Microsoft släpper adapter för Xbox One Kinect till Windows

Permalänk
Melding Plague

Microsoft släpper adapter för Xbox One Kinect till Windows

Det blir nu möjligt att koppla in Kinect 2.0 för Xbox One till persondatorer med en ny adapter och samtidigt öppnar Microsoft upp för utvecklare att släppa Kinect-appar i Windows Store.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Har faktiskt ofta saknat Kinect till min stationära efter att ha suttit en del med min Xbox One. Den hjälper till otroligt mycket med vissa typer av funktioner.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Master of Overkill

Ska skaffas :

Blir nice

Gillar många röst funktioner !

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk

Härligt skanna in i 3D

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define XL R2 Titanium
Grafikkort: palit 1070 Jetstream
Nätaggregat: Silver Power SP-SS500 500W
CPU: Intel Core i7-2700K Processor 3500 MHZ
Moderkort: ASUS ROG MAXIMUS V FORMULA

Permalänk
Medlem

Kommer denna kunna ersätta Track-IR för huvudrörelser (alltså rotera huvudet för att se åt sidorna?)

Permalänk

Så 599 för en adapter? Jisses vilket högt pris. Kul för dom som vill ha det.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Så 599 för en adapter? Jisses vilket högt pris. Kul för dom som vill ha det.

Om du redan har en Kinect till Xbox One så är det ju bra mycket billigare att köpa en adapter och använda Kinecten man redan har istället för att köpa en helt dedikerad Kinect till sin PC. Då man troligtvis inte spelar på sin Xbox samtidigt som man sitter framför datorn.

Så det är inte 599kr för en adapter. Det är ju inte displayport till hdmi-adapter liksom ...

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem

Nu kommer det många väntat på 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Skrivet av car2ns:

Om du redan har en Kinect till Xbox One så är det ju bra mycket billigare att köpa en adapter och använda Kinecten man redan har istället för att köpa en helt dedikerad Kinect till sin PC. Då man troligtvis inte spelar på sin Xbox samtidigt som man sitter framför datorn.

Så det är inte 599kr för en adapter. Det är ju inte displayport till hdmi-adapter liksom ...

Jo det förstår jag och det är bra av Microsoft. Men priset är ganska högt i mitt tycke för en adapter. Sen vad ska man kalla detta för om inte adapter? En adapter kan vara flera ting så visst kan man kan kalla den för det och den kallas även för det i nyheten.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Avstängd

Vad ska dom hålla på med specialversioner och adaptrar för?

Kan dom inte bara ha en och samma version som funkar på både Xbox One och PC?

Permalänk

Detta lär ju bli ett "måste" tillsammans med OcultRift.

Permalänk
Inaktiv

Nu väntar jag bara på en dongel till deras xbox one kontroller...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Nu väntar jag bara på en dongel till deras xbox one kontroller...

Indeed, börjar bli tjafsigt att behöva byta till en gammal X360-handkontroll när man ska lira FFXIV på datorn.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Detta lär ju bli ett "måste" tillsammans med OcultRift.

Vet inte jag... De nya har ju IR tracking. Och Kinect fungerar ju genom att sända ut massvis med ir strålar. Så trackingen på DK2 lär ju gå helt banans.

Permalänk
Medlem

Hmm, kanske det blir möjligt att styra xbmc med rörelser? Vore smutt!

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Skrivet av N4kame0:

Vet inte jag... De nya har ju IR tracking. Och Kinect fungerar ju genom att sända ut massvis med ir strålar. Så trackingen på DK2 lär ju gå helt banans.

Jag tänker mer att kinecten tar upp alla kroppsrörelser med armar, händer, ben så man kan vinka, sparka, huka mm.. Men löser DK2 sånt också så är det ju såklart onödigt..

Permalänk
Medlem

Om Microsoft låser upp Kinect och implementerar funktioner i Windows så att man kan använda den till massa kul grejer så är det ett lätt köp. Ska de däremot låsa den till att bara fungera proprietärt med specifika spel så lär detta aldrig bli något för andra än ett fåtal dedikerade nördar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Jag tänker mer att kinecten tar upp alla kroppsrörelser med armar, händer, ben så man kan vinka, sparka, huka mm.. Men löser DK2 sånt också så är det ju såklart onödigt..

De kan kanske få kinecten att ta upp octulus rift hjälmen med då är ju problemen lösta inga bananas alls

Permalänk

VARNING
Skaffa inte kinect till din PC om du tänker använda den samtidigt som du sitter vanligt vid ditt skrivbord.
Kinect klarar inte av rörelser om du sitter för nära den.

Dessutom är detta bara ett sett för MS att bli av med alla överblivna kinects nu när man kan köpa X1 utan.

Jag testade kinect medans jag satt normalt vid mitt skrivbord och jag kunde inte äns komma förbi start menyn i kinect sports, dessutom flippa den ut totalt efter detta och krävde en total omkalibrering efteråt.
Jag byte in hela konsolen skiten någon månad senare när jag förstod att X1an inte skulle ha exklusiva spel längre (och pga en rad andra fuckups).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dramonicous:

VARNING
Skaffa inte kinect till din PC om du tänker använda den samtidigt som du sitter vanligt vid ditt skrivbord.
Kinect klarar inte av rörelser om du sitter för nära den.

Dessutom är detta bara ett sett för MS att bli av med alla överblivna kinects nu när man kan köpa X1 utan.

Jag testade kinect medans jag satt normalt vid mitt skrivbord och jag kunde inte äns komma förbi start menyn i kinect sports, dessutom flippa den ut totalt efter detta och krävde en total omkalibrering efteråt.
Jag byte in hela konsolen skiten någon månad senare när jag förstod att X1an inte skulle ha exklusiva spel längre (och pga en rad andra fuckups).

Det är därför dom har en Kinect for Windows. Den Kinecten är ju mer "närsynt" än Xbox-versionen.
Sen finns det "glasögon" för Kinect for Xbox, som gör den lika närsynt som PC-versionen. Vet inte om dessa "glasögon" finns för nya Kincet för XboxOne. Men det finns för den gamla som är till Xbox 360 iaf.

Sen varför sitta med Xboxen vid datorbordet? Det är ju ditt fel att du försöker använda den på ett sätt som den inte är tänkt att användas till. Klaga inte på att Xboxen inte är anpassat för den lilla klicken personen som sitter vid sitt skrivbord och lirar Xbox på sin datorskärm. Den klicken får då anpassa sig och rulla bak sin datorstol eller ställa sig längre bort, som det är tänkt och designat för.

Dagens ungdomar ...

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB