Permalänk

wordpress frågor

Hallåj,

Någon som vet om och hur man kan får sina blogginlägg på en annan sida än startupp sidan i wordpress ?

/Force

Permalänk
Medlem

Gå in i inställningarna i kontrollpanelen och under "Läsa" väljer du vilken sida du vill ha för blogginlägg.
Där väljer du även en specifik startsida.

Permalänk

Hittade, men väljer jag en sida som jag vill ha mina blogg inlägg flippar hela sidan ur ?

Permalänk

Kan detta vara sidans tema som gör att man inte kan göra blogginlägg?

Permalänk

Hur får man bort i wordpress att det står kommentera och att man kan kommentera på varje sida man är på ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av forcevision:

Hur får man bort i wordpress att det står kommentera och att man kan kommentera på varje sida man är på ?

Dels har du under inställningar rubriken Diskussion där du kan göra övergripande inställningar för kommentarer.
Plus att om du går till sidor och väljer snabbredigera kan välja tillåta kommentarer eller inte.

Det hela kan också bero lite på vilket tema man kör, en del bra teman kan utöka funktioner för hela Wordpress ganska ordentligt, dock inte medföljande teman.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

Ja nu funkade det, fick i snabb redigering bocka ur tillåt kommentarer. Så nu är det borta. Tackar för hjälpen

Permalänk

Finns det något bra och enkelt dropdown meny som tillägg i wp för hemsidan alltså inte i admin menyn ?

Hur skapar man sidor i wp som inte läggs på tex startsidan som länk ?

Permalänk

Ingen som detta ?
Jag vill skapa en sida i wordpress som är offentlig men som inte skapar en länk på första sidan automatiskt hur gör jag då ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av forcevision:

Ingen som detta ?
Jag vill skapa en sida i wordpress som är offentlig men som inte skapar en länk på första sidan automatiskt hur gör jag då ?

Vad menar du med "skapar en länk på förstasidan"? Jag har aldrig stött på att WordPress lägger in en länk på förstasidan innehållandes URL:en till sidan som skapats?

Permalänk

He he jag menar skapar jag en sida så skapas det en länk på första sidan direkt till den sidan jag skapat upp. Och jag vill inte det utan jag vill skapa en sida som jag sedan länkar till.

Permalänk
Medlem

Jag tror du menar att i huvudmenyn läggs automatiskt till ett menyalternativ för den nya sida du skapar upp.

Detta kan du stänga av under "Menyer". Skapa en egen statisk meny där istället där du väljer vilka sidor som ska ingå i menyn.

Permalänk

Ja tackar, perfekt.

Någon som har bra tips på tillägg i wordpress som är ett bra seo verktyg ?
Jag vet inte om det finns något som ger mer chans att hamna bättre till i google sökningar än andra seo verktyg ?

Permalänk
Medlem

SEO by Yoast tycker jag är bra.

Enkelt att förstå sig på och har de funktioner man behöver.

Permalänk

Ja det seo körde jag med, det verkade bra man såg en liten idikator om sidan var bra enligt tillägget eller mindre bra med röd,gul eller grön indikator. Men nu provar jag All In One SEO Pack men där vet man inte om det är bra så som man gjort eller inte. Men alla dessa tillägg fungerar på samma sätt eller ? Det handlar om keyword och meta tagg som är viktigast för sökmotorerna eller ?

Permalänk

Finns det något i wordpress tex tillägg som man kan installera för att säkra upp lite extra när det gäller begränsa antal inloggningsförsök till admin panelen ?
Jag har min wordpress sida idag hos one.com jag använder mig av deras https som dom erbjuder i abonnemanget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av forcevision:

Finns det något i wordpress tex tillägg som man kan installera för att säkra upp lite extra när det gäller begränsa antal inloggningsförsök till admin panelen ?
Jag har min wordpress sida idag hos one.com jag använder mig av deras https som dom erbjuder i abonnemanget.

Wordfence.