Hjälp, dator låter konstigt efter extra grafikkort!

Permalänk
Medlem

Hjälp, dator låter konstigt efter extra grafikkort!

Hej,

Har detta i datorn:

Corsair AX 760W 80+ Platinum
ASUS Sabertooth P67 B3
Intel Core i7 2600K - Unlocked
ASUS GeForce GTX 780 3GB DirectCUII
Corsair Vengeance 8GB (2 x 4GB) XMS3 1866MHz + 2x 2GB 1600MHz Corsair (Drygt ett år gamla)
Western Digital Caviar Red 2TB SATA III 64MB
Samsung 830 Series 2,5" SSD 128GB
NZXT SENTRY 2 LCD Fläktkontroller

Köpte ytterliggare ett ASUS GeForce GTX 780 3GB DirectCUII idag och efter jag kopplat in det och startat datorn så gjorde det väldigt mycket missljud ifrån sig, nästan som en hårddisk som arbetar för fullt.

Kan det vara så att mitt nätagg inte alls pallar med att orka driva 2st grafikkort i SLI?

Tacksam för snabba svar!

I skrivande stund så låter datorn precis som vanligt igen, men är fortfarande orolig att det kan systemet överbelastar nätagget?

Visa signatur

Tjaboh. Laxen käkar Braxen

Permalänk
Medlem

Borde klara det även om marginalen är betydligt mindre än jag skulle känna mig trygg med:
http://www.sweclockers.com/forum/125-geforce/1292311-2x780-pa...

http://www.sweclockers.com/recension/17877-hostens-grafikkort...

Men kan nada om SLI så länka är allt jag kan!

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Rekordmedlem

Spolgnäll ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Nein! Låter mer som en gammal hårddisk som jobbade satan, nu har det dessvärre inte gjort ifrån sig något ljud som tur är!

Och som den ovan länkade så ska ju mitt nätagg kunna klara av det utan problem

Visa signatur

Tjaboh. Laxen käkar Braxen

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Tjaboh:

Nein! Låter mer som en gammal hårddisk som jobbade satan, nu har det dessvärre inte gjort ifrån sig något ljud som tur är!

Och som den ovan länkade så ska ju mitt nätagg kunna klara av det utan problem

Tjutet betyder inte att det är för klen nätdel, det har inte med effekten att göra, kan det ha varit en fläkt som slog emot nått, nån kabel ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Tjutet betyder inte att det är för klen nätdel, det har inte med effekten att göra, kan det ha varit en fläkt som slog emot nått, nån kabel ?

nix, kollade alla fläktar var inget som låg emot. Men som sagt det har ju slutat låta iallafall..
Får se ifall det skulle dyker upp samma problem

Visa signatur

Tjaboh. Laxen käkar Braxen