra hårddisk/chassifläkt.
Jag har dock fått upp ögonen för EVGA Supernova G2s alla features så som: passiv fläktkurva, modulära kablar, hög effektivitet och allmänt hög kvalitet. Den finns ju dock endast från minst 750W och verkar dessutom vara så lång att den kommer blockera fläktplatsen i botten av Fractal R4-chassit.

Har ni några bra förslag på ett nätagg som är en låg-watt motsvarighet till Supernovan och gärna också är mindre samt lika billig/billigare eller ska jag köra på den trots att den är lite overkill?

Tackar!

Visa signatur

ASUS Z97-Pro | 4690k@4.7GHz | Kingston HyperX Fury 16GB@2400MHhz | MSI GTX 970 Gaming 4G | EVGA Supernova G2 750W | Crucial MX100 512GB | WD Green 3TB | Noctua NH-U14s | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

Kan bara flika in att du får plats med en 120mm-fläkt i botten på Define R4 om du använder ett 180mm långt nätagg (Supernova G2).

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndraBullar:

Kan bara flika in att du får plats med en 120mm-fläkt i botten på Define R4 om du använder ett 180mm långt nätagg (Supernova G2).

Vad bra! Då är det inte ett problem iallafall.

Visa signatur

ASUS Z97-Pro | 4690k@4.7GHz | Kingston HyperX Fury 16GB@2400MHhz | MSI GTX 970 Gaming 4G | EVGA Supernova G2 750W | Crucial MX100 512GB | WD Green 3TB | Noctua NH-U14s | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

I grunden är det inget problem att du kör med 750W men om du ändå vill söka andra alternativ kanske XFX Core 550W kan vara ett alternativ.

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600S | Mobo: MSI Z-690 Edge Wifi DDR4 | RAM: 32GB | GPU: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC | CPU: Intel i7 12700K | Kylning: Phanteks Glacier One 360MP HALOS | SSD: Samsung 980 Pro 1TB + 970 Evo 2TB | HDD: 8TB+4TB WD Red/Blue intern + 500GB WD extern | PSU: ASUS Rog Strix 1000W | Skärm: Samsung 75Q95T (TV)

Permalänk
Medlem

Se till att det är ett G2 bara och inte det andra EVGA. ANgående fläkt skulle jag säga njae, har samma hemma och går ju att få dit fläkten men kablarna blockerar en hel del av luftflödet. Men finns ju gott om andra fläktplatser.

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av NatureBoyyy:

Se till att det är ett G2 bara och inte det andra EVGA. ANgående fläkt skulle jag säga njae, har samma hemma och går ju att få dit fläkten men kablarna blockerar en hel del av luftflödet. Men finns ju gott om andra fläktplatser.

Blockerar knappt något av mtt luftflöde. Det har väl att göra med hur man drar kablarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndraBullar:

Blockerar knappt något av mtt luftflöde. Det har väl att göra med hur man drar kablarna.

Ehm eftersom psu:n slutar strax innan fläkten och så ska det kopplas in så blockerar det en del, går inte att förneka.

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2