Varför kommer jag inte åt mina dokument på den gamla HDD Win7?

Permalänk
Medlem

Varför kommer jag inte åt mina dokument på den gamla HDD Win7?

Hej

Jag hittar info om detta....nästan... så jag måste ändå skapa en tråd.

Min HTPC vägrade starta på grund av nått fel på Windows 7. Kunde inte starta utforskaren?!?
Enda sättet verkade vara att installera om Win7 så då passade jag på att köpa en ny SSD och installera om en clean Win7.
Det funkade kalas.

Sedan stoppade jag in den gamla HDD som tidigare haft operativsystemet hårddiskplats 2.

Kan öppna HDD, se mapparna, gå in i alla mappar förutom användare/Namn.
Jag får inte upp nått meddelande om rättigheter eller liknande, inget händer förutom att datorn tänker och tänker. Timglas.

Har testat starta om datorn osv, ingen skillnad.

Har ni några tips?

Mvh J

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holpers:

Hej

Jag hittar info om detta....nästan... så jag måste ändå skapa en tråd.

Min HTPC vägrade starta på grund av nått fel på Windows 7. Kunde inte starta utforskaren?!?
Enda sättet verkade vara att installera om Win7 så då passade jag på att köpa en ny SSD och installera om en clean Win7.
Det funkade kalas.

Sedan stoppade jag in den gamla HDD som tidigare haft operativsystemet hårddiskplats 2.

Kan öppna HDD, se mapparna, gå in i alla mappar förutom användare/Namn.
Jag får inte upp nått meddelande om rättigheter eller liknande, inget händer förutom att datorn tänker och tänker. Timglas.

Har testat starta om datorn osv, ingen skillnad.

Har ni några tips?

Mvh J

Äganderätt.
Ditt gamla operativsystem hade sin användare och den användaren har rättigheten till filerna (läs och skrivskydd).
Du kan ta tillbaka detta

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk
Medlem

Tack, precis så var det. Eftersom jag aldrig fick något felmeddelande om att jag saknade rättigheter eller liknande så trodde jag att det var något annat.

Följde guiden här -->
http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-ne...

... så löste sig problemet galant. Det tog dock en lång stund att ta tillbaka ägandet av alla filer och undermappar.

Tack för hjälpen.